موزه پلیس ویکتوریا

موزه پلیس ویکتوریا ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا

موزه پلیس ویکتوریا (victoria police museum) ملبورن از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی است که در ایالت ویکتوریای کشور استرالیا قرار دارد که تاریخ اجتماعی و فرهنگی را از طریق یک مجموعه منحصربه‌فرد از آثار هنری، نمایشی و اسناد به عرضه می‌گذارد. تمرکز مجموعه بر سه عنصر آرشیو پلیس، تجهیزات پلیس عمومی و جرم قرارگرفته است. در این مکان برای بازدیدکنندگان دیدگاهی جذاب از تاریخ اجتماعی پلیس و جرم و جنایت ارائه می‌شود.

موزه پلیس ویکتوریا
موزه پلیس ویکتوریا

موقعیت و زمان بازدید از موزه

victoria police museum در مرکز تجارت جهانی در فلینگرز سنت در خیابان flinders واقع‌شده است، درهای پلیس روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر به روی عموم باز است.

هدف ایجاد موزه پلیس

هدف موزه ادای احترام و آشنایی مردم باکارهای پلیس زحمتکش است که امنیت مردم را فراهم می‌کند. همچنین این مکان به حفظ و ترویج سابقه پلیس در ایالت ویکتوریا با مجموعه‌ای گسترده شامل تاریخ، فن‌آوری، علم پزشکی و نظارت عملیاتی اختصاص‌یافته است. موزه نگهبان فرهنگ مادی و داستان‌های پلیس و تاریخ کیفری ویکتوریا از سال‌های ۱۸۵۰ تا امروز است.

هدف موزه پلیس ویکتوریا
هدف موزه ویکتوریا

این مجموعه موزه متعهد به تشویق عملی و قدردانی از سابقه پلیس جرم و جنایت در ویکتوریا برای نسل‌های کنونی و آینده با حفظ تفسیر و مدیریت موارد مهم هست.

موضوع موزه ویکتوریا

این مکان میزبان نمایشگاه‌های دائمی و موقت، آموزش‌وپرورش و برنامه‌های عمومی و ارائه خدمات تحقیقاتی به ذینفعان عمومی و داخلی است. از داستان باندهای خلاف‌کار تا قتل‌ها و جنایاتی که در شهر ملبورن انجام‌گرفته را با شواهد قانونی در این موزه تعریف کرده‌اند.

موزه ویکتوریا فرصتی عالی برای دیدن چگونگی تغییرات پلیس در طول سال‌ها را ارائه می‌دهد. این مکان بخشی از واحد خدمات تاریخی در اداره رسانه و ارتباطات شرکت پلیس ویکتوریا است. همچنین واحد خدمات تاریخی، نمایشگاه‌ها، رویدادها و برنامه‌های آموزشی بایگانی‌شده و مجموعه‌ای گسترده از سوابق را مدیریت می‌کند.

تاریخ تأسیس

موزه پلیس ویکتوریا از بزرگ‌ترین مجموعه‌های زره‌پوش کلی باند به شواهد پزشکی قانونی از جنایت‌های مخرب ملبورن است. پلیس ویکتوریا با الهام از موزه جرم در اسکاتلندیارد، موزه خود را برای تشخیص جرم و رفتار جنایی در اوایل سال ۱۹۰۲ تأسیس کرد.

این مکان در ابتدا برای عموم مردم باز نبود، اما به‌عنوان یک ابزار آموزشی برای پلیس مورداستفاده قرار می‌گرفت. اولین نمایشگاه عمومی در سال ۱۹۵۶ در مرکز پلیس با ۲۲٫۵۰۰ نفر طی یک رویداد سالانه برگزار شد و در همان سال مجموعه موزه پلیس در نمایشگاه سلطنتی ملبورن آغاز کرد.

تاریخ تاسیس موزه پلیس
تاریخ تاسیس موزه پلیس

مجموعه اولیه شامل مواردی مانند سکه‌های تقلبی، تجهیزات امنیتی و سلاح‌های مورداستفاده در قتل‌ها بود. در دهه ۱۹۶۰، دهه ۷۰ و ۸۰، مجموعه موزه پلیس کار خود را جدی آغاز کرد و در سال ۱۹۹۱ یک موزه دائمی پلیس در مقر پلیس سنت راسل ایجاد کرد.

برای عموم مردم این موزه بعداً از اداره پلیس به مرکز تجارت جهانی پلیس ویکتوریا نقل‌مکان کرد. در سال ۲۰۰۷ موزه در محل فعلی خود در یک فضای ساخته‌شده در سطح بین مرکز تجارت جهانی افتتاح شد.

برنامه‌های آموزشی برای موزه

این مکان یک مقصد شگفت‌انگیز برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه است و برنامه‌های آموزشی مختلفی را برای گروه‌های مدرسه اجرا می‌کند. کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می‌شود از این مکان بازدید کنند، این مکان محلی مناسب برای گروه‌هایی است که به دنبال یک روز جالب هستند.

اتاق تاریک

عکاسان پلیس بخشی از موزه به نام اتاق تاریک را راه‌اندازی کردند جهت نمایش سندهای صحنه‌های جرم و جنایتکاران مربوط به اوایل قرن بیستم زمانی که تصویربرداری از صحنه‌های جرم برای عکاسان جرم محسوب می‌شد. امروزه این بخش برای عموم مردم باز است و می‌توان در این قسمت به خیلی از واقعیات جنایی پی برد.

اتاق تاریک موزه پلیس ویکتوریا
اتاق تاریک موزه ویکتوریا

موزه پلیس ویکتوریا به‌عنوان جامع‌ترین نمایش دائمی تاریخ سابقه پلیس و جرم ملبورن است و مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های در حال تغییر را نشان می‌دهد که مجموعه‌های مختلف موزه و داستان‌ها را به نمایش می‌گذارد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن