تصویر بنر گالری ملی استرالیا

گالری ملی استرالیا | گالری ملی ویکتوریا در ملبورن

گالری ملی استرالیا که بانام (National Gallery of Victoria) شناخته می‌شود، یک گالری هنری هست که بخش‌هایی از آن تبدیل به موزه شده است.

گالری ملی استرالیا در شهر ملبورن واقع‌شده است این گالری در استرالیا بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین گالری هنری کشور به شمار می‌آید.

شواهد و مدارک نشان می‌دهند که این گالری زیبا در سال ۱۸۶۱ افتتاح‌شده است و خیابان کیلدا که محل قرارگیری شعبه‌ی اصلی این گالری است، به‌عنوان مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور استرالیا شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که شعبه‌ی دیگری از گالری ملی استرالیا، در میدان فدراسیون شهر ملبورن که یکی از میدان‌های اصلی شهر است، قرارگرفته است و به‌طور روزانه میزبان افراد بسیاری از سراسر شهر و حتی دنیا هست.

مرکز هنری گالری ملی استرالیا

مرکز هنری گالری ملی استرالیا نیز ۶ سال پس از افتتاح این گالری و در سال ۱۸۶۷ تأسیس‌شده است و تا سال ۱۹۱۰، به‌عنوان مرکزی برای آموزش آکادمیک و دانشگاهی شاخه‌های هنری مورداستفاده قرار می‌گرفته است.

جالب است بدانید که اکثر فارغ‌التحصیلان مرکز هنری گالری ملی استرالیا، از مشهورترین و بنام‌ترین هنرمندان کشور استرالیا بوده و هستند و از جایگاه هنری والایی در کشور و حتی دنیا برخوردار می‌باشند.

مجموعه آثار نگه‌داری شده در گالری ملی استرالیا

گالری ملی استرالیا، به دو بخش مدرن و باستانی تقسیم می‌گردد که هر بخش آثار هنری ارزشمندی را در خود جای‌داده است.

قسمت مدرن گالری ملی استرالیا دارای آثار هنری مختلفی در عرصه‌ی مد، عکاسی، هنرهای بومی و طبیعت استرالیا هست و بخش باستانی، آثاری همچون گلدان‌های یونانی، سرامیک‌های تاریخی اروپا، مصنوعات مصری و همچنین آثار هنری هنرمندان استرالیایی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال ۱۹۸۶، تابلو نقاشی پابلو پیکاسو توسط فرد یا گروهی از افراد، از این گالری ربوده شد که آن‌ها را تروریست‌های فرهنگی کشور استرالیا نامیدند و پس‌ازآن تدابیر امنیتی بیشتری را برای این گالری هنری اتخاذ نمودند.

مجموعه آثار بین‌المللی گالری ملی استرالیا

گالری ملی استرالیا دارای مجموعه‌های هنری بین‌المللی نیز هست که از میان آن‌ها می‌توان، به مجموعه آثار رامبراند، پائولو ورونسه، مارکوپالمزانو، جیان لورنزو برنینی، جیووانی باتیستا تیپلو و پیتر پل روبنز اشاره کرد.

افراد بسیاری پس از مهاجرت به استرالیا در اولین فرصت به این گالری هنری رفته و به بازدید از این بنای مشهور که قبلاً در کتاب‌ها خوانده و یا در فیلم‌ها دیده‌اند، می‌پردازند.

همچنین هنرمندان و هنردوستان بسیاری در سال‌های گذشته، وجود چنین گالری هنری را، بهانه‌ای برای مهاجرت به استرالیا قرار داده و علاقه‌مند به کسب هنر در مرکز هنری این مجموعه بوده‌اند.

بررسی ویژگی‌های کالبدی و معماری گالری ملی استرالیا

گالری ملی استرالیا دارای ساختمانی خاص و منحصربه‌فرد هست و سقف شیشه‌ای موجود در آن به‌عنوان بزرگ‌ترین سقف شیشه‌ای دنیا شناخته می‌شود.

این سقف زیبا و منحصربه‌فرد از کنار هم قرار گرفتن شیشه‌های رنگی کوچک ساخته‌شده است و قرار گرفتن در زیر آن، احساسی خارق‌العاده را در بین افراد به وجود می‌آورد.

سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به بازدید از این گالری هنری می‌پردازند و با تماشای آثار هنری موجود در آن و همچنین بازدید از بنای این مجموعه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را کسب می‌نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن