آبشار سلوگتر

آبشار سلوگتر بریزبن استرالیا در کوه کوت تتا

آبشار سلوگتر (JC Slaughter Falls) یک مکان پرزرق‌وبرق در بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا که به مدت طولانی موردعلاقه خانواده‌ها است. چشم‌اندازهای وسیع نفس‌گیر بریزبن همیشه فرصتی به ساکنانش داده است تا درک کنند که چقدر خوش‌شانس هستند که در بریزبن زندگی می‌کنند.

آبشار سلوگتر بریزبن
سلوگتر آبشار بریزبن

طبیعت اطراف آبشار سلوگتر

این مکان یک منطقه بزرگ تفریحی است که در پایه کوه کوت تتا قرار دارد. این آبشار دارای امکانات بسیار زیادی است که همه را سرگرم کند. همچنین این منطقه دارای امکانات لازم برای گردشگری و تفریحات در طبیعت شامل یک نهر زیبا روان، تعداد زیادی از میزهای پیک‌نیک و باربی کیوهای چوب خردل و همچنین دو مسیر پیاده‌روی در نزدیک هم است.

طبیعت آبشار بریزبن
طبیعت آبشار بریزبن

این مکان یک پارک بزرگ دارد که مکان‌های زیادی برای تفریح و لذت بردن از صدای نهر آب موجود در منطقه را دارد، این امکانات است که واقعاً باعث شده این پارک در میان مکان‌های طبیعی و پارک‌های منطقه بدرخشد.

مسیرهای دسترسی به آبشار سلوگتر

مسیر اول ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کوتاه دارد که در آن مسیر یک کلیسای کوچک در هوای آزاد را مشاهده خواهید کرد، همچنین نقاشی‌های روی سنگ و چوب را خواهید دید که مسیر آبشار سلوگتر روی آن‌ها حک‌شده است.

مسیر دوم یک مسیر پیاده‌روی ۲ کیلومتری است که منجر به صعود قله کوه کوت تتا می‌شود. بااینکه مسیر در برخی قسمت‌ها شیب بسیار شدیدی دارد، اما مناظر خیره‌کننده طول مسیر و طبیعت زیبایی که در ادامه راه وجود دارد، قطعاً ارزش تلاش و صرف وقت و انرژی را خواهد داشت.

پیاده‌روی با کودکان در مسیر

اگر وقت کافی برای یک مسیر پیاده‌روی داشته باشید، این مسیر قطعاً ارزش این را دارد که هنر بومی را بررسی کنید. این قسمت مسیر پیاده‌روی آسان است و حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. در کنار راه، بچه‌ها می‌توانند هشت اثر هنری بومی، ازجمله حکاکی‌های روی سنگ، نقش‌های روی درخت، تراش سنگ و یک نقشه بومی برای منطقه را از نزدیک ببینند.

زمان بازدید آبشار

حداقل ۲ الی ۳ ساعت زمان برای بررسی همه آنچه در مسیر آبشار سلوگتر وجود دارد و طبیعت منطقه، نیاز است. بااین‌حال برای بهترین تجربه و افزایش لذت از طبیعت، حتماً برنامه را به صورتی بریزید که ناهار را در طبیعت میل کنید و سپس برای تماشای منظره زیبای خورشید بر روی شهر زیبا پایین‌دست به قله کوه کوت تتا بروید.

بازدید آبشار سلوگتر
بازدید آبشار استرالیا

گردش و بازی در آبشار سلوگتر

اگر می‌خواهید بدون خروج از شهر به طبیعت بروید، این مکان محل مناسبی برای گردش است. در پای کوه کوت تتا، منطقه جادویی JC Slaughter Falls یک فضای باز چمنزار است که توسط جنگل احاطه‌شده است. بهترین ویژگی‌های طبیعی منطقه یک نهر دوست‌داشتنی است که در منطقه گردشگری (در فصل مرطوب و بارش) جریان دارد و مناسب برای شنا است. فضای زیادی برای بازی بچه‌ها وجود دارد و همچنین در فضای کافی برای بازی‌های خانوادگی همانند بازی‌های توپی و کریکت وجود دارد.

گونه‌های جانوری منطقه

باوجوداینکه آبشار سلوگتر تنها ۱۰ دقیقه از مرکز شهر بریزبن فاصله دارد اما با طبیعت احاطه‌شده است، حدود ۳۷۰ گونه حیوانی در جنگل کوه کوت تتا زندگی می‌کنند، ازجمله آن‌ها می‌توان به مارماهی‌‌های فراوان و پرنده‌ها و برخی از گونه‌های نادر و درخطر انقراض مانند جغد قدرتمند نام برد.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن