خرده فروشی ملبورن مرکزی

خرده فروشی ملبورن مرکزی در ایالت ویکتوریا استرالیا

ملبورن مرکزی (melbourne central) یک مرکز خرید و دفتر مرکزی حمل‌ونقل عمومی در شهر ملبورن، ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا است. این مجموعه که شامل یک مرکز خرید است، در سال ۲۰۰۵ توسط معماران اشتون رگات و مک داگال بازسازی و مرمت گردید.

مجموعه ملبورن مرکزی استرالیا
مجموعه ملبورن استرالیا

ملبورن مرکزی یک دفتر برجسته و محل خرده‌فروشی در اطراف برج تاریخی شات در CBD ملبورن محسوب می‌شود. در این محل، خرده‌فروشان مد، برج‌هایی زیبا مانند Mecca،M.A.C و Sephora همچنین یک محوطه زیبا و پر جنب‌وجوش برای سرگرمی و اوقات فراغت وجود دارد.

این محل با بیش از ۳۰۰ خرده‌فروش و مرکز خرید، دو بلوک شهر را تسخیر کرده و همچنین ایستگاه قطار برای راحتی عبور و مرور مردم و گردشگران از کنار این محل می‌گذرد.

تاریخ ساخت بازار ملبورن مرکزی

مرکز خرید و اداره melbourne central توسط معمار ژاپنی Kisho Kurokawa در سبک متابولیسم طراحی‌شده و توسط شرکت ژاپنی Kumagi Gumi بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ که هزینه آن بالغ‌بر ۲/۱ میلیارد بود ساخته شد.

جرقه اولیه کار در سال ۱۹۷۱ در زمینی که در جنوب خیابان لات روبه به‌منظور ساخت ایستگاه موزه سابق و ملبورن مرکزی کنونی زده شد و از سال ۱۹۸۰ با برنامه‌ریزی گسترده انجام‌شده ایستگاه راه‌آهن در سال ۱۹۸۱ احداث و باز شد و بعد از مدتی در سال ۱۹۸۳ با مذاکرات طولانی موفق به بستن قرارداد با یک پیمانکار خصوصی برای ایستگاه راه‌آهن شدند.

ساعات کار ملبورن مرکزی

ساعت کاری این مجموعه به‌گونه‌ای است که ۷ روز هفته باز است، امروزه گردشگران و افراد زیادی پس از مهاجرت به استرالیا از این مکان دیدن می‌کنند. در تعطیلات و رویدادهای خاص، زمان کاری متفاوت هست و باید بدانید و اطلاع کافی داشته باشید که چگونه زمان خود را برنامه‌ریزی کنید.

فروشگاه‌های جداگانه ممکن است از ساعت‌های معمول کاری ملبورن مرکزی متفاوت باشند:
– برخی از کافی‌شاپ این مجموعه قبل از ساعت ۱۰ صبح باز است.
– بیشتر خرده‌فروشان سطح ۳، ازجمله Strike، Hoyts، کافه آبجو آسیایی و هتل شیر این مجموعه تا دیروقت باز هستند.

برج ملبورن مرکزی دارای ۵۷ سطح و ۴۶ طبقه و متعلق به صندوق عمده‌فروشی GPT است. این برج تقریباً به طول ۲۱۰ متر و بالاتر از خیابان الیزابت قرار دارد.

بناهای تاریخی خرده فروشی ملبورن

در این مجموعه بناها و جاذبه‌های متعددی قرار دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مخلوط شیشه‌ای، برج شات، ساعت مچی ملبورن و باغ عمودی اشاره کرد.

مخروط شیشه‌ای و برج شات

مخروط شیشه‌ای ملبورن مرکزی بزرگ‌ترین ساختار شیشه‌ای در جهان است که ارتفاع این مخروط ۲۰ طبقه و وزن آن ۴۹۰ تن و ۹۲۴ عدد شیشه در آن به‌کاررفته است. پنل‌های شیشه‌ای با یک سیستم مکانیکی خاص طراحی‌شده که پس از باز شدن مرکز آن به‌عنوان مخروط سحر و جادو نام‌گذاری شده است.

برج شات و مخروط شیشه ای ملبورن مرکزی استرالیا
برج شات و مخروط شیشه ای ملبورن استرالیا

برج شات نقطه کانونی مرکز خرید هست و مخروطی به‌طور هدفمند برای حفاظت از ساختمان اعتماد ملی ساخته‌شده است و همچنین چندین فروشگاه در داخل ساختمان قرار دارد و اخیراً یک موزه از تاریخ این برج درون آن قرارگرفته است. ورود به آن برای عموم مردم و گردشگران آزاد است.

ساعت مچی ملبورن

ساعت مچی که به دیده‌بان معروف است طراحی‌شده توسط شرکت Ceiko به‌عنوان یک هدیه به مردم ملبورن داده‌شده، این ساعت دارای دوازده و نیم زنجیر به وزن دو تن است. این ساعت در طی بازسازی برداشته‌شده و از آن زمان به بعد هنوز نصب نشده است.

ساعت مچی ملبورن مرکزی استرالیا
ساعت مچی ملبورن استرالیا

باغ عمودی برج

باغ عمودی مجموعه ملبورن مرکزی توسط هنرمند و دانشمند مشهور فرانسوی، پاتریک بلان، ساخته شد. این باغ غالباً خاکستری است و نقطه سرسبزی بخش مهمی از دیوارهای برج را پوشانده است، اما متأسفانه در سال ۲۰۱۳ این باغ از بین رفته و به‌جای آن یک آگهی‌نما تبلیغاتی جایگزین کرده‌اند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن