خانه خانم تریل

خانه خانم تریل در شهر باتورست استرالیا

خانه‌ی خانم تریل (Miss Traill’s House) و باغ اطراف آن‌که توسط فردی به نام توماس شارپ و در سال ۱۸۴۵ احداث‌شده است، ازجمله اماکن دیدنی شهر باتورست می‌باشد که همواره پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌باشد. این خانه به خاطر صاحبش ایدا تریل که یکی از ثروتمندترین شهروندان باتورست بوده است به این نام، نام گذاری شده است و از سال ۱۹۳۱ تا سال ۱۹۷۶ در اختیار این زن ثروتمند بوده است. در ادامه به شرح تاریخچه‌ی مختصری از خانه‌ی خانم تریل خواهیم پرداخت و شمارا با جاذبه‌های گردشگری آن و دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فردش آشنا خواهیم نمود.

خانه خانم تریل در باتورست
خانه خانم تریل در باتورست

تاریخچه ی خانه‌ی خانم تریل

خانم ایدا تریل، فرزند یکی از مردان قدرتمند و بانفوذ کشور استرالیا بوده است که در آن زمان در شورای تصمیم‌گیری منطقه‌ی باتورست نقش داشته و ازجمله عوامل تأثیرگذار در شکل‌گیری اولین شهر استرالیا در این منطقه بوده است. ایدا تریل پس از سال‌ها زندگی در شهر سیدنی، به باتورست بازمی‌گردد و این خانه را برای خود و مادرش خریداری می‌نماید. دقت و ظرافت زنانه در جای‌جای خانه‌ی خانم تریل، انتخاب اشیا و مبلمان بسیار زیبا و حتی نظم و ترتیب دادن به محوطه‌ی باغچه و گل‌کاری‌های آن، همه و همه از ریزه‌کاری‌های روح یک زن برآمده است و این بنا را به یکی از زیباترین بناهای شهر باتورست تبدیل ساخته است.

خانه خانم تریل در باتورست
خانه خانم تریل در باتورست

مصارف مختلف خانه‌ی خانم تریل

خانه‌ی خانم تریل، اگرچه به‌عنوان منزل شخصی خانم تریل و خانواده‌شان مورداستفاده قرار می‌گرفت اما دست‌ودل بازی ایشان درراه انداختن مهمانی‌ها و فراهم نمودن امکانات رفاهی و تفریحی بسیار برای دوستان و آشنایان باعث شده بود تا خانه‌ی خانم تریل به مکانی برای گردهمایی‌های دوستانه تبدیل شود و افراد زیادی ترجیح دهند تا زمان خود را در خانه‌ی خانم تریل بگذرانند. بسیاری از دوستان و آشنایان خانواده تریل پس از مهاجرت به استرالیا به نزد او آمده و تا مدت‌ها در این خانه مستقر می‌شدند. بازی‌هایی همچون راگبی و کریکت ازجمله بازی‌ها و سرگرمی‌های همیشگی خانه‌ی خانم تریل به شمار می‌آمدند و افراد همواره اوقات خوشی را در این خانه سپری می‌نمودند.

خانه خانم تریل در باتورست
خانه خانم تریل در باتورست

جاذبه‌های گردشگری خانه‌ی خانم تریل

خانه‌ی خانم تریل دارای مجموعه ای گسترده و بسیار متنوع از ابزار و اشیای ۱۵۰ سال پیش است. جوایز بر جای مانده از مسابقات اسب دوانی، عکس ها وتصاویر ماندگار، اشیا و مبلمان تاریخی که زمانی مورد استفاده ی خانم ایدا تریل قرار می گرفتند، همه و همه از جاذبه‌های گردشگری این خانه‌ی زیبا به شمار می آند و افراد زیادی پس از مهاجرت به استرالیا، برای بازدید از این اشیا، راهی شهر باتورست می گردند. جالب است بدانید که ایدا تریل یک سوارکار قهار بوده است و با مراجعه به خانه خانم تریل می‌توانید، بسیاری از افتخارات وی را در این خانه مشاهده نمایید.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این خانه، باغ و محوطه‌ی اطراف آن است. این باغ که دارای گل و گیاهان متعدد و بعضاً بسیار کمیاب است، با درختانی سرسبز و انبوه پوشیده شده است و قدم زدن در میان این درختان و بازدید از جای‌جای این باغ، احساسی خارق‌العاده را در افراد پدیدی می‌آورد.

خانه خانم تریل در باتورست
خانه خانم تریل در باتورست

خانه‌ی خانم تریل یکی از زیباترین نمونه‌های محافظت‌شده از دوران ویکتوریا در باتورست می‌باشد و شجره‌نامه‌ی این خانواده را به‌خوبی در خود حفظ نموده است. با مراجعه به این خانه که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری باتورست است می‌توانید، با شرایط اجتماعی اقتصادی آن زمان آشنا شده و اطلاعات بسیار ارزشمندی را کسب نمایید و در کنار تمام این‌ها، اوقاتی خوش و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن