قلعه هیل استرالیا

قلعه هیل گرانیت صورتی غول‌پیکر در مرکز شهر تاونزویل استرالیا

قلعه هیل (Castle Hill) تپه‌ای در حومه شهر تانزویل واقع در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. بیشتر قسمت‌های حومه شهر برای ساخت مسکن مناسب است اما قسمت‌های اطراف قلعه تنها در یک منطقه کوچک در شمال شرقی آن برای این منظور قابل‌استفاده است. در سرشماری سال ۲۰۱۱، هیل جمعیتی ۱۹۰۰ نفری داشت.

قلعه هیل استرالیا
قلعه هیل استرالیا

نام بومی برای قلعه Cootharinga است، گاهی اوقات به‌عنوان Cooderinga نیز نوشته‌شده است.

قلعه هیل بالاتر از سطح دریا

این قلعه یک مونیت نقره‌ای گرانیتی رنگارنگ در حومه شهر تاونزویل است. این منطقه در ارتفاع ۲۸۶ متری از سطح دریا قرار دارد و از خط افقی شهرها بالاتر است.

قلعه هیل تانزویل
ارتفاع قلعه هیل تانزویل

بالاتر بودن از سطح دریا یکی از ویژگی‌های طبیعی و متمایز ساحل کوئینزلند است. یکی از امتیازات بالاتر از سطح دریا بودن، دیدن شهر زیردست است. از خلیج کلیولند تا جزیره Magnetic Island بالاتر از سطح دریا قرار دارد. قلعه مرتفع هیل (به‌عنوان یک تپه) در سال ۱۹۹۳ در میراث کوئینزلند ثبت شد.

قلعه هیل افتخار تانزویل

قلعه بر روی ارتفاعی قرار دارد که فقط چند متر از یک کوه کوچک‌تر است، هیل یک گرانیت صورتی غول‌پیکر است که در مرکز شهر تاونزویل باعث افتخار شهر است. این قلعه در مکانی قرار دارد که برای بازدیدکنندگان بسیار ایدئال و مناسب است.

علاوه بر دسترسی به وسایل نقلیه، در قلعه تعدادی از مسیرهای پیاده‌روی محبوب نیز فراهم است که بیش از ۲۵۰۰ نفر از مردم محلی در طی روز برای ورزش و پیاده‌روی در آنجا حضور دارند! چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای از شهر تانزویل در بالای قلعه به‌خوبی دیده می‌شود. به کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند توصیه می‌کنیم دیدن این قلعه و چشم‌اندازهای زیبای آن را از دست ندهند.

قلعه تاریخی هیل نماد شهر تانزویل

علاوه بر ایجاد یک قطعه مرکزی نمادین برای شهر و منظره بکر و دیدنی، Castle Hill تاریخ مهمی دارد. با توجه به افسانه‌های محلی، بازدیدکنندگان معروف پیشنهاد دادند تا تپه را از بین ببرند و از سنگ‌های بنای آن برای ساخت یک پل به جزیره مغناطیسی استفاده کنند. پناهگاه مشاهدات جنگ جهانی دوم در یک‌گوشهٔ تپه قرار دارد که برای بازدیدکنندگان تاریخ نظامی Castle Hill را یادآوری می‌کند.

قلعه هیل نماد تاریخی استرالیا
قلعه هیل نماد تاریخی استرالیا

جغرافیا و ویژگی‌های قلعه هیل

چندین ساختمان و تأسیسات ساختمانی بر روی تپه ساخته‌شده است. در ضلع جنوبی، یک ساختمان هشت‌ضلعی دوطبقه وجود دارد که کارخانه بلوک بتنی است. این ساختمان قبلاً رستوران Panorama بوده که اکنون تخریب‌شده است. یک پارکینگ همراه با رستوران سابق در نزدیکی ضلع شمالی قرار دارد.

جغرافیای هیل شهر تانزویل استرالیا
جغرافیای هیل شهر تانزویل استرالیا

سایر سازه‌ها در سایت شامل چند مخزن آب و سه تأسیسات ارتباطات رادیویی می‌باشند. در اوج شمالی‌ترین نشست اجلاس سال ۱۹۴۲، یک پناهگاه کم ارتفاع، مربعی، ساخته‌شده از بتون با یک روزنه دید مشاهده می‌شود.

توسعه قلعه هیل

قلعه هیل استرالیا از دهه ۱۹۵۰ به بعد کم‌کم توسعه پیدا کرد. مناطقی مانند اجلاس سران، برای اهداف مختلف ازجمله منابع آب اضافی و معدنکاری، رستوران، پارکینگ خودرو و زیرساخت‌های مسکونی در این منطقه ساخته شدند.

عنوان گران‌ترین املاک و مستغلات در خارج از جنوب کوئینزلند به بلندی‌های این منطقه و خانه‌های بزرگی که به‌طور نامنظم در پایین قلعه هیل تانزویل قرار دارد اطلاق می‌شود. از سال ۱۹۷۴ تأسیسات ارتباطات رادیویی بر روی اجلاس نشست ساخته شد و آمبولانس، آتش‌نشانی، پلیس، خدمات اورژانس دولتی و سایر موارد را در این منطقه مستقر کردند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن