شهر هاروی‌بی کشور استرالیا

شهر هاروی‌بی در ایالت کوئینزلند استرالیا محل نهنگ‌های مهاجر

شهر هاروی‌بی (Hervey Bay) یک خلیج و یک شهر در منطقه ساحلی فرایزر، ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. این شهر در شمال بریزبن واقع‌شده است. این خلیج طبیعی بین سرزمین اصلی کوئینزلند و جزیره فرایزر است.

شهر هاروی‌بی استرالیا
شهر هاروی‌بی استرالیا

اقتصاد آن متکی به گردشگری است که اقتصاد آن از طریق تماشای نهنگ‌ها در خلیج پلاتپس به شمال، دسترسی به کشتی به جزیره فرایزر، ماهیگیری تفریحی و قایقرانی است. این شهر مرکز تماشای نهنگ‌ها است. مردم در فصل نهنگ که در اواخر ماه ژوئیه آغاز می‌شود و تا اوایل ماه نوامبر است، برای تماشای نهنگ‌ها به هاروی‌بی می‌روند.

هاروی‌بی تنها یک شهر نیست، زیرا از چندین شهر ساحلی مانند ارانگان، تورکی، اسکارنس، پیالبا و پایینت ورنون در امتداد خلیج، ادغام‌شده است. شهر هاروی‌بی حدود ۳ ساعت و نیم از بریزبن فاصله دارد. این شهر دارای فرودگاه هاروی‌بی، با پروازهای مستقیم از بریزبن و سیدنی است. این شهر همچنین توسط کشتی مسافربری به جزیره فرایزر، حمل‌ونقل می‌کند. همچنین دروازه‌ای به جزیره فرایزر و ریف دیفرانسیل جنوب است. در ژوئن ۲۰۱۵، هاروی‌بی دارای جمعیت شهری ۵۲،۲۸۸ بود.

تاریخچه شهر هاروی‌بی

شهر توسط کاپیتان جیمز کوک درحالی‌که در سواحل شرقی استرالیا مسافرت می‌کرد در سال ۱۷۷۰ کشف شد. کشتی کوک در موقعیتی قرار گرفت که بیش از نیمی از مسیر ورود به هاروی‌بی را رفته بود وقتی کوک اولین بار هاروی‌بی را کشف کرد، متوجه نشد که جزیره فرایزر از سرزمین اصلی استرالیا جدا است و آب‌های مخفی در پشت آن خلیج هستند. او فکر می‌کرد آب‌های تنگه شنی بزرگ بسیار کم‌عمق هستند و به سمت جنوب نرفته بود تا عبور بین جزیره فرسر و ساحل را پیدا کند.

تاریخچه شهر هاروی‌بی استرالیا
تاریخچه هاروی‌بی استرالیا

او پس از لرد آگوستوس هاروی، دریاسالار آبی، این جزیره را بعد کشف کردن به نام هاروی‌بی نام‌گذاری کرد. در سال ۱۹۸۴، هاروی‌بی به‌طور رسمی به‌عنوان «Hervey Bay» شناخته شد. به دلیل رشد چشمگیری در کسب‌وکار، جمعیت، گردشگری و صنعت، به‌عنوان یک شهر شناخته‌شده است.

آب‌وهوا شهر هاروی‌بی

این شهر دارای آب‌وهوای ملایم است که در فصل تابستان به‌طور متوسط ۳۰ درجه سانتی‌گراد و در زمستان ۲۲ درجه سانتی‌گراد است. ساحل آن عمدتاً تحت تأثیر بادهای جنوب شرقی در طول تابستان است، این بادها دمای پایین را در تابستان و زمستان حفظ می‌کنند و مانع از افزایش شدت دما می‌شوند.

وضعیت ورزشی شهر هاروی‌بی

هاروی‌بی دارای یک مسیر دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی ۱۴ کیلومتری است. مسابقات ورزشی به‌طورکلی منطقه‌ای هستند و در برابر شهرهای نزدیک، باند برگ، مریبورو و جیمی پای بازی می‌کنند. آب‌های آرام و سواحل شیب‌دار ورزش‌های تفریحی و رقابتی را محبوب و قابل‌دسترس کرده‌اند، این ورزش‌ها شامل: قایقرانی، قایق‌سواری، اسکی روی آب، غواصی و شنا در اقیانوس اطلس است. تیم لیگ محلی راگبی، هاروی بیچ، سنگ بنای لیگ راگبی در منطقه هاروی‌بی است.

تجمع نهنگ‌ها در شهر هاروی‌بی

هرساله نهنگ‌های کوهی در امتداد ساحل در ماه‌های آوریل تا اکتبر مهاجرت به هاروی‌بی را آغاز می‌کنند. این خلیج، یک مرکز مهم اجتماعی برای نهنگ‌های کوهی است. تعداد نهنگ‌ها در سال ۱۹۹۲ حدود ۲۰۰۰ نفر افزایش‌یافته است، در سال ۲۰۰۵ به حدود ۷۰۰۰ نفر رسید. شهر هاروی‌بی محلی برای استراحت نهنگ‌های کوهی است. مردم هرساله در فصل آمدن نهنگ‌ها به ساحل خلیج برای دیدن نهنگ‌ها می‌آیند.

نهنگ شهر هاروی‌بی استرالیا
نهنگ شهر هاروی‌بی استرالیا

 

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن