شهر شپرتون در ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

شهر شپرتون (Shepparton) در کنار رودخانه گلبورن در حدود ۱۸۱ کیلومتری شمال تا شمال شرقی شهر ملبورن و شمال ایالت ویکتوریا استرالیا قرار دارد.

اسم شهر از نام خانوادگی SHERBOURNE SHEPPARD گرفته‌شده است و همچنین این منطقه درگذشته در اواسط قرن نوزدهم به‌عنوان یک ایستگاه برای عبور و مرور از رودخانه هست که به ایستگاه گوسفند معروف است.

شهر شپرتون استرالیا
شهر شپرتون استرالیا

بعدها با آمدن راه‌آهن به شهر راه‌آهن تبدیل شد و گسترش فراوانی پیدا کرد. امروزه این منطقه به‌عنوان یک مرکز کشاورزی و تولیدی و آبیاری دروازه گلبورن یکی از بزرگ‌ترین مراکز آبیاری در کشور استرالیا است.

تاریخ شهر شپرتون

اولین محل سکونت در شهر شپرتون، ایستگاه گوسفند بود که در اوایل دهه ۱۸۴۰ تأسیس شد. پاتریک مک گویر، کارآفرین ایرلندی یک پل در سرتاسر رودخانه گلبورن به وجود آورد و اولین ساختمان شهر را در این منطقه بنا نمود که محل سرویس‌دهی برای مسافران مورداستفاده قرار گرفت. مک گویر این ساختمان را در سال ۱۸۵۳ به جان هیل فروخت که آن را به یک هتل بسیار زیبا و دیدنی تبدیل کرد.

در ماه فوریه ۱۸۵۴ دفتر پست در این شهر افتتاح گردید اما متأسفانه در پایان همان سال تعطیل شد. در سال ۱۸۶۰ فرماندار ویکتوریا با اضافه شدن یک ایستگاه پلیس، فروشگاه عمومی، آهنگری، ریخته‌گری و سالن عمومی که قدیمی‌ترین ساختمان این شهر است این منطقه را به نام Shepparton معرفی کرد.

تاریخ شهر شپرتون استرالیا
تاریخ شهر شپرتون استرالیا

راه‌آهن در سال ۱۸۸۰ از شهر سیمور به Shepparton رسید و موسسه‌های مکانیک در سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۸۸۸ افتتاح شد زیرا شپرتون به‌سرعت به‌عنوان یک مرکز تولیدی خدماتی بزرگ تبدیل شد و همچنین صنایع وابسته به خط راه‌آهن به شپرتون کمک کرد تا این شهر به‌سرعت رشد کند.

در دوره پس از جنگ جهانی جمعیت شهر تقریباً سه برابر شده بود که مهاجرت به شهر به یک عامل مهم تبدیل‌شده بود و به این دلیل پس از جنگ دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ شوراهای محلی پیوسته کمپین پیشرفت را برای مدرن سازی شهر آغاز کردند و بسیاری از ساختمان‌های قدیمی‌تر تخریب و ساختمان‌های نوساز بنا شد.

جغرافیای شهر شپرتون استرالیا

شپرتون دارای آب‌وهوای نیمه‌خشک با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. داغ‌ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۳۲ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوئیه هوا سردتر می‌شود زمانی که حداقل دما ۳ درجه سانتی‌گراد و حداکثر تا دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جغرافیای شپرتون استرالیا
جغرافیای شپرتون استرالیا

به‌طور طبیعی بارش باران در شپرتون نسبتاً کم است اما در زمستان بیشترین بارندگی وجود دارد اگرچه باران در طول سال خیلی سنگین نیست اما حتی در مرطوب‌ترین ماه بارش باران ۵۰ میلی‌متر است.

دین مردم شپرتون

دین اصلی مردم شپرتون مسیحیت است. در سرشماری که گرفته شد مذهب کاتولیک ۸ در صد، کلیسای متحد ۹ درصد، اسلام ۵ در صد، هیچ مذهبی ۲۰ درصد، آنجلیکان ۱۳ درصد و سایر ادیان دیگر ۵۵ درصد بوده است.

جمعیت‌شناسی شهر شپرتون

شهر شپرتون دومین جامعه محلی _ بومی ایالت ویکتوریا پس از شهر ملبورن است که تقریباً ده درصد جمعیت ایالت ویکتوریا را تشکیل می‌دهد. این شهر دارای یک جامعه بزرگ از مردم مکان‌هایی مانند هند، آلبانی، افغانستان، عراق، یونان، ایتالیا، سودان، مقدونیه، چین و همچنین بسیاری از مکان‌هایی دیگر که به این شهر مهاجرت کرده‌اند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

4 / 5. 3

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن