شهر وانگاراتا ایالت ویکتوریا

شهر وانگاراتا در ایالت ویکتوریا کشور استرالیا

شهر وانگاراتا (WANGARATTA) یک شهر در شمال شرقی ایالت ویکتوریا در کشور استرالیا است. این شهر در نزدیکی رودخانه‌ کوره و رودخانه کینگ و در دامنه‌های شمال غربی کوه‌های ویکتوریا قرار دارد. این شهر در حدود ۲۵۰ کیلومتری شهر ملبورن و در طول بزرگراه یوم است و همچنین در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۲۰ هزار نفر تخمین داده‌شده است.

شهر وانگاراتا استرالیا
شهر وانگاراتا استرالیا

تاریخچه شهر وانگاراتا

ساکنین اصلی وانگاراتا مردمان پنگ رنگ بودند که زبان محلی آن‌ها گوونای بوده است. نخستین کاوشگرانی که به این منطقه وارد شدند اروپایی‌ها بودند و فردی به نام توماس راتری در سال ۱۸۳۸ یک کلبه را در این منطقه بنا کرد.

نام این شهر توسط وکلای استعماری توماس در سال ۱۸۴۸ پس از ایستگاه گاو که به اعتقاد مردم محلی از زبان بومی گرفته‌شده است و به معنی محل قرارگیری آب یا محل مشتق شده آب است. اولین ساختمان در سال ۱۸۵۰ که جمعیت آن در حدود ۲۰۰ نفر بود ساخته شد و پس‌ازآن اولین مدرسه توسط ویلیام بیندال با ۱۷ دانش‌آموز تأسیس شد.

تاریخچه شهر وانگاراتا استرالیا
تاریخچه شهر وانگاراتا استرالیا

در سال ۱۸۵۲ در نزدیکی این شهر طلا یافت شد و تا پایان همان سال بیش از ۸ هزار نفر به این منطقه مهاجرت کردند و شهر وانگاراتا به‌عنوان مرکز خدمات و خریدوفروش طلا قرار گرفت و بعدها اولین پل در اوایل سال ۱۸۵۵ بر روی رودخانه کوره ساخته شد. در سال ۱۸۶۳ شورای شهر وانگاراتا به تعداد ۷ نفر تشکیل شد و در سال ۱۸۷۰ تعدادی از زیرساخت‌های کلیدی و خدماتی شامل تأمین آب آشامیدنی در این منطقه ایجاد شد. در دهه ۱۸۷۰ بیمارستان، آتش‌نشانی، راه‌آهن به ملبورن برای این شهر افتتاح شدند.

جمعیت این شهر در اواسط قرن به حدود ۲۵۰۰ نفر رسید و یک خیابان بزرگ از هتل‌ها، ساختمان‌های عمومی و تجاری مذهبی ایجاد شد و در سال ۱۸۸۳ راه‌آهن این شهر به سیدنی متصل شد. در سال ۱۹۴۶ کارخانه نساجی BRUCK افتتاح شد و بیش از ۱۰۰۰ نفر کارگر در این کارخانه استخدام و مشغول به کار شدند. در سال ۱۹۵۹ جمعیت این شهر بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر اعلام شد که دفاتر شهری جدید در سال ۱۹۸۰ افتتاح و بعد از ادغام شهرداری‌ها در سال ۱۹۹۵ به شهر تبدیل شد.

آب‌وهوای شهر وانگاراتا

وانگاراتا دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری مرطوب با تابستان‌ها و زمستان‌های معتدل است. ماه‌های آوریل و ژوئن به ترتیب خشک‌ترین و مرطوب‌ترین ماه‌های سال هستند و باوجود نزدیکی این شهر به کوه‌های برفی و زمین اسکی در فصل زمستان هوا به‌شدت سرد نمی‌شود و دمای هوا در طول روز به‌مراتب مناسب است هرچند هوای سرد به‌وسیله باد از کوه‌ها به این شهر می‌رسد.

آب‌و‌هوای تاریخچه شهر وانگاراتا استرالیا
آب‌و‌هوای تاریخچه شهر وانگاراتا استرالیا

دمای هوای این شهر در تابستان به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و هوای خشک و داغ از بیابان‌های مرکزی استرالیا به این شهر می‌رسد. بارش سالانه باران در شهر وانگاراتا به حدود ۶۳۰ میلی‌متر می‌رسد که بیشتر این باران‌ها در زمستان است بااین‌وجود باران در این شهر هر زمان از سال می‌بارد و شکل اصلی بارندگی در بهار و تابستان به‌صورت رعدوبرق است و دمای هوا در زمستان به منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن