باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن | باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن (Royal Botanic Gardens) یا باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا استرالیا به مساحت حدود ۴۰ هکتار در فاصله ۲ کیلومتری از جنوب ملبورن در جاده سنت کلیدا واقع‌شده است. این باغ انواع گیاهان بومی و خارجی و پرندگان متنوعی دارد. همچنین این باغ که به محلی ایده‌آل برای تفریح تبدیل‌شده است سالانه بیش از یک‌میلیون و هشت‌صد هزار بازدیدکننده دارد.

این باغ که به یکی از زیباترین پارک‌ها و باغ‌های کشور استرالیا تبدیل‌شده بیش از ۵۰ هزار گیاه از ۸۵۰۰ گونه‌ی گیاهی متفاوت را در خود جا داده است. این مکان دیدنی و گردشگری که مجموعه‌ی متنوع گیاهی، رودخانه‌ها و حیواناتی را در خود می‌بیند سالانه تورهای منحصربه‌فردی را نیز میزبانی می‌کند. این باغ که به آن باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا نیز می‌گویند هرساله در آغاز سال نو و کریسمس مراسمات ویژه و باشکوهی در آن انجام می‌شود.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا
باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا

شهر ملبورن را به پایتخت ورزشی استرالیا و پایتخت گل و گیاه استرالیا شهرت دارد و سالانه پذیرای میلیون ها توریست از سراسر جهان است و شما اگر قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارید حتما از ملبورن دیدن کنید و با دنیای گل و گیاه نیم کره جنوبی بیشتر آشنا شوید.

باغ گیاه‌شناسی ملبورن در چندین بخش مهم خلاصه می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

آتش‌فشان گیولفویل در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن

این مجموعه در بخش جنوب شرقی آتش‌فشان گیولفویل در سال ۱۸۷۶ میلادی ساخته‌شده است. این قسمت از باغ از چندین باغ در کنار هم تشکیل‌شده است. نام این آتش‌فشان برگرفته از نام ویلیام گیلفویل گیاه‌شناس و معمار باغ سلطنتی است. این بخش که در دل خود دارای مسیر پیاده‌روی عالی و فوق‌العاده‌ای است به مدت ۶۰ سال بدون استفاده مانده بود که سرانجام طی یک عملیات مهم بازسازی شد. این بخش در حال حاضر برای ذخیره‌سازی آب باغ گیاه‌شناسی ملبورن مورداستفاده قرار می‌گیرد.

آتش‌فشان گیولفویل ملبورن
آتش‌فشان گیولفویل ملبورن

باغ بنیاد کودکان ایان پاتر

باغ بنیاد کودکان ایان پاتر یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این مجموعه بزرگ و هیجان‌انگیز است. این بخش با مساحت ۵۰ هزار مترمربع جایی مناسب برای کودکانی است که دوست دارند در باغ بازی کنند و در دل طبیعت مشغول خوش‌گذرانی شوند. این بخش از باغ که به‌طور خاص برای کودکان طراحی‌شده است به‌گونه‌ای طراحی‌شده که کودکان در آن احساس آرامش کنند. مکان دیدنی این قسمت شامل باغ ویران، جنگل بامبو، تونل گیاهان و غیره است.

رصدخانه ملبورن در باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا که با انجمن نجوم ویکتوریا همکاری دارد باعث شده تا سایت نجوم این منطقه رصدخانه ملبورن را در این باغ راه‌اندازی کند. این رصدخانه باعث شده تا تورهای بزرگ گردشگری برای دیدن این رصدخانه پا به این مجموعه بگذارند. کارکنان این رصدخانه قبل از این‌که به ستاره‌شناسی بپردازند به دنبال راهی بودند تا صنایعی چون کشتی‌رانی، کشاورزی و کسب‌وکارهای شهری را رونق دهند.

رصدخانه باغ گیاه‌شناسی ویکتوریا
رصدخانه باغ گیاه‌شناسی ویکتوریا

این رصدخانه در بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۳ ساخته‌شده و تا سال ۱۹۰۲ توسعه پیدا کرد. همچنین در رصدخانه پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا، تعیین ساعت و مشخص کردن استاندارد مقیاس‌ها نیز انجام می‌شود.

مجموعه حیوانات فانا

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن کلکسیونی از مجموعه جانوران و حیوانات بومی و عجیب به نام فانا دارد. در این بخش از باغ بیش از ۵۰ نوع پرنده و جانور مانند پرنده‌های بومی استرالیا، لاک‌پشت، ماهی، قورباغه، خفاش و غیره در کنار هم زندگی می‌کنند. همچنین درختان، درختچه‌ها، گل‌ها و بوته‌های آن به زیستگاهی ایده‌آل برای حیوانات و پرندگان تبدیل‌شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن