شهر داروین استرالیا

شهر داروین در قلمرو شمالی کشور استرالیا

شهر داروین (darwin) شهری که پایتخت قلمرو شمالی استرالیا است در کنار دریای تیمور قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین شهر در قلمرو شمالی استرالیا است و در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۱۵۰ هزار نفر تخمین داده‌شده است و همچنین کوچک‌ترین و شمالی‌ترین پایتخت کشور استرالیا و بالاترین منطقه مرکزی این کشور است.

شهر داروین استرالیا
شهر داروین استرالیا

نزدیکی این شهر به جنوب شرق آسیا باعث ایجاد ارتباط میان استرالیا و کشورهایی مانند اندونزی و تیمور شرقی شده است. بزرگراه استوارت از این شهر آغازشده است و از طریق شهرهای تننت، کریک و آلیس اسپرینگز در جنوب مرکزی استرالیا گسترش‌یافته و در بندر اوت استرالیای جنوبی به پایان می‌رسد.

این شهر بر روی یک‌تخت سنگ بزرگ که مشرف‌به بندر است ساخته‌شده است و حومه آن از شمال منطقه لی شروع و تا شرق منطقه بریمه گسترش‌یافته است.

تاریخچه شهر داروین استرالیا

شهر داروین در سال ۱۸۶۹ به شهر پالمرستون تبدیل شد اما بعد از گذشت زمان و در سال ۱۹۱۱ به نام داروین تغییر یافت این شهر به‌طور کامل چهار بار در سال ۱۸۹۷ پس از تخریب ناشی از سیکلون و در سال ۱۹۳۷ براثر سیکلون و در سال ۱۹۵۰ براثر حملات هوایی ژاپن در جنگ جهانی دوم و در سال ۱۹۷۴ براثر سیکلون تریس بازسازی‌شده است.

تاریخچه شهر داروین استرالیا
تاریخچه شهر داروین استرالیا

آب‌وهوای شهر داروین در قلمرو شمالی

شهر داروین دارای آب و هوی گرمسیری ساوان با فصل‌های مرطوب و خشک است و میانگین حداکثر دمای قابل‌توجه در تمام فصول مشابه است. فصل مرطوب این شهر به‌طور معمول در اواخر ماه نوامبر شروع و تا اوایل ماه دسامبر ادامه می‌یابد و باعث بارش باران‌های سنگین همراه با رعدوبرق‌های وحشتناک و همچنین افزایش فعالیت سیکلون می‌شود.
همچنین فصل خشک از ماه می تا ماه سپتامبر ادامه می‌یابد که تقریباً هرروز آفتابی است و دمای رطوبت نسبی در بعدازظهرها حدود ۳۰ در صد است که در طول فصل‌های دیگر شهر دارای آب‌وهوای صاف و خالص بندر است و سالانه تعداد زیادی مهاجر که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند به این شهر سفر و مهاجرت می‌کنند و همچنین گردشگران زیادی از این شهر بازدید می‌نمایند.
بارش باران در خشک‌ترین ماه‌های سال بین ماه‌های می و سپتامبر است که حدود ۵ میلی‌متر می‌بارد. در ماه‌های ژوئن و ژوئیه حداقل دمای روزانه ممکن است به ۱۴ درجه سانتی‌گراد برسد و همچنین در حومه دور از ساحل گاهی اوقات درجه حرارت به ۵ درجه سانتی‌گراد در فصل خشک می‌رسد.
در سال ۲۰۱۲ این شهر به مدت ۱۵۰ روز هیچ‌گونه بارندگی ثبت نشد که طولانی‌ترین دوره بدون بارش یاران در فصل خشک می‌توان نام برد هرچند این دوره‌های بدون بارش باران در فصل خشک در این منطقه شایع است.

آب‌و‌هوای شهر داروین
آب‌و‌هوای شهر داروین

بیشترین بارش باران در ماه‌های دسامبر و مارس اتفاق می‌افتد زمانی که بارش باران همراه با رعدوبرق و رطوبت نسبی بیش از ۷۰ درصد است. هرروز در طول فصل مرطوب باران نیست اما اکثر روزها دارای پوشش ابری فراوانی است مثلاً در ماه ژانویه به‌طور معمول ۶ ساعت از روز هوا آفتابی است.
فصل‌های پرباران شهر داروین همراه با سیکلون های گرمسیری و باران‌های موسمی است. داغ‌ترین ماه سال ماه نوامبر است درست زمانی که هنوز باران‌های زمستانی شروع نشده که دمای هوا به حدود ۴۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.
افرادی که قصد مهاجرت به این کشور و این شهر را داشته باشند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن