موتور مسابقه مدار کوه پانوراما

موتور مسابقه مدار کوه پانوراما

در ایالت نیوساوت ولز کشور استرالیا، مکانی قرار دارد که هر ساله مسابقات موتورسواری هیجان‌انگیز در آن جا برگزار می‌شود.

این مکان ورزشی بسیار جذاب، موتور مسابقه مدار کوه پانوراما (Mount (Panorama Motor Racing Circuit نام دارد و بر روی یک تپه در کوه پانوراما قرارگرفته است. در هر ماه فوریه هرسال، مسیر ۴ مایلی (حدود ۶ کیلومتر) این جاده توسط شرکت‌کنندگان مسابقه موتورسواری پیموده می‌شود.

شرایط و قوانین موتورسواری در موتور مسابقه مدار کوه پانوراما، عادی است؛ به این مفهوم که موتورسواران باید با سرعت معمولی رانندگی با یکدیگر رقابت کنند.

پانوراما استرالیا
پانوراما استرالیا

مسیر مسابقه موتور مسابقه مدار کوه پانوراما، طراحی شگفت انگیز و غیرمعمولی دارد؛ برخی از قسمت‌های جاده، بین بالاترین و پایین‌ترین نقاط مسیر دارای اختلاف عمودی ۱۷۴ متر است و شیب مسیر به صورت ۱:۶ در طول مسیر ساخته شده است.
جاده‌ای که مسابقه موتور مسابقه مدار کوه پانوراما در آن برگزار می‌شود به سه قسمت اصلی تقسیم‌بندی شده است؛ پس از آغاز مسابقه، یک مسیر گودال مانند در مسافت کوتاه وجود دارد و پس از عبور از آن، جاده به سمت چپ انحراف پیدا می‌کند؛ در قسمت بعدی، بخش تنگ و باریکی در بالای کوه وجود دارد؛ قسمت آخر شامل مسیر طولانی است که پس از گردش به سمت راست، جاده به سمت نقطه شروع مسابقه باز می‌گردد. به عبارت کلی، موتورسواران باید یک مسیر پرشیب را به سمت بالای کوه پانوراما رفته، دور بزنند و به خط شروع بازگردند.
مسابقات موتور مسابقه مدار کوه پانوراما جنبه تاریخی دارند؛ از سال‌های بسیار گذشته، رقابت موتورسواران در این منطقه انجام می‌شده است؛ از قوانین شرکت در این مسابقه، رعایت تمام استانداردهای رانندگی، استفاده از وسایل ایمنی فردی و رعایت سرعت مجاز رانندگی است. سرعت موتورسوار نباید از ۶۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز کند؛ برای کنترل سرعت، نیروی پلیس در سراسر مسیر ایستاده‌اند و حرکت آن‌ها را کنترل می‌کنند.

پانوراما استرالیا
پانوراما استرالیا

موزه ملی مسابقات موتورسواری، جاذبه توریستی موتور مسابقه مدار کوه پانوراما

موزه ملی مسابقات موتورسواری (National Motor Racing Museum) یا به طور اختصار، NMRM، در منطقه‌ای از ایالت نیو ساوت ولز، واقع در حدود ۲۰۰ کیلومتری غرب شهر سیدنی واقع شده است. ساختمان موزه در مجاورت مسیر موتور مسابقه مدار کوه پانوراما و نزدیک به شهر قرار دارد.
در موزه ملی مسابقات موتورسواری، آثار و وسایل مربوط به تاریخ موتورسواری استرالیا نگهداری می‌شود. موتورهایی که در طول تاریخ در این جاده با یکدیگر به رقابت پرداختند در این موزه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته‌شده‌اند.

پانوراما استرالیا
پانوراما استرالیا

موتور مسابقه مدار کوه پانوراما، جاذبه گردشگری شهر باتورست (Bathurst)

مهاجرت به استرالیا و اقامت در ایالت نیو ساوت ولز برای افرادی که برای اولین بار به این منطقه وارد می‌شوند، جذابیت‌های فراوانی دارد. بازدید از موتور مسابقه‌ مدار کوه پانوراما و شرکت در مسابقات موتورسواری، گردش در مناظر بکر و طبیعی اطراف شهر باتورست (Bathurst) در نیو ساوت ولز، یکی از تفریحات این منطقه محسوب می‌شود.
باتورست، ناحیه مسکونی در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال غربی سیدنی قرار دارد. این منطقه، یک ناحیه تالابی شکل است که پوشش‌های گیاهی متنوع در آن رشد کرده و شامل بخش‌های کوهستانی متعددی است.
اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، سکونت در ایالت نیو ساوت ولز می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد. جمعیت منطقه باتورست، بسیار کم است و به نظر می‌رسد این منطقه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته، بسیار عالی باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن