۱۰ مکان از بهترین مکان‌های دیدنی استرالیا

حال به معرفی ۱۰ مکان از بهترین مکان های دیدنی کشور استرالیا که به هر گردشگری که به استرالیا سفر می کند توصیه می شود از آنجا دیدن کند می پردازیم.

۱-Cairns

شهر کنز استرالیا
شهر کنز استرالیا

شهر کنز Cairns مکان های دیدنی استرالیا است که دیدن آن را به هر گردشگر توصیه می کنیم. اگرچه cairns خودش یک مکان کاملا غیر جذاب است، اما جنگل های بارانی که آن را احاطه کرده است و آبهای فیروزه گون سواحلش مناظر بسیار زیبا و جذابی را درcairns  به وجود آورده اند.

این شهر به عنوان دروازه ورود به Great Barrier Reef که بزرگترین سیستم صخره های مرجانی جهان است و ساخته شده است از ۳۰۰۰صخره مرجانی، ۶۰۰ جزیره قاره ای و ۳۰۰ جزیره کوچک مرجانی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری است و این دلیل اصلی پر بودن cairns از گردشگران است کمی دورتر از صخره های مرجانی مناظر طبیعی شگفت انگیزی وجود دارد، تعدا زیادی از مردم cairns در سر راهشان باشد در آنجا برای دیدن جنگل های بارانی و پارک های ملی Daintree توقف می کنند.

Daintree منطقه ای است که در کرانه شرقی ایالت کوئیزلند استرالیا و در شمال شهرهای Mossman،Cairns قرار دارد با مساحت حدود ۱۲۰۰کیلومتر مکعب Daintree قسمتی از منطقه بسیار پهناور جنگل های بارانی استوایی در قاره استرالیا است .Cairns بعنوان چهارمین شهر محبوب برای گردشگران در استرالیا دارای بارهای بسیار خوب، رستوران ها و مراکز خریدی است برای سرگرم کردن گردشگران.

۲-Adelaide

شهر آدلاید استرالیا
شهر آدلاید استرالیا

یک شهر روستایی با یک فضای آرام، خیابان های آرام Adelaide با تفریحگاههای عالی، یکی از بهترین مکان های دیدنی استرالیا که در آن تعداد زیادی مکان های موسیقی و دیسکوی بسیار خوب وجود دارد، این شهر را به یک مکان سورپرایز کننده برای بیرون رفتن و پیاده روی تبدیل کرده است. “شهر کلیساها” اسم مستعار این شهر است.تاج مخروطی ساختمان بند کلیساها، زیبایی بیشتری را به Adelaide اضافه کرده است. همچنین پارکهای زیبا و مناطق سرسبز  زیادی در این شهر برای بومیان و گردشگران برای لذت بردن از طبیعت وجود دارد. در این شهر بازدید از موزه های بزرگ و همچنین رستوران های عالی و رویایی و گالری های هنری به گردشگران و بازدیدکنندگان پیشنهاد می شود.احاطه شدن این شهر با زمین های سر بندی که مناسب برای کشت انگور است باعث می شود قبل از اتمام سفر خود حتما تعدادی از شراب های تازه را امتحان کنید.

۳-TASMANIA

شهر تاسمانی
شهر تاسمانی

جزیره و ایالت تاسمانی ممکن است که از بقیه کشور کمی جدا افتاده باشد، اما هنوز یکی از بهترین مکان های دیدنی استرالیا است. بیشتر از نصف آن منطقه محافظت شده توسط دولت است، زیرا دولت به دنبال حفظ ثروت و زیبایی طبیعی این منطقه است. تاسمانی را ایالت طبیعی (natural state) و جزیره بازیابی جوانی(Island of Rejovenation) می خوانند که این نامگذاری به محیط طبیعی فراوان و تقریباً دست نخورده اش باز می گردد. به دلیل وجود بیابان های متروک و بی جمعیت و فلات های مرتفع با سواحل سفید جذاب و حیرت انگیزش، سفر به این منطقه و آشنایی با مناطق ناشناختهء این سرزمین حقیقتاً هر بازدیدکننده ای را مسحور خود میکند. یک سفر با قایق در سواحل عجیب غریبش و حتی دیدن دلفین ها و پنگوئن ها و مسیل ها در طول قایق سواری نیز می تواند به همان اندازه برای شما رضایت بخش باشد. پیشنهاد تعداد زیادی از محصولات محلی و خوردن و نوشیدن انواع مختلف خوراکیها و نوشیدنی ها در پایتخت تاسمانی شهر هوبارت (Hobart) یک تفریح و لذت کامل است. این شهر دارای رستوران ها و بارهای بسیار عالی است. در صدر همهء اینها می توان گفت که این جزیره در طول سال میزبان طیف وسیعی از جشنواره ها است. تاسمانی جایی است که در آنجا شما می توانید با نوشیدنی های و دیدن رویدادهای هنری و موسیقی به خود خوش بگذرانید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

۴-PARTH

شهر پرت
شهر پرث

پرث مرکز ایالت استرالیای غربی و یکی از منحصر به فرد ترین مکان های دیدنی استرالیا است و هنوز به عنوان  به طور معمول یکی از شهرهای جذاب و سرزنده دنیا برای گردش به حساب می آید و این بخاطر آرامش محیط آن است، مکانهای فرهنگی فوق العاده اش و طیف وسیعی از خدمات  قابل ارائه در این شهر است. این شهر در سال ۱۸۲۹توسط کاپیتان اسکاتلندی نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا جیمز استرلینگ بنیان گذارده شد. تقریباً می توان گفت که همیشه آفتاب دل انگیز و سواحل جالبش در راه برگشت از پیاده روی  و برای استراحت، پرث را به یک جای با طراوت تبدیل کرده است. بجز گشت و گذار در ساحل، تفریحات زیاد دیگری نیز برای لذت بردن در این شهر وجود دارد. در شهر پرث که نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد، تعداد زیادی موزه های فوق العاده و گزینه های عالی برای خرید کردن وجود دارد که هریک از آنها را می توان به گردشگران پیشنهاد داد. با وجود بارها، کافی شاپ ها و رستوران های بسیار متنوع، می توان گفت این شهر منحصر به فرد، بهترین دروازه برای رفتن به سایر نقاط غرب استرالیا است.

۵-BRISBANE

شهر بریزبن استرالیا
شهر بریزبن استرالیا

بریزبن یکی از مقاصد مورد علاقه گردشگران است. این شهر، شهری پرجنب و جوش و پویا است که در تمام طول سال در زیر نور خورشید احاطه شده است. جمعیت ۲ میلیون نفری بریزبن، آنرا به سومین شهر بزرگ استرالیا بعد از سیدنی و ملبورن تبدیل کرده است و یکی از بهترین مکان های دیدنی استرالیا است، قرار گرفتن این شهر در منطقه آفتاب‌گیر باعث شده است که خیلی از گردشگران در راه خود در سواحل و اقامتگاههای ساحلی که در شمال و جنوب شهر بریزبن قرار گرفته است، توقف کنند. قرار گرفتن در کنار رودخانه بریزبن و آب و هوای فوق العاده این شهر به این معناست که فعالیت های موجود در فضای باز در این شهر بسیار محبوب است، شما می توانید هریک از فعالیت های دوچرخه سواری، پیاده روی یا کوه نوردی را برای گذراندن اوقات خوش در این منطقه انتخاب کنید. از این شهر می توان به عنوان یک شهر دوست داشتنی و پر از سرگرمی یاد کرد. صحنه پرجنب و جوش موسیقی بریزبن آنرا به یکی از پایتخت های موسیقی دنیا تبدیل کرده است، همچنین در شهر مکانهای زیادی وجود است که شما می توانید در آنها از دیدن یک نمایش بسیار عالی لذت ببرید. با توجه به رستورانهای لوکس و بارهای عالی که در این شهر برای انتخاب خواهید داشت، به نظر میرسد که هیچ گردشگری در سفر به استرلیا از دیدن شهر بریزبن چشم پوشی نکند.

۶-KAKADDU NATIONALPARK

پارک ملی کاکادو
پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا

پارک ملی کاکادو در شمال استرالیا و ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق داروین قرار دارد. این پارک بزرگ‌ترین پارک طبیعی دنیا است. این پارک یکی از بهترین مکان های دیدنی استرالیا است. مساحتش می توان گفت که به اندازهء یک سوم تاسمانی یا تقریباً نصف کشور سوئیس است. قدمت این پارک که بیشتر از ۴۰ هزار سال پیش برمی گردد که مردمان بومی منطقه به این پارک آمدند. پارک ملی کاکادو دارای بیش از ۵۰۰ هزار سنگ نگاره باستانی و هنری است که دیدن آنها برای گردشگران بسیار جذاب است، این سنگ نگاره ها توسط ساکنان بومی در طول هزاران سال پیش خلق شده است. سنگ نگاره هایی که قدمت بسیاری از آنها به بیش از ۲۰ هزار سال پیش میرسد. این پارک ملی از اهمیت فرهنگی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار است. همچنین یکی از بزرگترین معادن اورانیوم جهان در این پارک قرار دارد. پارک ملی کاکادو بسیار بزرگ است و مناظر طبیعی خیره کننده ای دارد که به ارزش بازدید از آن می افزاید، مخصوصا پرتگاه‌های موجود در این پارک  که بسیار هیجان انگیز است. با اکوسیستم های گوناگونی که در کرانه های پارک موجود است شما می توانید با چند دقیقه پیاده روی در میان سرازیری های ماسه سنگی پارک به آبشارها برسید، در زیر آنها آبتنی کنید و بعدا هم شنا کنید. از تفریحات این پارک می توان به ماهیگیری، قایق سواری، شنا، هایکینگ و کمپینگ هایی که برگزار می شوند اشاره کرد. در داخل پارک رودخانه ها و آبشارهایی وجود دارد که حیوانات منطقه برای نوشیدن آب به آنجا می آیند. بازدید کنندگان کرکودیل های غول پیکر را می توانند در اطراف رودخانه ها ببینند و برکه های نیلوفری آن را تماشا کنند و از این منظر لذت ببرند. شایان ذکر است که محبوبیت زیاد این پارک بدان خاطر است که شما می توانید از تمام نقاط پارک در کمال صلح و آرامش کامل لذت ببرید.

۷-MELBOURNE

شهر ملبورن
شهر ملبورن

ملبورن شهری زیبا و جهانی است که خیلی از افراد از آن به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا یاد می کنند و بهترین مکان های دیدنی استرالیا است. گالری های متنوع و زیاد هنری، موزه های خارق العاده و صحنه های موسیقی جذاب و پر جنب و جوش همه و همه چیزهایی هستند که در دومین شهر بزرگ استرالیا می توان از آنها لذت برد. بخاطر سطح بالای زندگی در این شهر مردم از خیلی از کشورهای دنیا برای زندگی به این شهر مهاجرت کرده اند. امروزه شهر ملبورن به عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر و فرهنگ و مد، ورزش و تفریح، جهانگردی و نیز فعالیتهای تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می شود. شهر ملبورن و ایالت ویکتوریا، در میان شهرهای استرالیا لقب ” بوستانشهر” (Australia`s Garden City ) را گرفته است. این شهر در دهه های اخیر چندبار از سوی مجله اکونومیست و مرکز مرسر به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی معرفی شده است. شبکهء تراموای ملبورن به لحاظ گستردگی در رتبهء نخست جهان ایستاده است، همچنین برج یوریکا که تا سال۲۰۰۹ بلندترین برج مسکونی جهان بود نیز در این شهر واقع است. غذاهای خوشمزه ای که در ملبورن به شما پیشنهاد میشود، بازتابی از جمعیت چند فرهنگی این شهر است. مکانهای منحصر بفرد اطرافش، این شهر را به مکان خارق العاده ای برای کاوش تبدیل کرده است. معماری زیبایش و فضاهای سبزی که در این شهر هستند همگی دست به دست هم می دهند که شما را عاشق ملبورن کنند.

۸-GREAT BARRIER REEF

دیوارهء بزرگ صخره های مرجانی بزرگترین و عظیم الجثه ترین سیستم صخره ای مرجانی در جهان است که در اقیانوس آرام قرار گرفته است و از نمادهای ایالت کوئیزلند به شمار می آید. این منظره خیره کننده یکی از بهترین مکان های دیدنی استرالیا است. شهر های تانزویل، کنز و مکای شهرهایی هستند که می توان از آنها به عنوان راهی برای دسترسی به صخره های بزرگ مرجانی نام برد. امتداد این صخره ها بیشتر از ۲۳۰۰ کیلومتر است که این وسعت فضای بسیار چشمگیری و قابل توجهی است. همچنین ۹۰۰ جزیره در این اکوسیستم عظیم الجثه وجود دارد و عملاً ۲۹۰۰ صخرهء مستقل را نیز در برمی گیرد. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب پارک ملی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده است. این صخره های مرجانی گونه های متعددی از آبزیان را دارند که شامل ۶۰۰ نوع مرجان سخت و نرم (یک سوم از انواع گونه های مرجانی دنیا)، ۶ گونه مختلف لاک پشت، ۲۱۵ گونه از پرندگان دریایی، ۱۷ گونه مار آبی و بیش از ۱۵۰۰ نوع ماهی (۱۰%از کل گونه های موجود در دنیا). این محوطه در سال ۱۹۸۱در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. بازدید از دیوارهء بزرگ صخره های مرجانی مطمئناً برای شما یک تجربهء فوق العاده عالی خواهد بود. هر سال حدود ۲۰ میلیون گردشگر از زیبایی های طبیعی این مکان زیبا بازدید می کنند و لذت می برند. اسنورکلینگ، غواصی و رفتن به تورهای آبی، درون زیردریایی های شیشه ای فعالیت های موجود برای لذت بردن از جهان زیبا و غنی زیر آب این منطقه است، در حالیکه با استفاده از سفرهای به وسیلهء قایق، قایق سواری و حتی سفرهای هوایی با هلیکوپتر نیز، دیدن صحنه های زیبا و خارق العاده از صخره ها را میتوان تجربه کرد.

سفر دریایی آرام در زیر آبهای فیروزه گون با زیر دریای های شیشه ای، دیدن دلفین ها، لاک پشت های دریای و خود صخره هایی که در زیر موجهای آب هستند، همه و همه یک تجربه فراموش نشدنی را برای شما می سازند.

۹-Ulura-Kata Tjuta National Park

پارک معروف و تماشایی اولورا فوراً به خاطر رنگ سرخ مایل به قرمزی اش قابل تشخیص است. این پارک یکی از برجسته ترین آثار و مکان های دیدنی استرالیا است. اولورا کاتا جوتا با مساحت ۸۹۴۰ کیلومترمربع در شمال شرقی بخش کوئینزلند استرالیا در نزدیکی دیواره بزرگ مرجانی و در ۴۴۰ کیلومتری جنوب غرب آسین اسپرینگز در مرکز استرالیا قرار دارد. این مناطق در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو و در ماه می سال ۲۰۰۷ در فهرست میراث ملی استرالیا اضافه شده است. بازدید از صخرهء پهناور، وسیع و افسانه ای از دلایل محبوبیت زیاد این پارک برای مردم و الخصوص گردشگران است و عظمت و قدمت منحصر بفرد آن در حافظه بازدید کنندگان آن تا ابد باقی خواهد ماند. با وجود اینکه لولورا جاذبهء اصلی محسوب می شود، تخته سنگهای سحرآمیز و فوق العاده ای که کاتاجوتا را تشکیل می دهند نیز در اطراف پارک بسیار خارق العاده هستند. در این پارک تفریحات زیادی برای سرگرمی بازدید کنندگان وجود دارد. این منطقه که از اهمیت فرهنگی و معنوی زیادی برخوردار است جایگاه مردم بومی استرالیا بشمار می آید. شما می توانید نکات علمی را در رابطه با سبک زندگی شان را در بازدید از این مرکز فرهنگی درخشان از آنها یاد بگیرید، با فعالیتهای مثل پیاده روی های طولانی، دوچرخه سواری و تورهایی که در این پارک برگزار می شود، می توانید در بازدید از این پارک برای خودتان اوقات خوشی را بسازید همچنین قابل ذکر است که زیبایی حیرت انگیز این پارک واقعاً حیرت انگیز و فراموش نشدنی است.

۱۰-sydney

شهر زیبای سیدنی
شهر زیبای سیدنی

یکی از بهترین مکان های دیدنی استرالیا شهر زیبای سیدنی است. سیدنی شهری زیبا و خارق العاده است که سالانه گردشگران زیادی را بخاطر زیباییهایش جذب خود میکند. شهری مدرن با تاریخچه ای طولانی که با بندر زیبایش شناخته می شود. ساکنان اولیه این شهر به مدت هزاران سال در کرانهء این بندر زندگی می کردند و همچنین بندر مکانی بود برای نگهداری از محکومینی که در دههء۱۷۸۰ به استرالیا فرستاده می شدند. امروزه کشتی ها، بازدیدکنندگان را در سفرهای دریایی از زیر پل مشهور بندر سیدنی برای دیدن اپرای نمادین سیدنی می گذرانند.

سیدنی دارای مکانها و نمادهای معروفی است که به هیچ عنوان نمی تواند از دید گردشگران و بازدیدکنندگان دور بماند. تعداد زیادی از موزه ها، سالن های تاتر و سینماها که در نقاط مختلف شهر وجود دارد، به صحنهء فرهنگی پرطرفدار این شهر معنا می بخشد و نشانگر آن است که در هر زمان رویدادی هنری یا فرهنگی در این شهر برای دیدن وجود دارد. بدین ترتیب، این شهر مکانی بسیار عالی برای زندگی است  و ساحل خارق العاده اش نیز بر جذابیت سیدنی می افزاید. در این بین ساحل زیبای بوندی یکی از پربازدید‌کننده‌ترین سواحل کشور استرالیا و سیدنی بشمار می رود. این مکان در ابتدا بسیار کوچک و حتی دور از مرکز تجاری سیدنی بود و تا سال ۱۹۰۶ شنا کردن در این محوطه ممنوع بود، این در حالی است که امروزه این مکان بسیار پر بازدیدکننده است و در رستورانهای ساحل بوندی می توانید انواع غذاهای دریایی، گیاهی و استرالیایی را بیابید. از آنجاییکه از دیرباز فعالیت ها و سرگرمی های موجود در فضای باز نقش زیادی در ساختن فرهنگ استرالیا داشته است، در اینجا باید یادآور شویم که در اطراف شهر، پارکهای ملی بسیار زیبایی برای لذت بردن گردشگران و مردم بومی وجود دارد، همچنان که برخی مکان های جالب و آموزشی و فرهنگی نیز وجود دارد. بدون شک سیدنی، شهری پر از انرژی، سرگرمی و شادی، یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری و مکانهای منحصربفرد استرالیا است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن