موزه جرالدتون

موزه جرالدتون در استرالیا

موزه جرالدتون در ساحل شهر جرالدتون در شهر یکی از ایالات کشور استرالیا به نام  ایالت استرالیای غربی قرار دارد، موزه جرالدتون با چشم اندازی به اقیانوس هند میراث غنی سرزمین، دریا و منطقه مید وست را در خود جای داده و به نمایش می‌گذارد.

این موزه در منطقه غرب ایالت استرالیا غربی که به‌سرعت در حال رشد است قرار دارد. این موزه به بررسی زمینه‌های تاریخی، تنوع زیستی منطقه و محیط‌زیست دریایی، مناظر طبیعی منحصربه‌فرد این منطقه، تاریخ معدن و کشاورزی، تاریخ و فرهنگ یاماها و کشتی‌های تاریخی و غرق‌شده هلندی می‌پردازد.

تصویر محیط خارجی موزه جرالدتون در استرالیا
محیط خارجی موزه جرالدتون در استرالیا

نقشه سایت موزه جرالدتون

تصویر نقشه موزه جرالدتون در استرالیا
نقشه موزه جرالدتون در استرالیا

راهنما:
۱- گالری مید وست
۲- فروشگاه موزه
۳- نمایشگاه کشتی‌های تاریخی
۴- گالری شرقی
۵- گالری نمایشگاه موقت
۶- در پایین‌ترین عمق
A- دسترسی به توالت
F- توالت زنانه
M- توالت مردانه
i- اطلاعات و پذیرش

در بخش پایین‌ترین عمق موزه جرالدتون روزانه یک فیلم سه‌بعدی با تصاویر فوق‌العاده باکیفیت از حادثه غرق شدن کشتی  HMAS سیدنی که در جنگ با کشتی کورموران آلمان در سال ۱۹۴۱ در اعماق ۲۵۰۰ متر در کف اقیانوس غرق شده است به نمایش گذاشته می‌شود. این فیلم حاوی کاوش تاریخ کشتی‌ها و لحظه دقیق نبرد آن‌ها در ساحل غربی کشور استرالیا است که به نمایش درمی‌آید. بازدیدکنندگان این فیلم سه‌بعدی که فیلم‌برداری آن در زیر آب صورت گرفته است، تصاویر تاریخی سرویس جنگی مربوط به هر دو خدمه را مشاهده خواهند کرد.

گالری کشتی‌های تاریخی در موزه جرالدتون

در گالری کشتی‌های تاریخی با کشف سؤالات شگفت‌انگیزی از سرکوب معروف باتاویا و داستان‌های کمتر شناخته‌شده از جمله حماسه الهام‌بخش zeewijk و سرنشینان آن و داستان‌های کمتر شنیده شده از بازماندگان آن کشتی دریایی اروپایی در سواحل استرالیا غربی مواجه خواهید بود. همچنین شامل آثار هنری و ثروت باستان‌شناسی از چهار کشتی دریایی هلندی – Batavia، Gilt Dragon، Zuytdorp و Zeewijk، شامل لوله‌های رسی، سکه‌های نقره‌ای، توپ، سنگ‌هایی از باتاویا کشتی معروف هلندی قرن هجدهم و بسیاری از آثار دیگر در گالری کشتی‌های تاریخی موزه جرالدتون نشان داده شده است.

تصویری از عمق موزه جرالدتون در استرالیا
عمق موزه جرالدتون در استرالیا

فروشگاه موزه جرالدتون

در فروشگاه موزه جرالدتون طیف وسیعی از هدایای منطقه مید وست، جواهرات مردمان بومی و شهروندان جرالدتون و لوازم‌خانگی برای همه سنین و علایق برای فروش به بازدیدکنندگان قرار دارد.

گالری مید وست موزه جرالدتون

طرح گالری مید وست موزه الهام گرفته از رودخانه مارچیسون ایالت استرالیای غربی است، این نمایشگاه شگفتی‌ها و آثار شگفت‌انگیزی را در اطراف هر خمشی از گالری مارپیچ ارائه می‌دهد.

تصویری از گالری مید وست در موزه جرالدتون استرالیا
گالری مید وست در موزه جرالدتون استرالیا

این نمایشگاه شامل دو بخش تاریخ طبیعی و تاریخ اجتماعی است:

تاریخ طبیعی موزه جرالدتون

در تاریخ طبیعی فسیل‌هایی را مشاهده می‌کنید که گذشته‌های ماقبل تاریخ مید وست استرالیا را نشان می‌دهند و همچنین گیاه و جانوران منحصربه‌فردی را کشف می‌کنید.

تاریخ اجتماعی موزه جرالدتون

در تاریخ اجتماعی فرهنگ غنی مردم محلی یاماها، داستان‌های مهاجران تازه‌تر و اکتشاف اروپاییان را کشف می‌کنید که همه آن‌ها در این محیط چالش‌برانگیز موزه در حال مبارزه و ستیز هستند. این تاریخ برای افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید جالب باشد تا با فرهنگ و رسوم  مردم قدیمی‌تر این منطقه آشنا شوند.
افرادی که قصد اقامت در این منطقه و آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم در زمان قدیم در این کشور را دارند می‌توانند نسبت به اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کار و … اقدام کنند و از لحاظ شغل و زندگی امکانات مطلوبیی دریافت کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن