تصویر هدر سنگ‌ بومی استرالیا

سنگ‌های بومی استرالیا

بومیان استرالیا، قدیم‌ترین مردمانی هستند که در این قاره ساکن بوده‌اند؛ قدمت سکونت این اقوام به بیش از ۱۰ قرن پیش باز می‌گردد. بسیاری از بومیان استرالیا را اقوام و قبیله‌هایی تشکیل می‌دهند که از مناطق مختلف اطراف استرالیا برای یافتن غذا و محل مناسب زندگی به این مکان وارد شدند.

این امر نشان می‌دهد که مهاجرت به استرالیا نه تنها از زمان‌های دور، بلکه امروزه نیز مشتتقان زیادی داشته و دارد.
فرهنگ، تمدن و هنر بومیان استرالیا در تمام جهان شهرت دارند، به طوری که محققان و جامعه شناسان در نوشته‌های خود، از آداب، رسوم و سنن مختلف قبایل و اقوام بومی در استرالیا یاد کرده‌اند؛ تمدنی که بومیان استرالیا را به فرهنگ اجدادی و موروثی آن‌ها مرتبط می‌سازد.

داستان سرایی‌ها، نقاشی روی چهره انسان، موسیقی، آواز و نمادهایی از تمدن باستان منطقه استرالیا، همه دلیل محکم بر قدمت اقوام بومی در این منطقه از جهان می‌باشند که بر روی سنگ‌های بومی استرالیا می‌توان آثار آن را به وضوح مشاهده کرد.

نمادهای اقوام و علائم اسرارآمیز قبایل بومی بر روی سنگ‌های بومی استرالیا

مطالعه در مورد آداب و رسوم بومیانی که از دوران گذشته در مناطق مختلف کشور استرالیا زندگی می‌کرده‌اند، راهی به سوی کشف دنیای گذشته باز می‌کند.

باستان شناسان و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن بومیان و قبایل، پس از بررسی‌هایی که در این مورد انجام داده‌اند به یافته‌های شگفت انگیزی دست پیدا کردند.پیدایش سنگ‌های بومی استرالیا، دلیل محکمی بر این ادعا می‌باشد.

در سراسر کشر استرالیا نمادهای فرهنگ و تمدن بومیان وجود دارند که بسیار متفاوت هستند و قدمت آن‌ها به انسان های ماقبل تاریخ باز می‌گردد. از این نماد برای تفسیر مفاهیم هزاران سال قبل استفاده می‌شود.

منشأ این یافته‌ها همان نقاشی‌ها و کنده کاری‌هایی است که بر روی سنگ‌های این منطقه با قدمت ۱۰ هزار ساله یافت شده‌اند.

معنای علائم نگارش شده روی سنگ‌های قدیمی بر جا مانده از اقوام بومی در استرالیا

باستان شناسان علامت‌هایی را که از سنگ‌های قدیمی استرالیا به دست آمده‌اند، معنی کرده‌اند و برای هر کدام، مفهوم خاصی ثبت شده است

. نمونه‌ای از این علامت‌ها را در شکل زیر مشاهده می‌کنید؛ به عبارت دیگر، این علائم بومیان استرالیا، هنرهایی برای پیداکردن مفهوم سنگ‌های بومی استرالیا قلمداد می‌شوند.

تعداد زیادی از علامت‌هایی که بر روی سنگ‌های بومی استرالیا ایجاد شده‌اند، نماد فرهنگ و تمدن این اقوام هستند؛ رد پای حیوانات، انسان‌ها، آتش، گیاهان، صحنه‌های شکار و مراسم بومیان، همه بر روی سنگ‌های بومی استرالیا نقاشی شده‌اند.

سنگ‌های بومی استرالیا یکی از آثار باستانی و تاریخی قاره اقیانوسیه

در حدود ۲۰ سال قبل، باستان شناسان، آثار سنگی جدیدی را در محلی در کشور ترکیه یافتند که جزو نمادهای اقوام بومی استرالیا بوده و می‌توان آن‌ها را “سنگ‌های بومی استرالیا” قلمداد کرد.

طی این تحقیقات، قطعه سنگ‌هایی یافت شد که نقوش و کنده کاری‌های برجسته‌ای روی آن‌ها نوشته شده بود؛ هر کدام از این سنگ‌های بومی استرالیا دنیایی از اسرار بومیان را در دل خود پنهان کرده است. جابه جایی قاره‌ها در طی قرن‌ها، باعث شده است سنگ‌های بومی استرالیا به سایر خشکی‌های جهان منتقل شوند.

تحقیق در مورد قدمت باستانی این سنگ‌ها، افقی نو به روی استرالیا باز خواهد کرد. بی شک قدمت فرهنگ این منطقه است که موجب شده افراد زیادی از کشورهای مختلف برای مهاجرت به استرالیا اقدام نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن