شهر راکهمپتن

شهر راکهمپتن | راک هامپتون در ایالت کوئینزلند استرالیا

شهر راکهمپتن (Rockhampton) یک شهر در منطقه راکهمپتن در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. جمعیت شهری تخمین زده‌شده در شهر راکهمپتن در ژوئن ۲۰۱۵ برابر با ۸۰۶۵۶ نفر بود که با توجه به این موضوع این شهر چهارمین شهر بزرگ در ایالت خارج از شهرهای کوئینزلند جنوبی و بیست و دومین شهر بزرگ در استرالیا محسوب می‌شود.

شهر راکهمپتن استرالیا
شهر راکهمپتن استرالیا

تاریخچه شهر راکهمپتن

راکهمپتن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کوئینزلند است که در شمال استرالیا قرار دارد. در سال ۱۸۵۳، چارلز و ویلیام آرچر رودخانه فیتزوری را کشف کردند. برادران آرچر در زمان اجرا در سال ۱۸۵۵ در نزدیکی Gracemere قرار داشتند و به‌زودی مهاجران بیشتری به ورود به دره‌های حاصلخیز ترغیب شدند.

شهر راک هامپتون در سال ۱۸۵۸ اعلام شد و توسط آرتور فوود و فرانسیس کلارک موردبررسی قرار گرفت، طراحی خیابانی دقیقاً شباهت به شبکه Hoddle در ملبورن داشت و شامل یک شبکه از بلوارهای گسترده و راه‌هایی بود که در کوئینزلند غیرمعمول بود.

تاریخچه شهر راکهمپتن استرالیا
تاریخچه شهر راکهمپتن استرالیا

طلای سالانه در کانوونا یافت شد و منجر به اولین کشف طلا در شمال استرالیا شد. این کشف منجر به هجوم مهاجرانی شد که به‌سرعت Rockhampton را به دومین بندر بزرگ در ایالت تبدیل کردند. در طول این دوره راکهمپتن به‌عنوان «شهر سه S» نام‌گذاری شد که به معنای «گناه، ترس و غم و اندوه» بود.

جغرافیای شهر راکهمپتن

راکهمپتن بر روی رودخانه فیتزوری قرار دارد، حدود ۴۵ کیلومتر (۲۸ مایل) از دهانه رودخانه و حدود ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۰ مایل) از شمال سرزمین دولتی، بریزبن قرار دارد. راکهمپتن دارای سمت شمالی و جنوبی با سه پل دوطرفه است، یکی برای عبور قطارها و دو پل دیگر برای وسایل نقلیه و مردم.

راکهمپتن در عرض جغرافیایی

راکهمپتن واقع در شمال Tropic of Capricorn در مرکزی کوئینزلند است. مجسمه‌ای که در اصل عرض جغرافیایی را نشان می‌داد، بعدها به شهر منتقل شد تا گردشگران بیشتری بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

اگرچه Tropic of Capricorn در نقشه‌ها به‌عنوان یک خط “dotted” واقع در ۲۳ ° ۲۶ ‘۲۲ نشان داده‌شده است، ولی درواقع یک همسایگی زیست-جغرافیایی از مناطق گرمسیری و مرطوب وجود دارد که بیش از ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) گسترده و Rockhampton تقریباً در مرکز آن در ساحل شرقی استرالیا قرار دارد.

آب‌وهوای راکهمپتن

راکهمپتن دارای آب‌وهوای نیمه مرطوب است. این شهر در Tropic of Capricorn واقع‌شده است و در کمربند تجاری جنوب شرقی واقع‌شده است. محدوده دمای معمولی در فصل تابستان، مرطوب و دمای ۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد (۴۸ تا ۷۳ درجه فارنهایت) است و در فصل زمستان، خشک، ۲۲ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد (۷۲ تا ۹۰ درجه فارنهایت) را تجربه می‌کند. این شهر به‌طورمعمول ۱۱۶ روز در سال آسمان آبی و صاف دارد.

آب‌و‌هوای شهر راکهمپتن استرالیا
آب‌و‌هوای شهر راکهمپتن استرالیا

شهر راکهمپتن در دنیای امروز

امروز، راکهمپتن یک مرکز صنعتی و کشاورزی در شمال است و مرکز منطقه‌ای کوئینزلند مرکزی است. راکهمپتن همچنین یک مقصد توریستی بزرگ شناخته‌شده است. یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های منطقه‌ای در استرالیا، در دانشگاه مرکزی کوئینزلند و با مشارکت دانشگاه‌های سراسر پنج ایالت برگزارشده است.

شهر راکهمپتن همچنین مشهور به شهر رودر لاور یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تنیس است. راکهمپتن توسط فرودگاه راکهمپتن سرویس می‌شود و به‌عنوان یک دروازه به مکان‌های توریستی محلی مانند غارهای کوهنوردان، پارک ملی کوه آرچر و همچنین مناطق گردشگری منطقه‌ای قرار دارد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن