پارک مزرعه جدید

پارک مزرعه جدید در بریزبن ایالت کوئینزلند استرالیا

پارک مزرعه جدید (New Farm Park) بریزبن در خیابان ۱۳۷ سیدنی در شهر بریزبن ایالت کوئینزلند، کشور استرالیا قرار دارد. این پارک توسط آلبرت هربرت فاستر طراحی شد و در سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۵۰ توسط گلادوین لج و همکارانش ساخته شد؛ و در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۰۵ به ثبت میراث جهانی کوئینزلند رسید. وسعت این پارک ۱۵ هکتار است که در انتهای جنوب شرقی رودخانه بریزبن واقع‌شده است که مرکز هنرهای نیروگاهی یا نیروگاه برق بریزبن نیز در انتهای شرقی این پارک قرارگرفته است.

پارک مزرعه جدید در بریزبن ایالت کوئینزلند استرالیا
پارک مزرعه جدید در بریزبن ایالت کوئینزلند استرالیا

قبل از ورود اروپایی‌ها، مزرعه جدید از نیزارها و تالاب‌های کم‌عمق پوشیده شده بود؛ که مملو از حیوانات وحشی بود و این خود منبع غنی غذایی برای بومیان محلی بوده به‌طوری‌که بومیان این منطقه را بینکین با می‌گفتند که به معنی سرزمین لاک‌پشت‌ها بوده است. علت نام‌گذاری جدید این پارک مزرعه جدید این است که ابتدا یک مزرعه بوده و بعد توسط شورای شهر بریزبن خریداری و فرماندار وقت کوئینزلند آن را در جولای ۱۹۱۹ افتتاح می‌کند.

باوجود خریداری زمین پارک مزرعه جدید همچنان مسابقات محلی اسب‌سواری در این منطقه انجام می‌شد، همان‌طور که حومه شهر بریزبن رشد می‌کرد اسب‌سواری از آن منطقه کم‌رنگ شد و شهرداری بریزبن قسمتی از پارک را به محل اقامت نخبگان بریزبن اختصاص داد. در حال حاضر پارک دارای انواع مختلفی از درختان بالغ و جوان ازجمله جارکارا، پیچک‌ها، انجیر، خرما و درختان مرجانی است.

چمن پارک مزرعه جدید

چمن مرکزی پارک مزرعه جدید حاوی بقایای ترتیبات باغی است که در سال‌های بعد از سال ۱۹۴۸ کنده شدند و جز مساحت جنگل‌های بارانی پشت کتابخانه شده‌اند. در سایه درختان در نزدیکی سایت مرکزی پارک، زیره از گیاهان گرمسیری روئیده که این درختچه در جنگل‌های گرمسیری رشد می‌کند و با بقیه درختان جنگل‌های بریزبن متفاوت است.

چمن پارک مزرعه جدید
چمن پارک مزرعه جدید

امکانات و خدمات پارک مزرعه جدید

امکانات پارک مزرعه جدید بریزبن عبارت‌اند از یک استادیوم ورزشی در اطراف درختان بالغ، مناطق پیک‌نیک و باربکیو در نزدیکی رودخانه، چمن کریکت و دو زمین تنیس، کتابخانه، زمین بسکتبال و قایق برای مسابقه و بازی قایقرانی در کنار رودخانه است. سازه‌های دیگر شامل سه توالت، سه سازه مسقف کوچک برای استراحت در نزدیکی زمین‌بازی، یک کلبه اتاق کریکت، پناهگاه‌های کوچکی در اطراف چمن کریکت، یک رختکن برای زمین تنیس، اتاق باشگاه فوتبال، انبار باغبانی، سالن تئاتر و راه‌آهن بتنی نزدیک رود و همچنین مجسمه‌ها نیز برای پارک ساخته‌شده‌اند و اخیراً پایانه کشتی جدید نیز در مجاورت پارک ساخته‌شده است.

چمن پارک مزرعه جدید
چمن پارک مزرعه جدید

دسترسی برای عموم در این پارک به سهولت انجام می‌شود و در ورودی پارک مزرعه جدید از اتومبیل‌های قدیمی استفاده‌شده که جنبه تاریخی هم دارند و به زیبایی‌های پارک افزوده‌اند. در ضمن داخل پارک، پارکینگ طراحی‌شده است که این خود نظم را دوچندان می‌کند. یک ویژگی جالب که پس از جنگ جهانی دوم بجای مانده شامل سنگ‌تراشی‌هایی است که در ورودی پارک به‌صورت مستطیلی طراحی‌شده است شده است.

اهمیت پارک در تاریخ کوئینزلند

تغییر زمین پارک در طول ادوار تاریخی، استفاده از منابع بومی، پرورش نخبه‌های شهر در پارک و ایجاد فضاهای جذاب و دل‌نشین برای شاد نگه‌داشتن مردم منطقه، خریداری زمین پارک توسط شورای شهر که نشان‌دهنده همبستگی مردم است خود گواه این گفته است که پارک مزرعه جدید با زیبایی و در نوع خود نادر چه تأثیر شگرفی بر مردمان این شهر می‌رساند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن