ساحل نودجه

ساحل نودجه زیباترین و مسکونی‌ترین سواحل بریزبن استرالیا

ساحل نودجه (Nudgee Beach) یکی از سواحل چسبیده به شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا است که باوجود دید و منظره منحصربه‌فرد یکی از زیباترین و مسکونی‌ترین سواحل این منطقه بشمار می‌رود. این ساحل در خارج بریزبن قرار دارد.

این ساحل در ۱۸ کیلومتری (۱۱ مایل) مرکز شهر بریزبن و در شمال آن قرار دارد که از طریق کانال شولز وارد خلیج مورتون می‌شود و نزدیک‌ترین ساحل به CBD بریزبن است. همچنین این ساحل به‌طور مستقیم به جنوب فرودگاه بریزبن در ارتباط است. در سرشماری ۲۰۱۱ کشور استرالیا ۲۶۱ شهروند ثبت‌شده بودند تا در حومه زندگی کنند.

ساحل نودجه استرالیا
ساحل نودجه استرالیا

بسیاری از گردشگران و تازه‌واردها به بریزبن در مورد سواحل آن اطلاعاتی در دست ندارند و می‌خواهند بدانند که معروف‌ترین و زیباترین سواحل بریزبن کدام‌اند و در کجا قرار دارند. بریزبن شهری است که بهترین، طولانی‌ترین و تمیزترین سواحل دریا را دارد. خط ساحلی در این بندر بدون هیچ وقفه‌ای امتداد دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند کیلومترها جلوتر از جایی که ایستاده‌اند را ببینند.

جاذبه‌های ساحل نودجه

ساحل نودجه خط ساحلی طولانی دارد که برای گرفتن حمام آفتاب بسیار مناسب است و برای مسافرانی که می‌خواهند خود را برنزه کنند یک منطقه توریستی بسیار جذاب است.

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری

ساحل نودجه دارای مسیرهای متعددی برای پیاده‌روی ساحلی است. همچنین در این ساحل یک مسیر دوچرخه‌سواری وجود دارد که در نزدیکی کانال شولز قرار دارد و ازآنجا به مرکز خرید Toombul و سایر نقاط شهر بریزبن دسترسی دارد. علاقه‌مندان به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌توانند در طول مسیر از زیبایی خط ساحلی نودجه لذت ببرند.

پیاده روی ساحل نودجه استرالیا
پیاده روی نودجه استرالیایا

ماهیگیری

ساحل نودجه باوجوداینکه درست در کنار بندر بریزبن قرار دارد، اما مکان مناسبی برای شنا کردن نیست و علاقه‌مندان به شنا در ساحل باید به سواحل شهرهای حومه مانند Gold Coast و Sumshine Coast مراجعه کنند.

مزیتی که توانسته این کمبود را در نودجه جبران کند، ماهیگیری است! به لطف خط ساحلی بسیار طولانی Nudgea Beach، در کنار این سواحل آرام و تمییز و ماسه‌ای، با خیالی آسوده بنشینید و قلاب به دست منتظر صیدی خاطره‌انگیز باشید. ساحل نودجه می‌تواند موردتوجه علاقه‌مندان به حیات‌وحش و پرندگان واقع شود چرا که این ساحل محل زندگی پرندگان خاصی مانند Waterfowl و مرغ‌های دریایی نیز هست.

ماهی گیری ساحل استرالیا
ماهی گیری ساحل استرالیا

حمل‌ونقل

مسیرهای اتوبان بسیار پرتردد اما بدون ترافیک شمارا از شهر بریزبن به این ساحل می‌رساند. فاصله بریزبن از ساحل نودجه و دیگر سواحل این منطقه نزدیک به یک ساعت است. اگر قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارید حتما از این مکان دیدن کنید همچنین بسیاری از توریست‌ها به خاطر حمل‌ونقل راحت و فاصله زمانی کم، هتل‌های بریزبن را برای اقامت و بازدید از این سواحل انتخاب می‌کنند. البته برای کسانی که تمایل به اقامت در کنار ساحل داشته باشند، شهرهای ساحلی حومه بریزبن نیز دارای امکانات بسیار قابل‌توجهی هستند.

سایر تفریحات و امکانات

رستوران‌های فراوان و تمیز، کافه‌ها، بارها، کلوپ‌های کرایه لوازم موج‌سواری و… همه در دسترس توریست‌ها و بازدید کنندگان قرار دارند. همچنین مسابقات مختلف فصلی در این ساحل برگزار می‌شود. بازرسان و مأموران ساحلی استرالیا و نجات‌غریقان به‌طور مرتب در طول روز از سواحل بازدید می‌کنند و وظیفه حفظ امنیت در ساحل و نجات جان شناگران را به عهده‌دارند.

امکانات ساحل نودجه استرالیا
امکانات ساحل نودجه استرالیا

جمعیت‌شناسی

در سرشماری سال ۲۰۱۱، ساحل نودجه جمعیت ۲۶۱ نفر داشت؛ ۴۸٫۷٪ زن و ۳/۵۱٪ مرد بودند. ۷۷٫۹٪ از افرادی که در Nudgee Beach ساکن هستند در استرالیا متولد شدند، در مقایسه با میانگین ملی ۶۹٫۸٪؛ کشورهایی که بیشترین میزان تولد رادارند، انگلستان ۴٫۶٪، نیوزیلند ۴٫۲٪، ایرلند ۲٫۷٪، آلمان ۱٫۱٪، پاپوآ گینه‌نو ۱٫۱٪ بود.
۸۸٫۸ درصد از مردم تنها به انگلیسی صحبت می‌کردند؛ محبوب‌ترین زبان‌های بعدی ۱٫۹٪ آلمانی، ۱٫۹٪ ویتنامی، ۱٫۵٪ تایلندی، ۱٫۲٪ زبان‌های اتریشی اقیانوس آرام است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن