باغ گیاه‌شناسی شهر بریزبن

باغ گیاه‌‏شناسی شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا

باغ گیاه‏‌شناسی شهر بریزبن (City Botanic Gardens) که قبلاً باغ گیاه‌شناسی بریزبن نامیده می‌شد یک باغ گیاهی شناخته‌شده در میراث جهانی بریزبن است که در کنار خیابان آلیس، شهر بریزبن، ایالت کوئینزلند کشور استرالیا قرار دارد. این باغ پارک اصلی شهر بریزبن همچنین به‌عنوان پارک ملکه نیز شناخته‌شده است. این مرکز در کنار رودخانه بریزبن و دانشگاه فنّاوری کوئینزلند ۲۰ هکتار زمین را به خود اختصاص داده است. این باغ جز باغ‌های انبوه فراوان بریزبن، با بسیاری از گونه‌های گیاهی نادر و غیرمعمول است. در تاریخ ۳ فوریه سال ۱۹۹۷ به ثبت‌نام میراث کوئینزلند اضافه شد. میراث فرهنگی کوئینزلند این باغ را به‌عنوان مهم‌ترین نواحی فرهنگی بیابانی در کوئینزلند می‌نامد.

باغ گیاه‌‏شناسی شهر بریزبن
باغ گیاه‏‌شناسی شهر بریزبن

سایت باغ گیاه‌شناسی شهر

بسیاری از باغ‌های گیاه‌شناسی به‌عنوان سایت باغبانی عمومی در سال ۱۸۲۸ توسط استرالیا (کارولینای شمالی) موردبررسی قرار گرفتند که به خاطر آب‌وهوا و تنوع گونه‌های گیاهی، بریزبن انتخاب شد. در ابتدا این مکان توسط محکومین یا همان زندانیان که در سال ۱۸۲۵ در کوئینزلند بودند با کاشت مواد غذایی برای تغذیه زندانیان این منطقه را آباد کردند، از آن‌ پس به‌صورت رسمی دولت به فکر کاشتن گیاهان مختلف داروی و غذایی افتاد. این منطقه دارای ۱۰ سایت مختلف هست که تمام رویدادی خاص مثل تنوع انواع گونه، جمعیت، نام علمی آن‌ها و غیره را ثبت می‌کند. در این مناطق حوضچه‌های دیدنی و مراتع و علفزارهای کوچک و بزرگ زیاد به چشم می‌خورد.

اهمیت باغ گیاه‌شناسی شهر بریزبن

باغ‌های گیاه‌شناسی بریزبن به‌عنوان یک نقطه عطف در بریزبن و برای لذت بصری و ارزش‌های طبیعی حیات‌وحش آن‌ها به‌عنوان منطقه زیبایی‌شناسی بزرگ در منطقه تجاری شهر دارای اهمیت می‌باشند. باغ‌های گیاه‌شناسی شهر بریزبن ازلحاظ تاریخی مهم‌ترین نواحی فرهنگی ایالت کوئینزلند هستند که از تاریخ ۱۸۲۸ تاکنون دارای تاریخچه باغبانی بوده و بدون هیچ‌گونه افت فراوانی از زمین و یا تغییر در آن موردتوجه مردم بوده است.

اهمیت باغ گیاه‌‏شناسی شهر بریزبن
اهمیت باغ گیاه‏‌شناسی شهر بریزبن

این باغ شهر به‌عنوان پارک عمومی و مرکز تفریحی برای پایتخت کوئینزلند باقی‌مانده است که نقش آن از اوایل دهه ۱۸۴۰ تابه‌حال بسیار چشمگیر بوده است. این باغ گونه‌های نادر گیاهی و حتی جانوری را در خود جایی داده است که بسیاری از آن‌ها توسط والتر هیل اولین مدیر باغبانی این مرکز در سال ۱۹۵۰ کاشته شدند و از این لحاظ نیز دارای اهمیت است.

جاذبه‌های باغ گیاه‌شناسی شهر

جاذبه‌هایی عمده در این موزه باغ شامل درختستان یا بیشه بامبو، خیابان انجیرهای آویزان، پرتگاه‌های رودخانه، حوضچه‌های تزئینی و غیره است. کتاب‌های خاصی در دسترس هستند که تمام رویدادها و وقایع در آن ثبت‌شده‌اند. این پارک اصلی‌ترین باغ گیاه‌شناسی شهر بریزبن است و در کنار رودخانه بریزبن قرار دارد و امکاناتی مثل مجسمه‌ها و حوضچه‌های تزئینی را دارا هست.

جاذبه های باغ گیاه‌‏شناسی شهر بریزبن
جاذبه های باغ گیاه‏‌شناسی شهر بریزبن

امکانات و خدمات باغ شهر

باغ گیاه‏‌شناسی شهر بریزبن ۲۴ ساعته در خدمت مردم قرار می‌گیرد و ایستگاه‌های دوچرخه در آنجا وجود دارد که مردم بتوانند دوچرخه‌سواری کنند همچنین محل خوبی برای تفریح و برگزاری مراسم زیبایی عروسی و سایر ویژگی‌ها خاص و مجالس شاد است. همچنین تورهای پیاده‌روی سالانه در این باغ برگزار می‌شود. شورای شهر بریزبن هرساله در اواخر ماه می برای بهبود این باغ اقداماتی در راستای بهبود آن انجام می‌دهد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن