نیروگاه بریزبن در استرالیا یک نیروگاه قدیمی و خانه فرهنگ

نیروگاه بریزبن (Powerhouse) یک مرکز هنری و فرهنگی است که در یک نیروگاه برق قدیمی در حومه بریزبن در کوئینزلند کشور استرالیا قرار دارد. این نیروگاه به‌عنوان یک مرکز برای استفاده هر چیز خلاق تبدیل شده است. این مکان یک سازمان غیرانتفاعی است که توسط شورای شهر بریزبن حمایت و پشتیبانی می‌شود.

نیروگاه بریزبن استرالیا
نیروگاه بریزبن استرالیا

تاریخچه نیروگاه بریزبن استرالیا

این نیروگاه توسط معمار شورای شهر بریزبن روی روستن اوگ به‌عنوان اولین نیروگاه نیروی کار مستقر در شوروی در بریزبن در ژوئن ۱۹۲۸ ساخته شد. این نیروگاه یک ایستگاه برق بود و در زمان اوج کار خود در سال‌های پس از جنگ، برای بزرگ‌ترین شبکه تراموا در نیمکره جنوبی برق عرضه می‌کرد. همان‌طور که تراموا توسط اتوبوس جایگزین شد، در سال ۱۹۷۱ این نیروگاه نیز از کار افتاد.

نیروگاه پیشین در زیبایی‌های رودخانه بریزبن (در کنار پارک جدید نیویورک)، به یک ساختمان صنعتی خیره‌کننده تبدیل‌شده است. نیروگاه بریزبن توسط معمار پیتر، بر روی ساختمان شورای شهر بریزبن طراحی و بازسازی‌شده و در تاریخ ۱۰ می سال ۲۰۰۰ توسط لرد مایور جیم صورلی افتتاح شد.

تاریخچه نیروگاه بریزبن استرالیا
تاریخچه نیروگاه بریزبن استرالیا

معماری نیروگاه بریزبن

ساختمان نیروگاه دارای سه بخش است، این سه بخش شامل دیگ بخار، خانه سوئیچ و اتاق توربین می‌شود. به‌غیراز تخریب جزئی اتاق بویلر در سال ۱۹۸۴ تقریباً تمام ساختمان باقی‌مانده بود. از طریق یک برنامه مبادله زمین در سال ۱۹۸۹ شورای شهر بریزبن توانست ساختمان را تصاحب کند و به معمار پیتر روی به‌منظور ایجاد یک محل هنری سفارش داده شد. نیروگاه بریزبن در قسمت بیرونی از سنگ تراشیده باربری ساخته‌شده است.

بازسازی نیروگاه بریزبن

سال ۲۰۰۶ یک تغییر قابل‌ملاحظه و تعمیرات عمده‌ای بر روی Powerhouse صورت گرفت. با پشتیبانی شورای شهر بریزبن و سرمایه‌گذاری ۳٫۵ میلیون دلاری شورا ، نیروگاه بازسازی را آغاز کرد. تعمیرات شامل ارتقاء امکانات مهمان‌نوازی، بهبود فضاهای عملکردی و مناطق دیگر سرگرم‌کننده در فضای باز می‌شد.

تغییر کاربری و تبدیل نیروگاه به خانه فرهنگ

پس از تغییر کاربری، این مکان در حال حاضر به‌عنوان یک مرکز چندمنظوره مورداستفاده بخش‌های فرهنگی و هنری قرار دارد. این مکان برای هنر، خانه تئاتر ، تئاتر ۲۰۰ ساله درخشان، سالن توربین ، میدان ساحلی، فضاهای سبز، تراس سقف، نوار، رستوران و میزبانی آخر هفته کشاورزان مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین نیروگاه بریزبن را می‌توان در حالت‌های مختلف پیکربندی و فضای کاری بیشتری را در صورت نیاز فراهم کرد.

خانه فرهنگ بریزبن
خانه فرهنگ بریزبن

در این محل کمپین‌ها و پروژه‌های مختلفی را در همه زمینه‌های هنرهای تجسمی و هنری برگزار می‌کنند و همچنین کارگاه‌های آموزشی که کودکان و جامعه را شامل می‌شود نیز در این خانه فرهنگ برگزار می‌شود. تجمعات متعدد خصوصی مانند مراسم عروسی، و رویدادهای ویژه (مانند جشن‌های تولد) و جلسات شرکت‌های بزرگ نیز بخش دیگری از کاربرد مختلف خانه فرهنگ را شامل می‌شود.

تعریف مسئولان از کاربرد نیروگاه

این مکان خانه فرهنگ معاصر کوئینزلند است. داستان‌هایی که در این مکان ارائه می‌شود بر مبانی مشارکت و همکاری متقابل است. اینجا روابط عمیق بین سازمان‌های جشنواره کوئینزلند با جشنواره‌ها، هنرمندان و شرکت‌هایی که بخشی از خانواده و تاریخ استرالیا هستند، برقرارشده است.

این مکان درهای خود را به روی هنرمندان مستقل و در حال ظهور باز گذاشته و تعهد سازمانی را برای سازندگان همه رشته‌ها دارد. نیروگاه بریزبن دارای یک برنامه سرپرستی است، چه این چیزی باشد که آن‌ها تولید می‌کنند یا چیزی که برای ارائه یا مشارکت انتخاب می‌کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن