آکواریوم دریای زندگی ملبورن

آکواریوم دریای زندگی ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا

آکواریوم دریای زندگی ملبورن (SEA LIFE Melbourne Aquarium) یک آکواریوم در جنوب اقیانوس اطلس، شهر ملبورن مرکزی استرالیا است. این آکواریوم در کنار رودخانه یارا و زیر خیابان فیندرز و پل خیابان کینگ واقع‌شده است و یک جاذبه بسیار زیبا و دیدنی برای گردشگران، مهاجران و مردم محلی این منطقه است و سالانه بالغ‌بر چند میلیون نفر برای دیدن این محل به کشور استرالیا و شهر ملبورن سفر می‌کنند.

آکواریوم دریای زندگی ملبورن استرالیا
آکواریوم زندگی ملبورن استرالیا

تاریخچه آکواریوم دریایی ملبورن

ساختمان آکواریوم دریای زندگی در فوریه ۱۹۹۸ تا دسامبر ۱۹۹۹ توسط معمار معروف پدال تورپ طراحی‌شده و به شکل یک کشتی شناور در آب بوده ساخته‌شده است و در ژانویه ۲۰۰۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و برای عموم که قصد دیدن از آن دارند باز است.

عمق این ساختمان به شکلی طراحی‌شده است که مماس با سطح خیابان نباشد و حدود ۷ متر زیر سطح زمین قرار دارد و در مرکز آن‌یک سالن دو هزار و دویست لیتری قرار دارد که تماشاگران را به چشم‌انداز زندگی دریایی متصل می‌کند و صحنه‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فردی برای تماشاگران به وجود خلق می‌کند.

تاریخچه آکواریوم زندگی ملبورن استرالیا
تاریخچه زندگی ملبورن استرالیا

بیماری مرگ‌بار دریای زندگی

پس از افتتاح این ساختمان یک بیماری خطرناک شیوع شد و کسانی که در بین ۱۱ تا ۲۷ آوریل ۲۰۰۰ از این آکواریوم دیدن کردند باعث مرگ ۶۲ نفر از آن‌ها شد و در ماه مه ۲۰۰۰ برای نابودی این بیماری اقدام شد که در فوریه سال ۲۰۰۴ این بیماری نابود شد.

مسئولان ساختمان آکواریوم دریای زندگی در ۲۸ نوامبر ۲۰۰۸ به‌طور رسمی به گسترش قابل‌توجه این مکان اقدام نمودند. طراحی آن توسط پدال تورپ صورت گرفت و در حال حاضر از رودخانه یارا تا خیابان فیندرز گسترش‌یافته است و وروی جدید این آکواریوم در گوشه‌ای از خیابان‌های فیندرز و کینگ قرار دارد.

برای اولین بار در این آکواریوم پنگوئن‌های شاه، پنگوئن گنتو و هم‌چنین بسیاری از ماهی‌های قطب جنوب در کشور استرالیا به نمایش گذاشته شد. در این نمایشگاه‌ها هم‌چنین یخ و برف واقعی برای شبیه‌سازی شرایط قطب جنوب وجود دارد که به بازدیدکنندگان حال و هوای سفر به قطب جنوب را می‌دهد.

بازسازی سال ۲۰۱۳ آکواریوم

صاحبان آکواریوم ملبورن در ماه آوریل ۲۰۱۳ به بازسازی امکانات که هزینه آن بالغ‌بر هشت میلیون دلار است اقدام کردند و آن را در سپتامبر ۲۰۱۳ مجدداً راه‌اندازی و آماده دیدن برای گردشگران، مهاجران و مردم محلی این منطقه نمودند.

بازسازی آکواریوم دریای زندگی ملبورن
بازسازی آکواریوم ملبورن

امکانات آکواریوم دریایی

این مکان یک تور خودگردان دارد که دارای چهار سطح هست:

مرحله اول

– جنگل‌های ماجراجویی
– لورن کروکدیل
– کافه عرشه بالا

طبقه همکف

– زمین‌بازی پنگوئن
– آتل مرجانی
– خلیج رازی
– دریای اسب دریایی
– کافه مرجانی
– کویر حفاظت
– فروشگاه

سطح B1

– غارهای مرجانی

سطح B2

– باغ پری دریایی
– اقیانوس کشف

در آکواریوم دریای زندگی به‌عنوان نمایشگاه اصلی ۲/۲ میلیون لیتر آب اقیانوس آرام که دارای کوسه‌ماهیان پرستار خاکستری و کوسه‌های سیلور است و هم‌چنین بیش از دو هزار موجودات دریایی از گونه‌های متنوع است قرار داده‌اند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن