باغ گیاه‌شناسی تاسمانی استرالیا

باغ گیاه‌شناسی تاسمانی شهر هوبارت استرالیا

باغ گیاه‌شناسی تاسمانی (royal Tasmanian Botanical Gardens) شهر هوبارت در کشور استرالیا در فاصله کوتاهی از مرکز شهر قرار دارد. این باغ ۱۴ هکتار را پوشش می‌دهد و ۶۵۰۰ گونه و گیاهان را شامل می‌شود که بیش از ۴۰۰ گونه تاسمانی در آن یافت می‌شود.

با سفر به این منطقه می‌توان ویژگی‌هایی ازجمله، رفتن به بزرگ‌ترین مجموعه مخفی عمومی در نیمکره جنوبی که شامل کاج‌های Wollemi, باغ صلح‌جو ژاپن و کنسرواتور خیره‌کننده را دریافت کرد.

باغ گیاه‌شناسی تاسمانی استرالیا
باغ گیاه‌شناسی تاسمانی استرالیا

نفس کشیدن در عطر باغ گیاهان سنتی لذت شگرفی برای گردشگران به وجود می‌آورد. مرکز بازدیدکنندگان شامل یک رستوران، مغازه سوغات و یک گالری است که توسط هنرمندان محلی دایر شده است و همچنین یک نمایشگاه باغ است که گونه‌های تاریخی و قدمت دار را به نمایش می‌گذارد.

خانه گیاه subantarctic شامل گونه‌ها و درختان گوناگون و متنوعی است که بازدیدکنندگان می‌توانند ازآنجا بازدید کنند. همچنین می‌توان در مسیری قدم زد که دیوار تاریخ و قدمت دار آرتور آنجا واقع‌شده است.

کتاب Gardens یکی از گنجینه‌های تاسمانی

این کتاب شامل موضوعات متنوعی هست که مهم‌ترین آن‌ها در خصوص زندگی مردم و تاریخچه گیاهان و گونه‌ها است. در این کتاب قدمت ۲۰۰ ساله royal Tasmanian Botanical Gardens به‌طور کامل توضیح داده است و در گنجینه عکس‌ها و داستان‌های معروف تاسمانی نگهداری می‌شود.

کتاب باغ‌ها تاسمانی را می‌توان از فروشگاه باغ گیاه‌شناسی سلطنتی تاسمانی خریداری کرد تمام سود حاصل از فروش این کتاب به‌طور مستقیم در پروژه‌های باغ‌ها سرمایه‌گذاری خواهد شد.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی هوبارت استرالیا
باغ گیاه‌شناسی سلطنتی هوبارت استرالیا

تفسیرهای این کتاب شامل به تصویر کشیدن بسیاری از تاسمانی‌ها (و دیگر استرالیایی‌ها), داستان‌ها، خاطرات و نقل‌قول‌ها است که به کمک بزرگان ایالت تاسمانی ازجمله: پیتر کاندال، لیز دبروفسوییس، جوآن بوث، دامیان بوگ و کریس ویسبی گردآوری‌شده است.

در این کتاب از شیوه زندگی مردمان بومی، تاریخچه و اولین سرپرست و مدافع باغ سخن به میان آمده تا چشم‌اندازهای این باغ سلطنتی که شامل کاج‌های ۱۰٬۰۰۰ ساله هوون، خانه گیاه subantarctic (house با درختانی قدیمی، اماکن تاریخی آن‌که میراث دروازه‌های ورودی و دیوار قدمت دار آرتور و ریشه‌های قوی درختان ژاپنی را شامل می‌شود به تصویر می‌کشد.

باغ گیاه‌شناسی تاسمانی محل جذاب برای برگزاری مراسم و جشن‌ها

کنسرواتوار باغ، قله سالگرد، لیلی پوند، باغ ژاپنی، مکان‌هایی دارای طیف گسترده هستند که رویدادهای خاصی ازجمله: نام‌گذاری مراسم، جلسات و کارگاه‌های آموزشی، جشن سالگرد، جنش عروسی، جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را در خود جای می‌دهد. این مکان‌ها امکانات متنوعی برای رزرو کنندگان فراهم می‌کنند.

ازجمله این امکانات: امکان پذیرایی، تهویه مطبوع، تلویزیون و ویدئو، نورافکن، دسترسی به NBN و تنظیم غذا از طریق رستوران گیاه‌شناسی سلطنتی در هفت روز هفته است.

فروشگاه مرکزی باغ گیاه‌شناسی سلطنتی تاسمانی امکان خریدهای متنوع به خریداران می‌دهد.
فروشگاه گیاه‌شناسی مرکزی در مرکز باغ گیاه‌شناسی تاسمانی در مجاورت رستوران باغ قرار دارد.

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی تاسمانی استرالیا
باغ گیاه‌شناسی سلطنتی تاسمانی استرالیا

در این فروشگاه طیف وسیعی از کالاهای باکیفیت تاسمانیا، هدایای ویژه گیاه‌شناسی، محصولاتی از هنرمندان محلی تاسمانی، کتاب‌های تاسمانی، مونتاژهای RTBG منحصربه‌فرد را برای خریداران گلچین کرده است.

این فروشگاه مکان ایده عالی برای خرید یک هدیه ویژه یا سوغات برای دوستداران باغ در تمام سنین است. همچنین تعدادی از گیاهان مخصوص برای علاقه‌مندان به فروش می‌رسد. تمام سود به‌دست‌آمده در این فروشگاه برای حفظ و بهبود امکانات باغ گیاه‌شناسی تاسمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن