وایزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا

استرالیا پر از فرصت های شغلی برای کسانی که مهارت هایی مانند نرم افزار، سخت افزار و هر زیر شاخه در رشته آیتی و همچنین مهارت کاری آشپزی، مدلینگ، کشاورزی و دامداری صنعتی، برق، مخابرات، مخصوصا برای ایرانیان که نمی‌توانند زیر ساخت خود را در ایران محیا کنند با دریافت ویزای کار استرالیا وجود دارد.

هر ساله جمعیت زیادی از ایرانیان از طریق ویزا کار استرالیا به این کشور سفر می‌کنند.

انواع ویزای کار استرالیا چند نوع دارد؟

شرایط ویزای کار استرالیا چگونه است؟

آیا از طریق اخذ ویزای کار می توان برای اقامت دائم اقدام کرد؟

یکی از انواع ویزاهای استرالیا، ویزای کار است، استرالیا کشوری با موقعیت‌های شغلی مناسب و نیازمند به نیروهای انسانی متخصص است که امروزه مهاجران بی‌شماری را از سراسر دنیا به‌سوی خود می‌کشاند.

ویزای کار استرالیا می‌تواند برای شما دریچه‌ای به‌سوی زندگی بهتر با امکانات رفاهی بیشتر باشد، افراد متخصص که در کشور مبدأ دارایی سابقه فعالیت در زمینه تحصیلی خود هستند و می‌خواهند با اخذ ویزای مهاجرت نیروی کار به استرالیا درآمد خود را افزایش دهند، می‌توانند این روش را برای گرفتن اقامت استرالیا انتخاب کنند.

وایزای کار استرالیا
ویزای کار استرالیا

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با شرایط کلی ویزای کار استرالیا آشنا کنیم و پاسخ تمامی سؤالات شما را به شکل ساده و روان بیان کنیم، در صورت نیاز می‌توانید با مشاوره رایگان کارشناسان و وکلای با تجربه گروه مشاوره مهاجرتی یونیک مشورت کنید، ما به‌صورت آنلاین پاسخگو متقاضیان مهاجرت به استرالیا هستیم.

هزینه ویزای کار استرالیا

هزینه ویزای کار استرالیا بصورت پایه ۲۸۰ دلار می‌باشد، افزاد بالای ۱۸ سال هزینه اضافی دیگری به مقدار حدود ۲۸۰ دلار باید پرداخت نمایند.

هزینه اضافی برای افراد زیر ۱۸ سال نیز حدود ۷۰ تا ۸۰ دلار است که باید پرداخت شود، البته در صورتی که به عنوان نماینده دولت خارجی معرفی شده باشید هزینه این ویزا صفر خواهد بود.

بعد از پرداخت هزینه ویزا به درخواست شما رسیدگی می‌شود، با مشاوره یونیک میگریشن می‌توانید در هزینه ویزا کار خود صرفه جویی کنید.

شرایط کلی ویزای کار استرالیا

برای اخذ ویزای کار استرالیا شما باید تمامی شرایط گرفتن این ویزا را داشته باشید تا بتوانید با آرامش و اطمینان کامل در این راه قدم بردارید.

شما با دانستن شرایط کلی و میزان امتیازی که کسب می کنید درخواهید یافت که واجد شرایط ویزای کار هستید یا خیر، شرایط کلی ویزای کار استرالیا عبارت‌اند از:

  • داشتن سن مناسب
  • ارائه مدرک تحصیلی در مقطع موردنیاز
  • ارائه سوابق کاری مرتبط با مدرک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان کافی
  • داشتن کارت پایان خدمت برای متقاضیان بالای دیپلم
  • ارائه مدارک قبولی کنکور در کشور مبدأ برای متقاضیان دیپلم
  • داشتن توانایی و استعداد موردقبول استرالیا

نحوه دریافت ویزای کار استرالیا

در مرحله اول متقاضی باید امتیازات خود را محاسبه و امتیاز لازم را جمع نماید، در مرحله بعدی باید مدارک خود را آپلود نماید تا ارگان های مربوطه آنها را بررسی نمایند.

یکی دیگر از مراحل دریافت ویزا برای کار پر کردن فرم مخصوص EOI و ارسال آن به سفارت است، بعد از طی این مراحل باید صبر کند تا مراحل بررسی انجام و نتیجه نهایی توسط سفارت به متقاضی اعلام شود.

البته به این نکته توجه شود که متقاضی در طول این مدت می تواند در کشور استرالیا تردد نیز داشته باشد. بعد از این مرحله و دریافت اجازه برای اقدام به آغاز مراحل دریافت ویزا متقاضی باید به همراه مدارک خود به سفارت استرالیا مراجعه کند و برای دریافت ویزا اقدام نماید.

برای انجام مراحل اخذ ویزا متقاضی باید هزینه‌ای بابت ارائه خدمات پرداخت کند، این هزینه به صورت تقریبی ۳٫۷۵۵ دلار (دلار استرالیا) است.

ویزای کار استرالیا برای اخذ اقامت دائم

ویزای کار استرالیا از آن نوع ویزاهایی است که با اخذ آن می‌توانید ویزای موقت کار را به ویزای دائمی تبدیل کنید، فرد متقاضی در صورت داشتن شرایط ویزای کار و پذیرش توسط افسر مهاجرت می‌تواند پس از گذراندن اقامت موقت خود در استرالیا برای اخذ اقامت دائم اقدام کند.

پس از ارسال مدارک متقاضی ویزای کار استرالیا، ارزیابی توسط سفارت آغاز می‌شود و چنانچه شغل درخواست‌کننده با مشاغل موردنیاز برابری کند امتیازی مجزا توسط افسر مهاجرت به متقاضی داده می‌شود که این خود قابل‌توجه می‌باشد.

اما شایان ذکر است که شغل‌های موردنیاز کشور استرالیا دائماً در حال تغییر و دگرگونی است یعنی شغل‌هایی که در سال ۲۰۱۵ موردنیاز استرالیا بوده را نمی‌توان مطمئناً جزو لیست مشاغل موردنیاز سال ۲۰۱۷ دانست، بنابراین اگر نیازمند مشاوره در این رابطه هستید می‌توانید از مشاوره رایگان وکلای مهاجرت به استرالیا یونیک میگریشن بهره‌مند گردید.

کار در استرالیا برای ایرانیان

بسیاری از ایرانیان دارای توانمندی های بسیار و همچنین مهارت‌هایی هستند که شاید در بعضی موارد نتوانند شغل مناسب خود را در داخل کشور بیابند. مهندسی کشاورزی، فناوری و اطلاعات و رشته‌های بروز که دنیا به این شغل‌ برای نیروی کار خود نیاز دارد.

استرالیا نیز مانند دیگر کشور های مهاجر پذیر به‌دنبال چنین مهارت ها و شغل هایی برای تکمیل نیروی کار خود است و این فرصت مناسبی برای مهاجرت کاری ایرانیان به این کشور است.

کار در استرالیا
کار در استرالیا برای ایرانیان

انواع ویزای کار استرالیا

ویزای کار استرالیا انواع مختلفی دارد که با آشنا شدن با تمامی شرایط هر یک از آن‌ها می‌توانید بهترین راه را انتخاب کنید، کشورهای نیرو پذیر طبق نیازهای بازار کار خود اقدام به جذب نیروهای کاری متخصص و خلاق می‌کنند.

چنانچه از لیست مشاغل موردنیاز کشور استرالیا آگاه شوید چند قدم به سوی هدف خود گام برداشته‌اید، تفاوتی که در انواع ویزاهای کار وجود دارد در میزان سن، تخصص و تواناییهای فرد متقاضی مهاجرت میباشد که با تغییر هر یک از آنها میزان امتیاز شما نیز تغییر خواهد کرد، ویزای کار استرالیا به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. ساب کلاس ۴۵۷
  2. ساب کلاس ۴۰۰
  3. ساب کلاس ۴۰۱
  4. ساب کلاس ۴۰۲
  5. ساب کلاس ۱۸۶
  6. ساب کلاس ۱۸۸
  7. ساب کلاس ۱۳۲
ویزای کار استرالیا به چند نوع ساب کلاس تقسیم می‌شود؟

این ویزا به ساب کلاس‌های ۴۸۹ ، ۱۸۶ و ۱۸۷ تقسیم می‌شود که توضیحات هرکدام در این صفحه آورده شده است.

ساب کلاس ۴۸۹:

این نوع مهاجرت به استرالیا اقامت موقت برای ۴ سال می‌باشد که متقاضی باید مدت دو سال در مناطق کم جمعیت ایالتی که اسپانسرش شده زندگی کند و یک سال آن را مشغول به کار مرتبط و تمام وقت باشد تا بتواند درخواست اقامت دائم دهد.

البته در این نوع ویزا اسپانسر شدن ایالت یا خانواده درجه اول متقاضی (مانند پدر و مادر، فرزند یا فرزند خوانده، برادر و خواهر، عمو و دایی، خاله، عمه، خواهرزاده و بردارزاده ، عموزاده وعمه زاده یا دایی زاده وخاله زاده، نوه و خوانده) ساکن در مناطق کم جمعیت می‌تواند وجود داشته باشد که هرکدام ۱۰ امتیاز یعنی روی هم ۲۰ امتیاز به متقاضی اضافه خواهد کرد.

ساب کلاس ۱۸۶:

ویزای اسپانسری کارفرما جهت مهاجرت به استرالیا برای فردی می‌باشد که کمتر از ۴۵ سال دارد و یک کارفرمای استرالیایی به علت نیاز به مهارتش او را استخدام کرده باشد.

ساب کلاس ۱۸۷:

ویزای اسپانسری منطقه ای مانند ویزای اسپانسری کارفرماست با این تفاوت که این ویزا مربوط به مناطق و شهرهای کم جمعیت است.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن