موزه دوربین مایکلز

موزه دوربین مایکلز ملبورن کشور استرالیا

موزه دوربین مایکلز (Michaels Camera Museum) ملبورن استرالیا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های دوربین در جهان است. این موزه در گوشه‌ای از منطقه الیزابت و  لنسدیل که منطقه‌ای زیباست واقع‌شده است. همچنین در سطح بالا فروشگاه مشهور و جهانی مایکلز یک مرکز خرید تجاری دوربین که بیش از صدسال سابقه کاری دارد وجود دارد و بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از موزه می‌توانند دوربین موردعلاقه خود را نیز خریداری کنند.

موزه دوربین مایکلز استرالیا
موزه دوربین مایکلز استرالیا

دوربین‌های قدیمی و نادر ملبورن

دوربین‌هایی که در این موزه از آن‌ها رونمایی می‌شوند بیشتر دوربین‌های قدیمی و نادری هستند که نسل‌های قبل، از آن‌ها استفاده کرده‌اند. از میان دوربین‌های این موزه یکسری دوربین‌ها هستند که بیشتر از همه به چشم می‌آیند و اهمیت بیشتری برای بازدیدکنندگان دارند مثل دوربین‌های جنگی آلمانی جنگ جهانی دوم با یک حکاکی سو استیکا و ساعت‌های مچی که در سال ۱۹۴۰ از آن‌ها به‌عنوان دوربین استفاده می‌کردند.

دوربین‌هایی که در این موزه قرار دارند بر اساس نام تجاری مرتب‌شده‌اند. به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را دنبال و پیدا کرد. علاوه بر دوربین‌هایی که در این موزه قرار دارند وسایل جانبی دیگری که به گذشته و تاریخ ملبورن و کشور استرالیا برمی‌گردند قرار دارد؛ مانند فیلم، تجهیزات فلش و غیره که در ویترین ورودی موزه قرار دارند.

دوربین‌های موجود در موزه دوربین مایکلز

موزه دوربین ملبورن دارای بیش از ۱۰،۰۰۰ آیتم است که هرکدام در زمان خاصی از سال نمایش داده می‌شوند. همچنین مدیر این موزه در مقطعی از سال به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که از جامع‌ترین دوربین‌های دیجیتال استفاده کنند.

در میان دوربین‌ها و قطعات نادری که در این موزه قرارگرفته‌اند یک دوربین جنگی ژاپنی متعلق به جنگ جهانی دوم و دوربین فضایی Hasselblad که آن زمان توسط ناسا اداره می‌شد وجود دارد که باعث شده این موزه نسبت به موزه‌های دیگری از اعتبار بالاتری برخوردار باشد.

دوربین‌های موزه مایکلز استرالیا
دوربین‌های موزه مایکلز استرالیا

این موزه علاوه بر دوربین‌هایی که نام بردیم دارای دوربین‌های دیگری نیز هست شامل دوربین‌های Zeiss با علامت نظامی، دوربین‌های صحبت کردن، دوربین‌های سریع، دوربین‌های جاسوسی، اولین دوربین‌ها با کرک‌های الکترونیکی، دوربین‌های فوکوس خودکار، دوربین‌های ۱۱۰، دوربین‌های Aps، دوربین‌های ۱۲۶، مجموعه گسترده‌ای از دوربین‌های طلایی کشور استرالیا، دوربین‌های فراری، دوربین‌های فیلم‌برداری و غیره است.

تاریخچه موزه مایکلز ملبورن

بازدیدکنندگان این موزه بیشتر افرادی هستند که در سراسر جهان به عکاسی علاقه‌مند هستند. مدیران ارشد موزه که از تولیدکنندگان اصلی ژاپنی و اروپایی هستند همواره از دوربین‌های که قدمت زیادی دارند برای رونق موزه استفاده می‌کنند.

تاریخچه موزه مایکلز استرالیا
تاریخچه موزه مایکلز استرالیا

موزه دوربین معروف جهان که مایکلز نام دارد از دوربین‌های دیجیتالی و تجهیزات عکاسی که در سال ۱۹۲۸ از آنان استفاده می‌شد تشکیل‌شده است. موزه دوربین مایکلز ملبورن کشور استرالیا بخشی از کارخانه خانوادگی مایکلز به‌حساب می‌آید. به همین دلیل از آن سال به بعد این موزه را بانام مایکلز در جهان می‌شناسند. مایکل در ابتدا یک داروخانه‌دار بود که این داروخانه را با طیف وسیعی از تجهیزات عکاسی ترکیب کرده بود.

فروشگاه دوربین مایکلز

مجموعه دوربینی در کشور استرالیا در طی دهه ۱۹۵۰ به طرز عجیبی آغاز شد. مایکلز در سال ۱۹۷۵ یعنی بیست‌وپنج سال بعد به‌عنوان فروشگاه تخصصی دوربین فعالیت خود را آغاز کرد. در همان سال که با توجه به محدودیت‌های واردشده از جنگ جهانی دوم تعداد دوربین‌های قابل‌فروش برای فروشندگان شدیداً محدودشده بود باعث شده مقامات آن زمان دست به راه‌اندازی موزه دوربین مایکلز ملبورن بزنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن