تصویر-هدر-جزیره راتنست

جزیره راتنست

جزیره راتنست (Rottnest) جزیره‌ی کوچکی در کشور استرالیا است که به‌دوراز هرگونه سروصدا، شلوغی وزندگی ماشینی امروزی است. در این جاذبه گردشگری هیچ خودرویی دیده نمی‌شود و مدت‌هاست توانسته طبیعت و زیبایی‌های دیدنی‌اش را برای افراد محلی، گردشگران و بازدیدکنندگان از سراسر دنیا و افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند حفظ کند.

ماهیگیری و غواصی با لوله‌های تنفسی در آب‌های این جزیره در استرالیا یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که از آن‌ بیشتر از هر منطقه‌ای لذت خواهید برد. یکی از ویژگی‌های جالب ماهیگیری و تماشای ماهیان دیدنی و منحصربه‌فرد آن وجود و معرفی ۴۳۸ گونه از آن‌هاست. این مسئله توسط دانشمندان زیادی موردمطالعه و تحقیق قرار گرفت و توسط دکتر گلن مور از موزه WA نیز تائید شده است.

جزیره راتنست در استرالیا
جزیره راتنست در استرالیا

یک جدول کامل از اطلاعات گونه‌های نادر وجود دارد که در کنار تماشای از نزدیک ماهیان مختلف مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.

این اطلاعات درمجموع ۲ سال در آب‌های ۱۰ کیلومتری جزیره و عمق ۳۰ متری آن جمع‌آوری ‌شده است. خانواده‌ی ماهیان Labridae که با نام Wrasses شناخته می‌شوند، بیش از ۵۶ گونه هستند.

جزیره راتنست مکانی ایده آل ازنظر دمای آب برای تنوع زیستی و جانداران با توجه به نظریه‌های در حال افزایش سطح دریا و تغییرات آب و هوایی است.

حیات‌وحش جزیره راتنست

حیات‌وحش موجود در جزیره راتنست یک منطقه‌ی مشهور و باارزش برای حفاظت از گونه‌های مختلف است. تمام گیاهان و جانوران در این جزیره تحت حمایت‌های قانونی و البته زیست‌محیطی فراوان هستند. در جزیره راتنست نباید کوچک‌ترین لطمه‌ای به حیات‌وحش وارد شود و برای تماشای هر آنچه نیاز است بافاصله اقدام خواهد شد.

خلیج‌های زیبا و متعدد در امتداد این جزیره و تجربه‌ی دوچرخه‌سواری در این مسیر دل‌انگیز برای هر گردشگری خاطره‌انگیز خواهد بود. علاوه براین، ویلاهای متعددی در امتداد جزیره وجود دارند که توسط جزیره راتنست مدیریت می‌شوند.

صخره‌های مرجانی زیبا و دلپذیر جزیره به جهت ویژگی‌های اقلیمی و آب و هوایی، نسخه‌های خاصی از طبیعت و طبیعی بودن را به گردشگر القا می‌کند.

جزیره راتنست در استرالیا
جزیره راتنست در استرالیا

چند فعالیتی که در جزیره راتنست هرگز نباید آن‌ها را از دست دهید به شرح زیر هستند.

  • مواجه‌شدن با سواحل پرتعداد و زیبا:
    ۶۳ ساحل زیبای جزیره راتنست یک مقصد عالی برای ورزش‌های آبی، گشت‌وگذار و اسکی روی آب هستند.
  • تماشای نهنگ‌ها:
    جزیره راتنست محل مناسبی برای تماشای نهنگ‌های گوژپشت جنوبی است. این آبزیان مهاجرت‌های سالانه‌ی خود را در کنار خط ساحلی استرالیای غربی انجام می‌دهند که پدیده‌ی فوق‌العاده‌ای در سراسر دنیا شناخته می‌شود. در ماه آوریل حدود ۳۵۰۰۰ نهنگ به شمال از قطب جنوب به‌منظور تغذیه‌ی بهتر و زایمان در اقیانوس هند سفر می‌کنند. از اواخر اوت تا نوامبر نیز در سفر بازگشت خود به همراه نوزادانی که تازه به دنیا آمده‌اند، زمان قابل‌توجهی را در آب‌های جزیره سپری می‌کنند.
  • دیدن Quokka:
    جزیره راتنست یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دنیا و خانه‌ی بیشتر حیوانات ازجمله Quokka است. این حیوان به‌غیراز یک جرگه در این جزیره، در هیچ جای دنیا دیده نشده است. این حیوان کوچک به دسته‌ای از کانگوروها مربوط می‌شود و رابطه‌ی خوبی با انسان‌ها دارد. Quokka به‌وفور در جزیره یافت می‌شود و تقریباً هیچ ترسی از انسان‌ها ندارد.

جزیره راتنست در ۱۸ کیلومتری ساحل غربی استرالیا قرار دارد که در هنگام مهاجرت به استرالیا، با کشتی از مسیرهای مختلفی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

جزیره راتنست در استرالیا
جزیره راتنست در استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور یا یکی از ایالات کشور استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و…نسبت به اقامت در این کشور اقدام کند و درادامه‌ی اقامت خود می‌توانند از دیدن این جزیره لذت ببرند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن