تصویر-هدر-پارک-ماساتتی-باتورست

پارک ماساتتی شهر باتورست استرالیا

پارک ماساتتی Machattie park از جمله پارک‌های معروف در منطقه باتورست است که رسما در سال ۱۸۹۰ افتتاح شد. اگرچه از دو سال قبل از افتتاح پارک ماساتتی عموم مردم به عنوان تفریحگاه از آن استفاده می‌کردند.

در جشن افتتاحیه این پارک بیش از ۲۰۰۰ نفر شرکت کردند و این پارک با درختانی کاملا غیر بومی، مرکز تئاتر، دریاچه و چشمه به عنوان تفریحگاهی برای مردم شناخته شد. مهاجرت به استرالیا و بازدید از این منطقه یکی از بهترین لحظات را برای مردم رقم خواهد زد.

تاریخچه ساخت پارک ماساتتی

دکتر ریچارد ماچتی که یک پزشک جراح و رهبر مدنی بود برای ساخت این پارک در محل قصابی های سابق مبارزه نمود. این محل در سال ۱۸۸۸ تخریب شد و پس از مرگ دکتر، پارک ماساتتی تاسیس گردید. یادبودی نیز از دکتر ماچتی در این پارک قرار داده شده است.

۱۲۰ سال است که مردم از زیبایی‌های پارک ماساتتی در پشت ساختمان‌های دادگاه باتورست و ساختمان شورا لذت می‌برند. این پارک در محل قدیمی Bathurest Gaol ساخته شده که برای راه‌اندازی این پارک از بین رفته است.

پارک ماساتتی به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر باتورست است، این پارک در استرالیا یک نمونه تاریخی از پارک شهری ویکتوریا است که از اواخر قرن نوزدهم تاسیس گردید. عناصر اصلی که در پارک به کار رفته به طور منظم از لحاظ شکل و چیدمان ظاهر می‌شود که به دلیل کیفیت ویژگی های تزئینی ایجاد شده در پارک است.

ویژگی‌های پارک ماساتتی

این پارک دارای مجموعه‌ای ارزشمند از درختان بالغ و باشکوه است که به طور اصولی و یا نامنظم کاشته شده‌اند. اکثر این درختان بومی استرالیا نیستند و ویژگی‌های منحصر به فردی به پارک بخشیده‌اند. برخی از نمونه‌های درختان عجیب و غریب این پارک عبارتند از اطلس، سدر، دودار سدر، راش قرمز، بلوط انگلیسی، ولینگتون، الیاف چینی و الیاف نقره‌ای که پارک ماساتتی را یک پارک نمونه از ویکتوریا در ایالت نیوساوت‌ولز تبدیل کرده‌اند.

علاوه بر اهمیتی که پارک ماساتتی به عنوان تفریحگاه مردمی دارد، این منطقه جزو مناطق حفاظت مرکزی شهر باتورست شناخته می‌شود و اهمیت عمده‌ای به عنوان میراث کشور استرالیا دارد. تجربه مردم از پارک ماساتتی نشان می‌دهد که این پارک یک مکان عالی برای داشتن یک پیک نیک و یا لذت بردن از اوقات فراغت می‌باشد. سایه‌های شگفت‌انگیر درختان با حوضچه‌ها و چشمه‌های مختلف این پارک سبب شده تا بهترین لحظات برای مردم به دور از هیاهوی شهری رقم بخورد.
پیاده‌روی در پارک ماساتتی همراه با دیدن مناظری چون شنای اردک‌ها و درختان درخشان اوقاتی به یاد ماندنی را برای مردم به ارمغان می‌آورد. بسیاری از مردم از وجود امکانات تفریحی و بهداشتی در این پارک راضی بوده و اغلب آن‌ها این پارک را مکانی برای پیاده‌روی در زمان‌های خنک روز و نشستن در زیر سایه‌های درختان می‌دانند.

پارک ماساتتی دارای مجموعه‌ای بی نظیر از انواع گونه‌های بگونیا بوده که زیبایی دو چندانی را به پارک بخشیده است. در تمام فصول باغبانان و نگهبانان از درختان و گیاهان باغ نگه‌داری می‌کنند و این مکان به عنوان منبع آرامش مردم به حساب می‌آید. قدم زدن در امتداد رودخانه در کنار بگونیایی که باغ را در خارج از فصل، سرخ پوش کرده‌اند، لذتی دو چندان به بازدیدکنندگان باغ می‌دهد.
مهاجرت به استرالیا و شهر باتورست سبب می‌شود تا بتوان در روزهای آخر هفته از پارک ماساتتی لذت برد و اوقات فراغت به یاد ماندنی را برای خود و خانواده به همراه دوستان ایجاد نمود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن