ریل قطار بریزبن

ریل قطار بریزبن در کوئینزلند استرالیا

ریل قطار بریزبن (Brisbane Valley Rail Trail) در استرالیا طولانی‌ترین مسیر راه‌آهن در کشور استرالیا است که طول آن ۱۶۱ کیلومتر است. این خط راه‌آهن اصلی در دهه ۱۸۸۰ از دره بریزبن ساخته‌شده است و در سال‌های اولیه قرن گذشته مورداستفاده قرار می‌گرفت. ساخت این ریل خط آهن در سال ۱۸۸۴ از ایپسویچ شروع و در سال ۱۹۱۳ در نزدیکی یارامان پایان یافت.

ریل قطار بریزبن استرالیا
ریل قطار بریزبن استرالیا

BVRT یک مکان خاص

در طول این مسیر می‌توان گونه‌های گیاهی خاص آن منطقه، مناظر کشاورزی، جنگل‌های بومی و شهرهای مختلف را تا رسیدن به بریزبن شاهد بود. مسیر راه‌آهن بریزبن یک نقطه محبوب برای پیاده‌روی آرام یا دویدن، راه رفتن همراه با حیوانات خانگی، دوچرخه‌سواری و یا اسب‌سواری است.

کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند، می‌توانند Brisbane Valley Rail Trail را به‌عنوان یک مقصد گردشگری انتخاب نمایند و از نزدیک تجربه نمایند که چرا هزاران نفر دوست دارند مسیر راه‌آهن بریزبن دره را برای دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری یا پیاده‌روی انتخاب کنند. با حضور در اینجا متوجه خواهید شد که هیچ جایی در دنیا کوئینزلند نمی‌شود.

مسیر ریل قطار بریزبن

این خط آهن اصلی در دهه ۱۸۸۰ ساخته شد تا چوب، شیر و گوشت گاو را به بریزبن حمل کند و کشاورزان بتوانند از طریق آن محصولات خود را به شهرهای دیگر عرضه کند. طول مسیر ریل آهن بریزبن از کومینیا تا ایسک ۲۴ کیلومتر است و برای رفتن به آن منطقه سطح متوسط تا سطح بالایی از آمادگی جسمانی موردنیاز است.

مسیر ریل قطار بریزبن
مسیر ریل قطار دره بریزبن

مسیر راه آهن

BVRT به‌طور رسمی از ایستگاه وولوکراکا در ایپسویچ شروع می‌شود و تا فورنوال ادامه می‌یابد. این مسیر قبل از رسیدن به مقصد از یارامان، موکینیا، ایسک، مور، لینویل، بنارکین و بلکوبوت می‌گذرد.

مسیر دوم جهت رفتن به BVRT یک مسیر عالی برای رفتن به ریل قطار با استفاده از دوچرخه وجود دارد. ولی اگر قصد دارید با دوچرخه به آنجا بروید بهتر است از سمت شمال به جنوب حرکت کنید زیرا از شمال به جنوب سطح زمین دارای شیب بیشتری است.

زمان استفاده از ریل قطار

استفاده از مسیر راه‌آهن در تمام طول سال برای عموم باز است؛ اما ممکن است گاهی به دلیل نوسانات جوی یا شرایط بد آب و هوایی برای مدت محدودی استفاده از آن ممنوع و آنجا بسته شود.

زمان ریل قطار بریزبن
زمان ریل قطار بریزبن

چه نوع دوچرخه‌ای برای BVRT مناسب است

مسیر راه‌آهن بریزبن فقط برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری است و استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری در این مکان ممنوع است. برای دوچرخه‌سواری در BVRT می‌توان از انواع دوچرخه استفاده کرد، اما برخی بخش‌ها می‌توانند کاملاً چالش‌برانگیز باشند و با هر نوع دوچرخه‌ای نمی‌توان آنجا رفت.

دوچرخه سواری در ریل قطار بریزبن
دوچرخه سواری در ریل قطار دره بریزبن

دوچرخه‌های MTB و کراس برای بخش‌های خاص توصیه می‌شود. BVRT قطعاً برای دوچرخه‌های سبک‌وزن مناسب نیست. دوچرخه‌های الکترونیکی برای این مسیر پیشنهاد می‌شوند و می‌تواند یک‌ راه عالی برای لذت بردن از مسیر راه‌آهن باشند.

تفریح و لذت

بسیاری از شهرهای BVRT دارای انواع بارها، نانوایی‌ها، مغازه‌ها و کافه‌هایی هستند که غذای عالی و نوشیدنی‌های خوشمزه ارائه می‌دهند. محل‌هایی برای اقامت شبانه در فورنوال، لووود، ایسک، توگوولاوا، مور، لینویل، بلکالت و یارامان به‌راحتی در دسترس است. حتماً مقدار زیادی آب آشامیدنی جهت استفاده شخصی همراه داشته باشید.

مناسبت‌ها

انجمن کاربران راه آهن وظیفه‌دارند مسابقات بزرگ دوچرخه‌سواری را در مسیر BVRT در طول سال ساماندهی و برگزار کنند.
ریل قطار بریزبن رسماً از بلوار دیامانتینا در براسل شروع می‌شود. بزرگراه بریزبن دره بین مور و لینویل هفت کیلومتر طول دارد. این قسمت از BVRT متعلق به اداره راه و حمل‌ونقل دولت کوئینزلند است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن