گالری هنری منطقه‌‌ای باتورست

گالری هنری منطقه‌ای باتورست

گالری هنری منطقه‌ای باتورست (Bathurst Regional Art Gallery) که در سال ۱۹۵۵ طراحی و ساخته‌شده است، به‌عنوان مکانی عمومی برای برگزاری انواع نمایشگاه‌های هنری و بستری برای عرضه‌ی آثار هنری مختلف شناخته می‌شود.

این بنا از سال ۱۹۸۹ تاکنون چنین کاربردی دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتورست به شمار می‌آید. شاید برای شما نیز این سؤال به وجود آید که گالری هنری منطقه‌ای باتورست که یک گالری کوچک است، چه تعداد بازدیدکننده دارد؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که این گالری، دارای بیش از ۳۰ هزار بازدیدکننده در هرسال می‌باشد و اکثر این بازدیدکنندگان به‌منظور تماشای آثار هنرمندان بومی این شهر و حومه‌ی آن، راهی این موزه می‌گردند. در ادامه به معرفی هرچه بیشتر این گالری هنری منطقه‌ای باتورست خواهیم پرداخت و شمارا با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا خواهیم نمود.

 گالری هنری منطقه‌ای در شهر باتورست
گالری هنری منطقه‌ای در شهر باتورست

آثار موجود در گالری هنری منطقه‌ای باتورست

گالری هنری منطقه‌ای باتورست، در آغاز دارای آثار بسیار محدودی بوده است، اما از سال ۱۹۵۵ تاکنون، شمار این آثار هنری به ۱۳۰۰ قطعه رسیده است و تماشای آن‌ها تجربه‌ی بازدید از مجموعه‌ای هنری و باارزش را برای افراد رقم می‌زند. از میان آثار موجود در گالری هنری منطقه‌ای باتورست می‌توان، به نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، کلاژهای مختلف بر روی کاغذ، عکس‌ها و سرامیک‌های دست‌ساز اشاره کرد که هنر دست ۴۰۰ هنرمند مشهور استرالیایی همچون جیمز گلیسون، لوید ریس، دونالد فرند هستند و از ارزش هنری بسیاری بهره می‌برند. وجود چنین آثار ارزشمندی در این گالری باعث شده است تا سالانه گردشگران بسیاری از این مکان دیدن نمایند و از گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف آن، لذت بسیار برند.

 گالری هنری منطقه‌ای در شهر باتورست
گالری هنری منطقه‌ای در شهر باتورست

فروشگاه موجود در گالری هنری منطقه‌ای باتورست

گالری هنری منطقه‌ای باتورست، دارای فروشگاهی نیز می‌باشد که به فروش انواع کاتالوگ ها، کتاب های هنری، نقاشی ها و برخی اشیا و لوازم دیگر می پردازد. گردشگران با مراجعه به این بخش از گالری می توانند، قطعاتی را به عنوان یادگاری و یا سوغات تهیه نمایند و بدین ترتیب بر لذت بازدید از گالری هنری منطقه‌ای باتورست بیفزایند.
این گالری دارای یک کتابخانه‌ی بسیار غنی و پربار نیز می‌باشد که کتب ارزشمند بسیاری را در خود جای‌داده است، کتبی که بعضاً بسیار نایاب هستند و حتی عتیقه به شمار می‌آیند. همچنین وجود اتاق جلسه و فضاهای نمایشگاهی متعدد در آن، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا این فضاها را با توجه به نوع اثر هنری خود، کرایه کرده و به ارائه‌ی آثار خود بپردازند و مخاطبان اثر را به خود جلب نمایند. جالب است بدانید بسیاری از هنرمندان پس از مهاجرت به استرالیا آثار خود را در این گالری به نمایش گذاشته و فعالیت هنری خود در این کشور را، این‌گونه آغاز می‌نمایند.

نمایشگاه های جاری در گالری هنری منطقه‌ای باتورست

شواهد و مدارک نشان می‌دهند که سالانه، بالغ‌بر ۲۵ نمایشگاه در این گالری هنری برگزار می‌شوند که عبارت‌اند از نمایشگاه تورهای مسافرتی، نمایشگاه محصولات بومی محلی، نمایشگاه آثار هنری، نمایشگاه نقاشی و غیره. طراحی و ساختار نمایشگاه به‌گونه‌ای است که این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا سه یا چهار نمایشگاه را به‌طور هم‌زمان در این گالری برگزار نمایند و مخاطبین خود را به‌صورت هم‌زمان به این مکان هنری فرابخوانند. همچنین لازم به ذکر است که مدت‌زمان اختصاص داده‌شده به هر نمایشگاه ۶ هفته است و پس‌ازآن نمایشگاه دیگری جایگزین نمایشگاه قبلی می‌گردد. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور استرالیا و یا سفر به این کشور رادارید، از شهر زیبای باتورست دیدن نموده و به بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن همچون گالری هنری منطقه‌ای باتورست بپردازید.

 گالری هنری منطقه‌ای در شهر باتورست
گالری هنری منطقه‌ای در شهر باتورست

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن