جزیره سنت هلنا

جزیره سنت هلنا خلیج مورتون شهر بریزبن استرالیا

جزیره سنت هلنا (St. Helena Island) یکی از میراث به یادگار مانده از ایالت کوئینزلند استرالیا در ۲۱ کیلومتری شرق شهر بریزبن و ۴ کیلومتری شمال شرقی رودخانه بریزبن در ورودی خلیج مورتون است؛ که با قایق ۴۵ دقیقه تا شهر بریزبن فاصله دارد. این جزیره از درون و حتی از حومه شهر بریزبن قابل‌مشاهده است.

جزیره سنت هلنا در خلیج مورتون
سنت هلنا در خلیج مورتون

در قدیم به‌عنوان یک تبعیدگاه برای زندانیان بوده و اکنون به یک پارک ملی تبدیل‌شده است. در قرن ۱۹ یک منطقه قرنطینه شده بود و بعداً به یک زندان مهم در ایالت کوئینزلند تبدیل شد، کم‌کم خانه برخی از زندانیان یا کارکنان زندان در آنجا ساخته شد و این روند به مدت ۶۵ سال ادامه داشت. قبلاً بومیان کشور استرالیا جزیره را نوگان می‌نامیدند و بعد از تبعید ناپلئون بناپارت در سال ۱۸۲۶ آن را جزیره سنت هلنا نامیدند.

آب‌وهوای جزیره

آب‌وهوای جزیره سنت هلنا بسیار معتدل است به‌طوری‌که هوا در زمستان ۱۲ تا ۲۲ و در تابستان ۲۲ تا ۳۰ درجه است که با این‌ وجود دارای آب‌وهوای بسیار متبوعی است. سالانه در این مکان باران‌های شدید می‌بارد و به همین دلیل اکثر اوقات هوای این جزیره بهاری است. این جزیره پناهگاه بسیار خوبی برای پرندگان مهاجر است. هرساله میزبان تعداد زیادی از پرندگان است، این پرندگان می‌توانند در خلیج مورتون به ماهیگیری بپردازند. پارک زیبای این جزیره در اکتبر ۱۳۷۹ توسط دولت محلی کوئینزلند افتتاح شد.

خصوصیات و ویژگی‌های پارک سنت هلنا

جزیره سنت هلنا استرالیا خرابه‌های اولین دادگاه دولتی مستقر در جزیره که از سال ۱۸۶۷ تا ۱۹۳۲ به‌صورت رسمی در این جزیره فعالیت داشته و همچنین خرابه‌های از زندان قدیم که خود شامل نانوایی، دفتر کار و مخازن زیرزمینی را در خود جای‌داده است؛ و فراتر از همه این‌ها جزیره سنت هلنا دارای سنگ‌های عظیم بجا مانده از کوره آهک‌پزی، کارخانه شکر، اسکله و اولین واگن قدیمی ایالت کوئینزلند است.

خصوصیات پارک جزیره سنت هلنا
خصوصیات پارک سنت هلنا

گیاهان امروزی این منطقه بکر و زیبا ترکیبی از جنگل‌های انبوه انگور اولیه، بقایایی از باغ‌های زیبا و محصولات مقدسی مثل درختان زیتون قدیمی است. تپه‌ها و محیط طبیعی جزیره نشان می‌دهد که مردم بومی سال‌هاست که به‌صورت فصلی خرگوش، روباه و صدف دریایی صید می‌کرده‌اند.

تالاب اطراف جزیره نیز بر زیبایی‌های آن افزوده و زیستگاه جالبی برای پرندگان بومی و مهاجر این منطقه است. در این منطقه طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های لذت‌بخش ازجمله جشنواره‌های سالانه، آتش‌بازی، تورگایدها (راهنمای مسافران) در ورودی زندان استعماری، قلعه‌ها و ایستگاه‌های قرنطینه وجود دارند. اگر شما قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این کشور دارید، حتماً از این جزیره دیدن نموده و به بازدید از مکان‌های دیدنی آن بپردازید. برنامه‌های آموزشی بسیار جامع و متمرکزی در این جزیره وجود دارد تا مسافرین استرالیا بتوانند نهایت لذت را ببرند.

ویژگی پارک جزیره سنت هلنا
ویژگی پارک سنت هلنا

یک منطقه تفریحی در انتهایی جنوبی جزیره برای پیک‌نیک مسافران، سرویس بهداشتی تمیز، پیست برای پیاده‌روی و یک پناهگاه مسقف برای استراحت و تمام امکانات رفاهی برای توریست‌ها تعبیه‌شده است.

وسایل ضروری برای رفتن به جزیره

قبل از رفتن به جزیره سنت هلنا بایستی یک کلاه، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، اسپری ضد حشرات و یک جفت کفش پیاده‌روی مناسب است. ضمناً بردن حیوانات اهلی ازجمله سگ و غیره ممنوع است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن