تصویر-هدر-ادیان مذاهب استرالیا

ادیان و مذاهب استرالیا

اگر قصد مهاجرت از کشور خود رادارید یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید آزادی مذهب است که این موضوع از نشانه‌های پیشرفت دموکراسی در آن کشور محسوب می‌شود. استرالیا، با جمعیت ۲۳ میلیونی خود مذاهب گوناگونی را در خود جای‌داده است. اگر قصد مهاجرت به استرالیا رادارید بهتر است قبل از هر اقدامی در مورد ادیان و مذاهب استرالیا اطلاعاتی به دست آورید. بر اساس سرشماری که در سال ۲۰۱۱ در استرالیا انجام شد انگلیسی‌ها (۲۵٫۹٪)، استرالیا (۲۵٫۴٪)، ایرلندی‌ها (۷٫۵٪)، اسکاتلندی‌ها (۶٫۴٪) و ایتالیایی‌ها (۳٫۳٪) از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند.

 

وضعیت ادیان و مذاهب استرالیا

ادیان و مذاهب استرالیا تنها به مرزهای ملی، جغرافیایی، فرهنگی و قومی آن محدود نمی‌شوند اگرچه ممکن است برخی، پیشینه خانوادگی و قومی داشته باشند. کشور استرالیا، یک دین رسمی دولتی ندارد و مؤسسه ایالتی استرالیا هیچ قانونی مبنی بر برتر شمردن یک دین، اعمال تحریم‌های مذهبی یا ممنوعیت یک مذهب خاص را ندارد و هیچ آزمون مذهبی برای استخدام در هیچ ارگانی وجود ندارد. از مزایای مهاجرت به استرالیا همین آزادی ادیان و مذاهب استرالیا است. نمازخانه‌ها و عبادتگاه‌های مختلف در همه شهرهای بزرگ استرالیا وجود دارد و انواع غذاهای حلال نیز معمولاً در انواع مغازه‌ها و رستوران‌ها موجود می‌باشند.

بیشتر افراد در استرالیا چه دین و مذهبی دارند؟

بیشتر افرادی که در استرالیا زندگی می‌کنند مسیحی هستند، اما چشم‌انداز مذهبی این کشور در طول قرن گذشته به‌طور چشمگیری تغییر کرده و درصد مسیحیان از ۹۶ درصد جمعیت در سال ۱۹۱۱ به ۶۱ درصد در سال ۲۰۱۱ کاهش‌یافته است. گزارش‌ها در استرالیا نشان می‌دهند که با کاهش جمعیت افراد مسیحی افراد ادیان دیگر مانند بودیسم، اسلام و هندوئیسم در حال افزایش هستند. آخرین آمارها نشان‌دهنده این است که بودایی‌ها (۲٫۵٪)، مسلمانان (۲٫۲٪)، هندوها (۱٫۳٪) و یهودیت (۰٫۵٪) درصد از مذاهب را به خود اختصاص داده‌اند. سرشماری سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۲۰ مذهب مختلف را با تعداد پیروان ۲۵۰ نفر برای هر مذهب در نظر گرفته است.

مسیحیت

دین اصلی استرالیا، مسیحیت با گرایش‌های مختلف از جمله کاتولیک، آنجلیکان، کلیسای متحد، پروتستان، ارتودوکس شرقی، باپتیست و لوتران است. به‌طور عمده دو گرایش، آنجلیکان و کاتولیک، ۳۶٪ از جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند.

اسلام

اسلام بزرگ‌ترین مذهب بعد از مسیحیت است و حدود ۳ درصد از کل جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهد.

بودیسم

بودیسم، دومین مذهب بزرگ بعد از مسیحیت و اسلام در استرالیا است و امروزه ۲ درصد از کل جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهد.

هندو و یهودی

هندوها و یهودیان به ترتیب ۲٪ و کمتر از ۱٪ از کل جمعیت استرالیا را تشکیل می‌دهند.

افراد بی‌دین

همچنین، افرادی که هیچ مذهبی ندارند در این کشور زندگی می‌کنند ولی به این معنا نیست که ضد مذهب هستند، بدین معنی است که این افراد شکل سازمان‌یافته‌ای را برای دین خاصی قبول ندارند.

تفاوت ادیان و مذاهب استرالیا نشان‌دهنده چیست؟

الگوی در حال تغییر ادیان و مذاهب استرالیا نشان‌دهنده تنوع هویت‌های مذهبی و یکی از شاخص‌های یک جامعه چند فرهنگی است. ادیان و مذاهب استرالیا از تنوع خاصی برخوردار است و این خود نشان‌دهنده سطح آزادی در این کشور است.

افرادی که قصد مهاجرت به این کشور دارند م‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن