شهر مکای

شهر مکای استرالیا پایتخت شکر و مرکز دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

شهر مکای (Mackay) استرالیا در ۳۹۰ کیلومتری جنوب شهر تانزویل و ۹۷۰ کیلومتری شمال شهر بریزبن، مرکز ایالت کوئینزلند، در کنار رودخانه پایونیر و در ارتفاع ۱۱ متری از سطح دریا قرار دارد. مکای با جمعیت ۱۲۰٫۰۰۰ نفری به پایتخت شکر استرالیا معروف است زیرا بیش از یک‌سوم شکر کشور استرالیا را تولید می‌کند.

این منطقه در تقسیمات اداری کوئینزلند به‌صورت مشترک توسط کوئینزلند شمالی و کوئینزلند مرکزی اداره می‌شود و به‌طورکلی این منطقه به‌عنوان مکای ویتسوند شناخته می‌شود.

شهر مکای استرالیا
شهر مکای استرالیا

شهر به‌افتخار جان مک کای جهانگرد و جستجوگر اسکاتلندی که به همراه گروه اکتشاف خود مدتی را در این منطقه جهت اکتشاف و آشنایی با مردمان بومی آن سپری کرد نام‌گذاری شده است.

تاریخچه شهر مکای استرالیا

منطقه‌ای که امروزه به نام Mackay City معروف است درگذشته محل زندگی بومیان یوبرا (Yuibera) بود و اولین مهاجران سفیدپوستی که به این منطقه سفر کردند کاپیتان جیمز کوک به همراه گروه و خدمه کشتی در سال ۱۷۷۰ میلادی است که موجب شناخت این منطقه شد.

همچنین اکتشافات گسترده جان مک کی در دره پایونیر به همراه گروه مجرب خود در سال ۱۸۶۰ سبب شناخت این منطقه به جهان شد و به‌پاس خدمات این جهانگرد بعدها به همین اسم، نام‌گذاری شد.

جغرافیای شهر مکای استرالیا

شهر مکای در امتداد رودخانه پایونیر (pioneer river) در ساحل جنوبی و شمالی این رودخانه و در دهانه آنکه به اقیانوس آرام و دیواره بزرگ مرجانی استرالیا ختم می‌شود قرار دارد.

جغرافیای مکای استرالیا
جغرافیای مکای استرالیا

آب‌وهوای مکای استرالیا

این منطقه دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری مرطوب با میانگین حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد در تابستان و ۲۳ درجه سانتی‌گراد در زمستان و حداقل دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد تا ۱۱ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

زمستان‌های آن آفتابی و نسبتاً خشک است با میانگین حداقل دمای ۱۰ درجه و بهار آن به نسبت زمستان گرم‌تر است.

اقتصاد و صنعت توریسم مکای استرالیا

شکر مکای استرالیا

این شهر به‌عنوان پایتخت شکر استرالیا شناخته می‌شود و بخش فراوانی از تأسیسات و صادرات داخلی استرالیا را تولید می‌کند و مزارع نیشکر این منطقه به مساحت ۸۶٫۰۰۰ هکتار سالانه حدود ۸۵۰٫۰۰۰ تن و بیش از یک‌سوم شکر استرالیا را تولید می‌کنند.

شکر مکای استرالیا
شکر مکای استرالیا

صنعت گردشگری مکای استرالیا

صنعت گردشگری این منطقه در مقایسه با بسیاری از شهرها و مناطق همسایه در کوئینزلند کوچک و هنوز درحال‌توسعه است، ازجمله جاذبه‌های قوی گردشگری منطقه می‌توان به پارک ملی Eungella، دیواره بزرگ مرجانی و جزایر Whitsunday اشاره کرد.

توریست شهر مکای استرالیا
توریست شهر مکای استرالیا

سالانه حدود ۶۸۵٫۰۰۰ بازدیدکننده داخلی و بین‌المللی از این منطقه دیدن می‌کنند و کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به این منطقه دارند پیشنهاد می‌شود از سواحل و دیواره بزرگ مرجانی استرالیا در این منطقه دیدن کنند.

هنر و ورزش مکای استرالیا

در شهر مکای استرالیا بیش از ۲۳ تئاتر و گالری هنری قرار دارد و سالانه پذیرای جشنواره و ارکسترهای متعدد است. جشنواره هنرهای زیبایی مکای با بیش از ۲۰ سال سابقه بزرگ‌ترین جشنواره هنرهای محلی در کوئینزلند محسوب می‌شود که در این شهر برگزار می‌شود.

لیگ راگبی محبوب‌ترین ورزش در شهر مکای است و در کنار راگبی مردم منطقه از طرفداران متعصب فوتبال و باشگاه Whitsunday Miners هستند و همچنین در رشته‌های دیگر ورزشی مانند بسکتبال، بوکس و شنا فعالیت دارند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن