شهر چینی آدلاید

شهر چینی آدلاید در خیابان ماها در شهر آدلاید استرالیا

شهر چینی آدلاید (Adelaide Chinatown) که در خیابان Moonta Chinatown قرار دارد به این نام مشهور شده است. چینی‌های آدلاید در خیابان ماها، در حومه مرکزی بازار آدلاید بین خیابان‌های Grote و Gouger زندگی می‌کنند.

شهر چینی آدلاید استرالیا
شهر چینی آدلاید استرالیا

ویژگی‌های شهر چینی

دو سردر بزرگ که توسط شورای شهر ساخته‌شده است، به‌وسیله شیرهای نگهبان چینی محافظت می‌شود. آن‌ها ورودی‌ها را در هر دو طرف نشان می‌دهند. شهر چینی شامل غرفه‌های چینی، فروشگاه‌های مواد غذایی و بازار است، همچنین شامل بسیاری از رستوران‌های آسیایی و غیر آسیایی است که غذاهای هندی، ژاپنی، کره‌ای، مالزیایی، نپالی، تایلندی و ویتنامی را تهیه می‌کنند.

شهر چینی آدلاید

(Chinatown Adelaide SA Inc. (CASA، یک سازمان غیرانتفاعی است که در اواخر سال ۲۰۰۳ تشکیل‌شده است. CASA توسط معامله گران و صاحبان املاک کانتی شهر چینی و سهامداران دیگری ازجمله شورای شهر آدلاید تشکیل‌شده است که هدف اصلی آن ترویج فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی، اجتماعی و اقتصادی در شهر چینی‌ها به جامعه گسترده‌ای از استرالیای جنوبی و فراتر از آن است.

جذابیت‌ها و شهرت شهر چینی

غذاهای خوش‌رنگ و لعاب با طعم‌های خوشمزه‌ای در شهر چینی و شهر آدلاید عرضه‌شده که واقعاً دیوانه کننده خواهد بود. این منطقه از میان خیابان‌های پرجنب‌وجوش منطقه تجاری مرکزی شهر می‌گذرد.

شهرت شهر چینی استرالیا
شهرت شهر چینی استرالیا

شهر چینی‌ها به خاطر غذاهایی با سبک بین‌المللی آن شهرت جهانی دارد که تمام نقاط جهان را پوشش می‌دهد. در اینجا شما می‌توانید کاهوهای پخته‌شده با غذاهای پرطرفدار، غذاهای شرقی و غذاهای خیابانی لیست کنید. کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا یا سفر به آنجا رادارند پیشنهاد می‌شود حتماً از شهر چینی‌ها بازدید کنید.

علاوه بر این، بسیاری از رستوران‌ها، کافی‌نت‌ها و دادگاه‌های مواد غذایی پنج ستاره برای لذت بردن از هنگام بازدید از Chinatown وجود دارد.

تاریخچه چینی شهر آدلاید

شهر چینی‌ها در سال ۱۸۴۷ زمانی آغاز شد که اولین کارگران چینی در شهر، از سنگاپور برای کار کردن به‌عنوان چوپان وابسته به کار درآمدند.
آن‌ها محصولات را در بازار مرکزی می‌فروختند ولی مغازه‌های خوراک آسیایی، کافه‌ها و رستوران‌ها که به‌زودی به‌عنوان شهر چینی شناخته می‌شد، کم‌کم جدا شدند. امروز، سقف بتکده، فانوس قرمز سنتی و رستوران‌های شرقی را می‌توان در و در اطراف خیابان ماها، قلب Chinatown پیدا کرد.

در هر نقطه از جاده، Paifang، بایگانی چینی سنتی چینی محافظت‌شده توسط مجسمه‌های شیر چینی است که توسط شورای شهر آدلاید و دولت چین به منطقه داده‌شده است.

تاریخچه شهر چینی استرالیا
تاریخچه شهر چینی استرالیا

این منطقه باارزش و متفاوت به‌خوبی شمارا جذب خواهد کرد، در اینجا شما می‌توانید از ظروف چینی، ژاپن، کره، ویتنام، تایلند، مالزی و هند استفاده کنید، درحالی‌که استراحت می‌کنید همه‌چیز را از میوه‌ها و سبزی‌های تازه آسیایی و غذاهای شرقی برای شما مهیا کرده و لذت خواهید برد.

علاوه بر غذا، چندین نوع خدمات بهداشتی آسیایی در این محل ارائه می‌شود و همچنین در شهر چینی‌ها استودیوهای تعدادی از گروه‌های رقص و سازمان‌های فرهنگی و حتی یک مرکز آموزشی وجود دارد. خیابان‌ها پر از فروشندگان صنایع‌دستی هستند، همچنین همه‌چیز از جواهرات، سوغاتی‌های دست‌ساز و صنایع‌دستی در فروشگاه‌های برای خرید و هدیه دادن وجود دارد.

جشن سال نو در شهر چینی آدلاید

از سال ۲۰۰۳ میلادی، شهر چینی آدلاید جشن‌های سال نو قمری را در خیابان ماها (Moonta) برگزار می‌کنند. همچنین در سال ۲۰۱۳، با کمک شورای شهر آدلاید و حامیان اصلی این شهر، خیابان گگور نیز اضافه شد.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن