شهر ترارالگون در ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

شهر ترارالگون (TRARALGON) یک شهر در شرق دره لاتروب در منطقه گیپس‌لند ویکتوریا استرالیا است. این شهر بزرگ‌ترین و سریع‌ترین شهر رو به رشد در منطقه دره بزرگ لاتروب است و توسط شهر لاتروب اداره می‌شود.

شهر ترارالگون استرالیا
شهر ترارالگون استرالیا

همچنین در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۷۵٬۰۰۰ نفر تخمین داده‌شده است. منشأ اصلی نام این شهر نامشخص است اما به اعتقاد مردم محلی نام شهر از واژه‌های زبان گونای گرفته‌شده است و نام این شهر از دو کلمه تاررا یعنی رودخانه و الگون به معنی ماهی کوچک است.

تاریخچه شهر ترارالگون

در ابتدا منطقه گیپس‌لند توسط مردم بومی گونای مورد سکونت قرارگرفته است. منطقه اطراف ترارالگون برای اولین بار توسط اروپایی‌ها در دهه ۱۸۴۰ کشف شد. این منطقه با توجه به‌قرار گرفتن در کنار دره لاتروب دارای بارندگی نسبتاً زیاد است بنابراین زمین‌های این منطقه بارور است و کشاورزی در این منطقه به‌سرعت رشد نمود طوری که در بسیاری از مناطق گیپس‌لند مردم به کشاورزی مشغول هستند.

شهر ترارالگون در دهه ۱۸۶۰ تأسیس شد و اولین اداره پست در سال ۱۸۶۱ به این منطقه وارد شد. در سال ۱۸۷۷ خط راه‌آهن این شهر به راه‌آهن ملبورن متصل شد و باعث توسعه این شهر شد. TRARALGON تا سال ۱۹۳۰ شروع به حرکت به‌ دور از یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی بود و در سال ۱۹۳۶ تولیدکنندگان کاغذ در کشور استرالیا کارخانه تولید کاغذ را در حدود ۸ کیلومتری این شهر تأسیس کردند.

تاریخچه شهر ترارالگون استرالیا
تاریخچه شهر ترارالگون استرالیا

در سال ۱۹۶۰ معروف‌ترین پسر ترامالالگون به نام سر مکسفارلین برنت جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را به دست آورد. در سال ۱۹۶۱ترارالگون منطقه شهری خود را تشکیل داد و پس از یک دهه لابی‌گری برای جدا کردن منطقه شهری بالاخره در سال ۱۹۶۴ این منطقه به شهر تبدیل شد. توسعه بیشتر این شهر منجر به گسترش صنعت تولید برق پس از جنگ جهانی دوم شد و باعث ساخت نیروگاه عظیم برق در دهه ۱۹۷۰ بود و اولین نیروگاه برق در سال ۱۹۸۵ تکمیل شد.

در دهه ۱۹۹۰ مرکز پردازش اطلاعات گروه اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) تأسیس شد و در آن زمان حدود ۵۰۰ نفر را استخدام کرد. در دهه ۱۹۹۰ با تکمیل نیروگاه‌های برق و خروج داوطلبانه از صنعت برق و خصوصی‌سازی صنعت برق ویکتوریا اثرات ویران‌کننده‌ای بر اقتصاد دره لاتروب گذاشت.

آب‌وهوای شهر ترارالگون

شهر ترارالگون دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری با تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های بسیار سرد است. داغ‌ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۵۰ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوئیه هوا سردتر می‌شود زمانی که حداقل دما صفر درجه سانتی‌گراد و حداکثر تا دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب‌و‌هوای شهر ترارالگون استرالیا
آب‌و‌هوای شهر ترارالگون استرالیا

به‌طور طبیعی بارش باران در این شهر زیاد است اما در زمستان بیشترین بارندگی وجود دارد اگرچه باران در طول سال خیلی سنگین نیست اما حتی در مرطوب‌ترین ماه بارش باران حدود ۲۵۰ میلی‌متر است. برای کسانی مردم توریستی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می کنیم از شهر ترارالگون دیدن کنید و تجربه بودن در منطقه گیپس‌لند استرالیا را با دوستان خود به اشتراک قرار دهید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن