پل خیرخواهی یک پل پیاده‌روی بر دریاچه بریزبن استرالیا

پل خیرخواهی (Goodwill Bridge) یک پل مخصوص پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است که بر روی رودخانه بریزبن واقع در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند کشور استرالیا قرار دارد. این پل بین منطقه تجاری مرکزی بریزبن و ساحل جنوبی قرار دارد.

پل خیرخواهی بریزبن
پل خیرخواهی بریزبن استرالیا

Goodwill Bridge در ۲۱ اکتبر ۲۰۰۱ افتتاح شد و نام خود را از بازی‌های Goodwill Games که در همان سال در بریزبن برگزار شد، می‌گیرد. پل هیچ ترافیک موتوری را تحمل نمی‌کند و تنها عابران پیاده، اسکیت سواران و دوچرخه‌سواران بر روی پل تردد دارند. این پل یک پل بدون وسیله نقلیه موتوری است.

ساختار پل خیرخواهی بریزبن

دو جزء اصلی Goodwill Bridge عبارت‌اند از غرفه و قوس. غرفه در وسط رودخانه بریزبن بین قوس و دهکده شهر واقع‌شده است. این‌یک جزء اساسی از پل عابر پیاده و چرخه است و از یک‌ طرف قوس پشتیبانی می‌کند. قوس ۱۰۲ متر (۳۳۵ فوت) طول، ۱۰ متر (۳۳ فوت) عرض، ۱۵ متر (۴۹ پا) ارتفاع و ۳۶۰ تن وزن پل است

تاریخچه پل خیرخواهی

این پل در پایین‌دست و دور از محل قرار گرفتن پل ساخته‌شده بود و ساخت آن به مدت سه ماه طول کشید. با تکمیل برج‌ها قوس بالادستی را شناور کرده و سپس توسط دو برج بزرگ سنگین به‌عنوان یک ساختار مجزا در موقعیت نهایی خود قرار داده شد. به‌استثنای کابل‌ها، تمام مواد بکار رفته در ساخت قوس و غرفه‌ها از تولید و تأمین‌کنندگان محلی تهیه‌شده است.

افتتاح پل خیرخواهی

Goodwill Bridge قرار بود به‌وسیله ملکه الیزابت دوم و در طی بازدید خود برای نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع که در بریزبن برگزار شد، افتتاح شود، اما پس از تعلیق این جلسه و تغییر محل به ساحل آفتابی کولوم، پس از حملات تروریستی در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، این پل به‌جای ملکه، توسط نخست‌وزیر کوئینزلند، پیتر بیتی، افتتاح و بازگشایی شد.

افتتاح پل خیرخواهی ریزبن
افتتاح پل بریزبن

استفاده از پل خیرخواهی

بیش از ۴۰،۰۰۰ عابر پیاده و دوچرخه‌سوار هر هفته از این پل استفاده می‌کنند و به‌وضوح به‌عنوان یک نقطه دسترسی مهم بین ساحل جنوبی و شهر مشخص‌شده است. کسانی که قصد سفر به بریزبن یا مهاجرت به استرالیا دارند پیشنهاد می‌شود از این پل زیبا دیدن کنند و تجربه عبور از Goodwill Bridge و رسیدن به ساحل جنوبی بریزبن را امتحان کنند.

این پل به‌عنوان یک پیوند حیاتی برای پیاده‌ها و دوچرخه‌سواران، به‌ویژه ازآنجاکه نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به QUT در ساحل جنوبی است، از طریق دانشگاه پردیس تکنولوژی کوئینزلند، بین بندر جنوبی پارک لندن و CBD، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

استفاده پل خیرخواهی بریزبن
استفاده پل خیرخواهی بریزبن

Bridge Goodwill یک پل مخصوص پیاده‌روی است که ساحل شمال و جنوب رودخانه بریزبن را به هم متصل می‌کند و ساحل جنوبی را به شهر در باغ پینس متصل می‌کند. این پل تنها حدود ۵۰۰ متر طول دارد، اما یک پیاده‌روی کوتاه در این ساختار قابل‌توجه معماری به چشم‌انداز کاملاً جدیدی در ساحل جنوبی رودخانه بریزبن و شهر می‌دهد.

پل برای عبور ترافیک وسیله نقلیه باز نمی‌شود و همچنین دارای امکانات هنری عمومی در طول آن است. این پل در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و نام خود را از بازی‌های Goodwill Games که در آن سال در بریزبن برگزار شد، می‌گیرد.

طراحی معماری پل خیرخواهی

پل خیرخواهی بریزبن را بسیاری از مردم به‌عنوان یک اثر هنری می‌بینند، درحالی‌که برخی نیز آن را یک هیولا می‌دانند؛ که دلیل آن احتمالاً به دلیل شکل غیرمتعارف آن است. به‌عنوان‌مثال، پل به‌طور کامل نامتقارن است و با توجه به قرار دادن ویژگی‌های آن به نظر نمی‌رسد که طرح خاصی در ذهن سازندگان آن بوده یا به دنبال یک طرح خاص بوده‌اند.

طراحی پل خیرخواهی بریزبن
طراحی پل خیرخواهی بریزبن

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن