دریاچه یوکیو

دریاچه یوکیو | دریاچه‌های سنت لوسیا شهر بریزبن استرالیا

دریاچه یوکیو (UQ Lakes) مجموعه دریاچه‌هایی هستند که در شهر بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. این دریاچه‌ها علاوه بر زیبایی و جذابیت‌های وافر برای گذراندن زمان خود با طبیعت، می‌توانند مکان مناسبی جهت مطالعه گونه‌های مختلف منطقه و کسب اطلاعات مختلف در مورد جانداران و اکوسیستم منطقه باشد.

دریاچه یویکو منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است که به‌خوبی نشان‌دهنده شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های خاص جانوری در کشور استرالیاست. یوکیو دریاچه‌هایی کوچک هستند که توسط پارک‌هایی با درختان انبوه و چمنزار احاطه‌شده است.

دریاچه یوکیو استرالیا
دریاچه سنت لوسیا استرالیا

درختان زردآلو و ژاکاردین که در بهار (اکتبر) و اواخر سپتامبر شکوفه می‌کنند اطراف دریاچه را بارنگ بنفش و ارغوانی می‌پوشانند و نمای دریاچه را بسیار جذاب می‌کنند. از دیگر جاذبه‌های این دریاچه تماشای پرندگان متعدد، زیبا و خاص، قدم زدن در کنار دریاچه، یا نشستن و تماشای خرگوش‌ها، لاک‌پشت‌ها و اردک‌ها است.

دریاچه یوکیو یک مکان بسیار آرام برای استراحت و گذران اوقات فراغت است. شما می‌توانید در کنار این دریاچه بنشینید و از مناظر زیبای پیش رویتان در هوای آفتابی و دل‌نشین لذت ببرید. کسانی که تجربه رفتن به این دریاچه را داشته‌اند، به افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به استرالیا دارند توصیه می‌کنند تماشای دریاچه یوکیو را حتی به‌اندازه صرف یک فنجان قهوه در کنار این دریاچه آرام و زیبا از دست ندهند و حتی یک پیک‌نیک خانوادگی با فرزندانتان یا تفریح کوتاه‌مدت با دوستان را پیشنهاد می‌دهند.

دریاچه یوکیو استرالیا
دریاچه های یوکیو استرالیا

دریاچه‌های یوکیو

دریاچه‌های یوکیو در منطقه سنت لوسیا در دانشگاه کوئینزلند هستند. تعداد ۳ دریاچه کنار هم زیبایی منحصربه‌فردی به منطقه دانشگاه کوئینزلند در کنار رودخانه بریزبن داده است. بسیاری از کسانی که از دانشگاه دیدن کرده‌اند می‌دانند که این دریاچه‌ها فقط بخشی از مجموعه بزرگ دانشگاه هستند و مجموعه این دانشگاه یک مکان مناسب برای تحصیل را فراهم آورده است.

دریاچه های دانشگاه کوئینزلند بریزبن
دریاچه های دانشگاه کوئینزلند بریزبن

هنگامی‌که شما به این دریاچه‌ها می‌روید، در طول مسیر کافه‌ها و مهمان‌خانه‌های بسیاری وجود دارد. طی کردن این مسیرهای پیاده‌روی طولانی با دوچرخه راحت‌تر و مناسب‌تر است.

مسیر رسیدن به دریاچه

برای بازدید از دریاچه یک مسیر از خیابان سیتی فری به ایستگاه دانشگاه کوئینزلند است و مسیری دیگر با اتوبوس به ایستگاه دریاچه یوکیو می‌رسد. دریاچه در نزدیکی ایستگاه اتوبوس و بسیار نزدیک به پایانه کشتی‌رانی است.

ممکن است چیزی را بارها و بارها دیده باشیم ولی دقت نکرده باشیم و نکته خاصی را از آن متوجه نشده باشیم، اما یک‌لحظه برای یادگیری درس‌هایی که طبیعت می‌تواند به ما یاد دهد، کافی است. برای حفظ طبیعت منطقه در دانشگاه کوئینزلند تلاش زیادی صورت گرفته و بسیاری از گونه‌هایی که بومی منطقه استرالیا بوده‌اند و هنوز نمونه‌هایی از آن‌ها در منطقه باقی‌مانده‌اند و گونه‌های جدیدی نیز به آن‌ها در سواحل استرالیا اضافه‌شده است. در این منطقه نگه‌داری می‌شود.

مسیر دریاچه های یوکیو استرالیا
مسیر دریاچه های یوکیو استرالیا

دریاچه‌های سنت لوسیا نمونه‌ای از اکوسیستم آبزی منطقه هستند. این دریاچه‌ها باهدف کنترل آب‌های روان و سیلاب‌ها و ارائه تصویر زیبایی در آن منطقه شکل‌گرفته است، اکنون دریاچه‌ها به زیستگاه تعدادی از حیوانات آبزی مانند لاک‌پشت‌ها، اردک و غیره تبدیل‌شده است.

زمان زیادی را برای پیاده‌روی اطراف ناحیه دریاچه یوکیو و مشاهده بسیاری از گونه‌های بومی پرندگان، حیوانات آبزی و خشک و همچنین گیاهان بومی نایاب صرف شده است. بیش از ۲۵ نقطه مشخص‌شده در این منطقه وجود دارد که زمان زیادی صرف مطالعه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری آن شده و همچنین وقت و هزینه بسیاری صرف زیباسازی آن منطقه شده است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن