شهر توومبا بریزبن استرالیا

شهر توومبا | توومبا یک شهر منطقه‌ای در غرب بریزبن استرالیا

شهر توومبا (Toowoomba) نام مستعار “The Garden City” یک شهر منطقه‌ای در منطقه Darling Downs در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. این بزرگراه ۱۲۵ کیلومتر (۷۸ مایل) در غرب پایتخت کوئینزلند بریزبن است.

جمعیت شهری تخمین زده‌شده ساکن در Toowoomba تا ژوئن سال ۲۰۱۷، ۱۳۵،۶۳۱ نفر بود. دانشگاه و کلیسای جامع شهر، سپتامبر هرسال میزبان کارناوال گل و رویدادهای ملی مانند مسابقات قهرمانی ورزش دوچرخه‌سواری کوهستان و موتوکراس است.

شهر توومبا استرالیا
شهر توومبا استرالیا

در توومبا بیش از ۱۵۰ پارک و باغ جهت استفاده عموم وجود دارد. توومبا همچنین به‌عنوان پایتخت Darling Downs معروف است.

رشد اقتصادی توومبا

توومبا دومین شهر پرجمعیت در داخل کشور پس از سرمایه ملی کانبرا است. در پنج سال گذشته، این شهر همچنین یکی از سریع‌ترین شهرهای رو به رشد در استرالیا بوده است که بیکاری کم و افزایش زیرساخت‌ها در این شهر باعث تولید اشتغال در آن شده است.

اقتصاد شهر توومبا استرالیا
اقتصاد شهر توومبا استرالیا

همچنین این شهر دارای دو فرودگاه به نام‌های Toowoomba Wellcamp و فرودگاه کوچک‌تر Toowoomba City Aerodrome است که سطح کیفی حمل‌ونقل شهر را افزایش داده است.

جغرافیای شهر توومبا

توومبا در محدوده یک تقسیم‌بندی بزرگ، حدود ۷۰۰ متر (۲۳۰۰ فوت) بالاتر از سطح دریا تقسیم‌بندی شده است. چند خیابان در سمت شرقی لبه این محدوده قرار دارد، اما بیشتر شهر در قسمت غرب این ناحیه تقسیم‌بندی شده قرار دارد.

شهر لبه دامنه و کمربندی‌های پایین آن را اشغال می‌کند. جریان آب Gowrie Creek حدود ۳،۰۰۰ کیلومتر (۱،۹۰۰ مایل) را به دهانه رود موری در نزدیکی آدلاید در استرالیای جنوبی می‌پیماید.

جغرافیای شهر توومبا استرالیا
جغرافیای شهر توومبا استرالیا

زیبایی‌های طبیعی شهر توومبا

خاک‌های آتش‌فشانی غنی در منطقه کمک می‌کند تا ۱۵۰ پارک عمومی که در سراسر شهر پراکنده‌شده‌اند نگهداری شود. جاکارتان، کافور لورل و درختان خطی بسیاری از خیابان‌های شهر را فراگرفته است.

شهرت شهر به‌عنوان «باغ شهر» در طول جشنواره و کارناوال استرالیا که هرساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، برجسته شده است. درختان چاودار از سراسر جهان همانند بسیاری از پارک‌ها، رنگ پاییز و برگ‌ریزان را به خود می‌گیرد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

آب‌وهوای شهر توومبا

توومبا دارای آب‌وهوای گرم و معتدل نیمه گرمسیری (CFA) با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. در مقایسه با سایر نقاط کوئینزلند، در این شهر باد شدیدتری می‌وزد و روزهای بیشتری از سال باد جریان دارد، تگرگ بیشتر از سایر نقاط می‌بارد و روزهای زیادی مه و زیبایی‌های آن را می‌توان شاهد بود.

توومبا شهری در ایالت کوئینزلند استرالیا
توومبا شهری در ایالت کوئینزلند استرالیا

در اینجا هوا خنک‌تر از سایر شهرهای کوئینزلند است و آب‌وهوای آن شباهت بیشتری به سیدنی در جنوب سات ولز دارد. شهر بسیار آفتابی است، روزانه ۱۰۷٫۲ روز روشن را دریافت می‌کند.

شرایط دمای هوا در توومبا

توومبا دارای حداکثر دمای روزانه به‌طور متوسط ۲۸ درجه سانتی‌گراد (۸۲ درجه فارنهایت) در تابستان و ۱۷ درجه سانتی‌گراد (۶۳ درجه فارنهایت) در فصل زمستان است. برخلاف بسیاری از شهرهای کوئینزلند شمالی، دمای هوای بالاتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد (۹۵ درجه فارنهایت) در تابستان غیرمعمول است، درحالی‌که روزهای زمستان به‌ندرت بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد (۶۸ درجه فارنهایت) گرم می‌شود.

شب‌های زمستان به‌ندرت زیر دمای انجماد قرار دارد؛ بااین‌حال، در یک وضعیت منحصربه‌فرد در میان شهرستان‌های کوئینزلند، برف در بخش‌های بالاتر از شهر در چندین بار گزارش‌شده است. به گفته دفتر هواشناسی بالاترین دمای ثبت‌شده در شهر توومبا در ۱۲ فوریه ۲۰۱۷ در دمای ۴۰٫۸ درجه سانتی‌گراد (۱۰۵٫۴ درجه فارنهایت) بوده و پایین‌ترین دمای آن منفی ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد (۲۴٫۱ درجه فارنهایت) در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۱۹۶۵ بود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

4 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن