شهر جیلانگ استرالیا

شهر جیلانگ در ایالت ویکتوریا اصلی‌ترین بندر تجاری استرالیا

شهر جیلانگ (Geelong City) در ویکتوریا استرالیا واقع‌شده است؛ که در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی ملبورن قرار دارد. این شهر بندری یکی از زیباترین و مهم‌ترین بنادر استرالیا را دارد که به همین دلیل تجارت فراوانی از طریق این شهر صورت می‌گیرد.

شهر جیلانگ استرالیا
شهر جیلانگ استرالیا

جمعیت و مساحت شهر بندری جیلانگ

این شهر طبق آخرین آماری که در سال ۲۰۱۴ گرفته‌شده است حدود ۲۲۴ هزار نفر جمعیت دارد. شهر جیلانگ در سال ۱۸۳۸ در قسمتی از ایالت ویکتوریا ساخته‌ شده است. همچنین این شهر ۱۱۴٫۸ کیلومترمربع مساحت دارد.

شرایط و امکانات شهر جیلانگ ویکتوریا

این شهر که در رونق و تجارت کشور استرالیا تأثیرات به سزایی دارد در هم‌جواری شهرهای دیگری مانند گرانت و بلارین در ویکتوریا قرار دارد. این دلیل باعث شده شهرهای که در نزدیکی Geelong City ویکتوریا قرار دارند گردشگران و مسافران زیادی در خود ببینند. بیشترین تجارت این شهر در خلیج کوریو و رودخانه Barwon انجام می‌گیرد. همچنین این شهر دومین شهر بزرگ ویکتوریا ازنظر جمعیت است.ایالت ویکتوریا یکی از ایالات کشور استرالیا می‌باشد که در جنوب شرق این کشور قرار دارد.

شهر جیلانگ ایالت ویکتوریا استرالیا
شهر جیلانگ ایالت ویکتوریا استرالیا

جیلانگ در ویکتوریا استرالیا علاوه بر این‌که نقش مهمی در تجارت کشور استرالیا دارد ویژگی و طبیعت زیبایی هم دارد که نام این شهر را در بین مردم این کشور نسبت به دیگر شهرهای بندری استرالیا متمایز کرده است؛ مانند دشت‌های لارا که از شمال به تپه‌های نهنگ و از جنوب به استخرهای وورن متصل است؛ و خلیج کوریو که از شرق به تپه‌های سمت غرب جیلانگ وصل می‌شود.

سیستم اداری و شهری این منطقه

شهر جیلانگ که آن را به‌عنوان شهر دروازه شهر می‌شناسند دارای سیستم اداری منظم و یکنواختی است که مرکز اداری آن شهرداری جیلانگ است؛ که شامل مناطق شهری، روستایی و ساحل اطراف شهر ازجمله شبه‌جزیره بلارین است. شهردار این منطقه توسط اعضای شورای معتمد این شهر که توسط نماینده‌های خود مردم انتخاب می‌شوند برگزیده می‌شود.

مراکز مهم تجاری شهر جیلانگ

جیلانگ ویکتوریا در سال ۱۸۲۷ نام‌گذاری شد که برگرفته از نام محلی Wathaurong است. این نام به معنای سرزمین یا صخره یا زبان سرزمین است. محل مرکزی شهر در اطراف مراکز منطقه‌ای ویکتوریا مانند Ballarat در شمال غرب،Torquay، جاده اقیانوس بزرگ و Warrnambool در جنوب غربی، همیلتون،Colac و Winchelsea قرار دارد.

شهر اولین‌ها

Geelong City در ویکتوریا استرالیا ابتدا در سال ۱۸۳۸ سه هفته بعد از شهر ملبورن استرالیا موردبررسی قرار گرفت و به سیستم شهری پیوست. جیلانگ را شهر اولین‌ها می‌نامند زیرا برای اولین بار اداره پست تا ژوئن ۱۸۴۰ در این منطقه باز شد و برای اولین بار پشم‌شیشه در این شهر به کار گرفته شد که از آن برای تجارت صنعت پشم در منطقه غربی استرالیا استفاده می‌شد.

امکانات شهر بندری جیلانگ استرالیا
امکانات شهر بندری جیلانگ استرالیا

بزرگ‌ترین میدان طلای استرالیا

در این شهر پرسود به علت اینکه طلاهای زیادی در آن وجود داشت یک رونق کوتاه به‌عنوان میدان‌های بزرگ طلا در بندر اصلی کشور استرالیا راه‌اندازی شد. همچنین شهرداری شهر بعد از این اتفاقات شروع به ساخت‌وساز در شهر کرد که در دهه ۱۸۶۰ یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید در استرالیا با کارخانه‌های پشم، طناب و کارخانه‌های کاغذی در این منطقه راه‌اندازی شد.

امکانات رفاهی برای گردشگران و مسافران

شهر جیلانگ در ویکتوریا استرالیا علاوه بر شرایط خوب و مهیا اقتصادی و تجاری که دارد برای مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند امکانات رفاهی و مناسبی برای در نظر گرفته است نظیر قفسه‌های قفل‌دار عمومی برای نگهداری امانات مسافران، اجاره دوچرخه، محلی برای دادن اطلاعات گردشگری به گردشگران و مسافران، رختشوی‌خانگی و غیره این امکانات باعث شده که این شهر یکی از شلوغ‌ترین شهرهای بندری استرالیا باشد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور و یا شهر اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن