خیابان کالینز در شهر ملبورن

خیابان کالینز در شهر ملبورن استرالیا

خیابان کالینز (collins street) یک خیابان اصلی در مرکز شهر ملبورن، ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا است. این خیابان به نام دیوید کالینز، فرماندار وقت نام‌گذاری شده که گروهی از مهاجران را برای مدت کوتاهی در سورنتو در سال ۱۸۰۳ سکونت داده است.

خیابان کالینز شهر ملبورن استرالیا
خیابان کالینز شهر ملبورن استرالیا

بلوک‌های شرقی این خیابان از دهه ۱۹۵۰ به علت ساختمان‌های متعدد میراث فرهنگی، درختان قدیمی خیابان، بوتیک‌های خرید فراوان، اولین کافه‌های پیاده‌رو در شهر به‌عنوان پایان پاریس معروف است. بلوک‌های غربی در اطراف خیابان ملکه که در قرن ۱۹ به قلب مالی ملبورن تبدیل شد، شامل بانک‌های بزرگ و شرکت‌های بیمه، معتبرترین دفترهای بلوک و آسمان‌خراش‌ها است.

ساختمان ها و معماری collins street

معماری

خیابان کالینز به‌عنوان مرکز خرید تجاری، دارای بهترین نمونه‌هایی از معماری ویکتوریا در شهر ملبورن استرالیا است. این خیابان شامل کلیساهای بزرگ مانند کلیسای باپتیست ۱۸۴۵، کلیسای متحد سنت مایکل ۱۸۶۶ و کلیسای پروتستان اسکات ۱۸۷۴ است.

معماری خیابان کالینز ملبورن استرالیا
معماری کالینز ملبورن استرالیا

ساختمان ها

در این خیابان ساختمان های تجاری متعددی قرار دارد که از جمله آن ها می توان به ساختمان Alston’s Corner که توسط Nahum Barnet بناشده است، نمونه‌ای عالی از معماری در این مکان است، در انتهای خیابان برخی از نمونه‌های عالی معماری گوتیک ویکتوریا یا کلیسای تجاری، ساختمان های بورس اوراق بهادار واتیکان ویتنام، بانک گوتیک وردل و برخی از بهترین و عالی‌ترین مبلمان فروشی های ملبورن و خانه A.C Good که توسط رایت، رید و بویر ۱۸۹۱ طراحی‌ شده است قرار دارد.

یکی دیگر از ساختمان های این خیابان ساختمان اتاق بازرگانی بانک مرکزی استرالیا است که در برج کالینز قرار دارد و دارای ۳۳۳ پست‌مدرن است این بنا توسط لوید، تیلر و آلفرد دان در سال ۱۸۹۱ ساخته شد. همچنین برخی از بلندترین ساختمان‌های استرالیا در کنار این خیابان برج‌های ریالتو، برج‌های ۱ و ۲ محل کالینز، خانه Nauru و ستاد جهانی آنز است.

خیابان کالینز ملبورن استرالیا
خیابان ملبورن استرالیا

ساختمان بانک نیو سایت ولز ملبورن که در سال ۱۸۵۷ توسط معمار جوزف رید تکمیل شد و جایزه اول معماری را به دست آورد در این خیابان قرار دارد. هنگامی‌که ساختمان در سال ۱۹۳۵ تخریب شد این ساختمان به ساختمان بازرگانی و دانشگاه ملبورن در پارک وییل پیوند داده شد. اکنون کاربری ساختمان جدید برای دانشکده معماری و برنامه‌ریزی است.

کسب‌وکار خیابان کالینز

در collins street ساختمان‌های تجاری و فرهنگی متعددی قرار دارد، که محل کسب‌وکار هزاران شهروند است. ازجمله این ساختمان‌ها دو تئاتر زیبای Athenaeum و Regent است که در طول سال این تئاترها محصولات و تولیدات استرالیایی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارند.

همچنین در خیابان کالینز ساختمان باشگاه ملبورن، که یک باشگاه اجتماعی و معتبر خصوصی طراحی‌شده توسط لئونارد تری به معماری رنسانس پیشرفته مربوط به قرن نوزدهم است قرار دارد.

کسب و کار خیابان کالینز
کسب و کار کالینز

همچنین بانک مرکزی ویکتوریا استرالیا که در سال ۱۹۶۰ دفتر ملی بانک بوده است در این خیابان واقع‌شده است. بسیاری از بانک‌های سرمایه‌گذاری جهانی مانند گلدمن ساکس و لازارد که در ملبورن نیز ساختمان دارند، دفتر مرکزی خود را در خیابان کالینز واقع کرده‌اند. بیشتر بانک‌ها در خیابان کالینز ۱۰۱ واقع‌شده‌اند و از شهرتی که این خیابان از آن برخوردار است استفاده کنند.

حمل‌ونقل خیابان کالینز

در این خیابان جهت تسهیل عبور و مرور سعی شده که از بهترین وسایل حمل‌ونقل و سریع‌ترین آن‌ها استفاده شود ازجمله مسیرهای تراموا یارا ۱۱، ۱۲، ۴۸ و ۱۰۹ که خیابان کالینز را از طریق مرکز به پایانه‌های حومه شرقی ملبورن، پورت ملبورن و حومه شهری Dockland وصل می‌کند. این خیابان همچنین توسط ایستگاه راه‌آهن پارلمان در شرق و ایستگاه راه‌آهن جنوب در غرب به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن