تصویر-هدر-آکواریوم سیدنی استرالیا

آکواریوم سیدنی استرالیا

آکواریوم سیدنی، فضای زیردریایی بزرگ و خارق‌العاده در بندرگاه دارلینگ، یکی از جاذبه‌های گردشگری جالب و منحصربه‌فرد است که گردشگران و محققان زیادی را سالانه به سمت کشور استرالیا می‌کشاند.

دانستنی‌های جالب در مورد آکواریوم سیدنی:

وقتی یک مکان به جاذبه گردشگری تبدیل شده است، قطعاً باید خصوصیاتی داشته باشد که بتواند توریست‌ها و همچنین افرادی که برنامه مهاجرت به استرالیا را دارند از فاصله دور به سمت خود بکشاند، این مکان در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد و از آن پس کمتر گردشگری به استرالیا سفر می‌کرد که از این مکان جالب دیدن نکند.

آکواریوم سیدنی
آکواریوم سیدنی

هدف از ساخت آکواریوم سیدنی چه بوده است؟

انسان همیشه به دنبال کشف موضوعاتی جدید در زندگی است. هر چیزی که بتواند دنیای ناشناخته را به بشر نشان دهد، بدون شک برای هر فردی جالب و جذاب خواهد بود. شاید به همین علت بوده که مهندسان استرالیایی به فکر نشان دادن دنیای زیر آب و ایجاد این جاذبه گردشگری شدند. هدف از ساخت این مکان تأکید بر زندگی زیر آب و القای نحوه حیات آبزیان بود. همچنین جاذبه‌های خاص و دیدنی حیات آبزیان در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد. در اینجا می‌توانید به‌خوبی زندگی آبزیان مختلفی را از نزدیک ببینید. همچنین محققان زیادی سالانه برای مطالعات مختلف در مورد گونه‌های جانوری و گیاهی و زندگی زیر آب به این مکان سر می‌زنند.

دیدنی‌هایی که در آکواریوم سیدنی می‌بینید

آکواریوم دارای ۱۴ باغ‌وحش به صورت جداگانه است که هر کدام با مهندسی منحصربه‌فردی ساخته شده است و دارای گونه‌های خاص جانوری و گیاهی است. حدود ۱۳۰۰۰ گونه مختلف جانوری را می‌توانید در آکواریوم سیدنی ببینید. موجودات مختلفی را در آکواریوم سیدنی می‌بینید به‌عنوان‌مثال:

    • بر ماهی‌ها و موجودات کوچک که شامل حدود ۷۰۰۰ گونه ماهی است.
    • کوسه‌های عظیم‌الجثه را نیز در این تونل مشاهده کنید. این کوسه‌ها وزنی بالای ۶۰۰ کیلوگرم و طولی حدود ۳ متر دارند.
    • موجودات آبزی مختلف مانند گاو دریایی یا دوگانگ
  • لاک‌پشت‌های بزرگ دریایی

و بسیاری از موجودات دیگر که همگی در یک زیستگاه کنار هم و به صورت طبیعی زندگی می‌کنند.

آکواریوم شهر سیدنی
آکواریوم شهر سیدنی

چگونه می‌توان از آکواریوم سیدنی دیدن کرد؟

  • جالب‌ترین قسمت این آکواریوم تونل شیشه‌ای است که می‌توانید در آن حرکت کنید و زیبایی خیال‌انگیز دنیای زیر آب را ببینید. وقتی در این تونل راه می‌روید حس می‌کنید در حال قدم زدن زیر آب هستید. در اصل یک راهی است که شما بدون واسطه دنیای زیر آب را ببینید.
  • قسمت‌هایی با کفه شیشه‌ای که زیر پای شما نیز قابل دیدن است. هیجان زیادی را می‌توانید در این قسمت تجربه کنید.
  • شما حتی می‌توانید با کابین‌های شیشه‌ای در دل آب گردش کنید.
  • لباس‌های غواصی برای افرادی که دوست دارند در آب غواصی و شنا کنند نیز تدارک دیده شده است.
آکواریوم سیدنی
آکواریوم سیدنی

به‌جرئت می‌توان گفت منطقه زیر دریا به‌خصوص آکواریوم سیدنی جز جالب‌ترین مناطقی است که می‌توانید در سفر گردشگری خود ببینید. به همین علت است که افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند اولین بار در مورد آکواریوم سیدنی مطالعه و تحقیق می‌کنند و معمولاً اولین مقصد گردشگری آن‌ها نیز این آکواریوم سیدنی است.

افراد متقاضی مهاجرت به این کشور می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور یا یکی از ایالات کشور استرالیا متناسب با شرایط خود اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن