تصویر بنر سازمان حفاظت حیات‌وحش چه‌کاری انجام می‌دهد

سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا

سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا (AWC) یک سازمان مستقل و غیرانتفاعی استرالیا است که برای سازمان حفاظت از حیات‌وحش و اکوسیستم‌هایی که تهدید نابودی آن‌ها وجود دارد در استرالیا تلاش می‌کند و این کار را معمولاً از طریق به دست گرفتن زمین‌های بزرگ و محافظت از آن‌ها انجام می‌دهد.

این پناهگاه‌ها برای حفاظت از آن منطقه ساخته می‌شود و همچنین از برنامه‌های تحقیقاتی پشتیبانی می‌کند. کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند به راحتی از طبیعت زیبا و پارک‌هایی که تحت نظر این سازمان است استفاده کنند.

تأمین سازمان نیازهای مالی حفاظت از حیات‌وحش

کمک مالی از کمک‌های مالی پرداخت‌شده توسط مردم و همچنین کمک‌های دولتی برای اهداف خاص مانند برنامه ملی سیستم رزرو دولتی استرالیا می‌باشد. در ماه ژوئن ۲۰۰۷، سازمان حفاظت از حیات‌وحش کشور استرالیا اعلام کرد که با شرکت Optus وارد همکاری شده است.

از سال ۲۰۱۷، سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا مالکیت و مدیریت ۲۶ پناهگاه تقریباً ۴ میلیون هکتار را برعهده‌گرفته است که این مقدار زمین بیشتر از زمین‌های هر ارگان خصوصی دیگری در استرالیا است.

تاریخچه‌ی سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا

کار سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا در سال ۱۹۹۱ با خرید اولین زمین (پناهگاهی که در حال حاضر Karakamia نامیده می‌شود) توسط بنیان‌گذار AWC، مارتین کوپلی آغاز شد و از سال ۲۰۰۱ AWC به یک سازمان خیریه عمومی تبدیل شد و با گرفتن تقریباً شش میلیون دلار از دولت استرالیا، سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا شش منطقه حفاظت‌شده را پوشش داد؛ که در حال حاضر تقریباً ۹۰۰۰۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد.

در سال ۲۰۰۲ سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا حفاظت از چهار پناهگاه Buckaringa، داکالانتا، اسکاتیا و یوکامورا را به عهده گرفت؛ که برای اینکاراین زمین‌ها را به مبلغ ۵٫۲ میلیون دلار از کمپاتی زمین (ESL)، شرکت تأسیس‌شده توسط دکتر جان وامسلی خریداری کرد.

مکان‌های در اختیار سازمان حفاظت از حیات‌وحش

سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا ۱،۱ میلیون هکتار زمین از شمال کوئینزلند، کیمبرلی، نیو ساوت ولز غربی و از قلمرو شمالی به سمت جنگل‌های جنوب غربی استرالیا است.

سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا بر ارائه برنامه‌های حفاظت از زمین‌های خود بر اساس به‌روزترین علوم موجود تمرکز دارد.

برنامه‌های سازمان

بیش از ۸۰ درصد از کارکنان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا در این زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و برنامه‌هایشان شامل کنترل حیوانات علفی، ریشه‌کن شدن علف‌های هرز، مدیریت آتش و انتقال گونه‌های دارای تهدید می‌شود.

بخش مهمی از کار آن‌ها آموزش عمومی است، برای استرالیایی‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که تجربه‌ی لذت بردن از زیبایی حیات‌وحش و مناطق بیابانی استرالیا را به دست آورند.

این سازمان‌ها غیردولتی برنامه‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد و حتی در پایگاه‌های مختلف برنامه‌های اختصاصی را برای کودکان به اجرا درمی‌آورد و کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند می‌توانند در این سازمان همکاری کنند.

سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا در همکاری با دانشگاه‌ها، موزه‌ها، CSIRO و تعدادی از دیگر سازمان‌های علمی برای انجام تحقیقات استراتژیک در مورد مسائل کلیدی مؤثر بر حیات‌وحش استرالیا همکاری می‌کند.
سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا به دنبال آن است تا اطمینان حاصل شود که پناهگاه‌های آن به‌عنوان کاتالیزورها و الگوهایی برای اقدامات حفاظتی در چشم‌انداز وسیع‌تر عمل می‌کنند. بر این اساس، حفاظت از سازمان حفاظت از حیات‌وحش استرالیا با همسایگان خود نیز همکاری می‌کند تا حفاظت از حیات‌وحش استرالیا را بیرون از مرزهای خود نیز ترویج دهد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن