تالار شهر بریزبن

تالار شهر | قلب بریزبن نقطه ثقل بریزبن استرالیا

تالار شهر بریزبن (City Hall) بنایی مشهور در شهر بریزبن واقع در ایالت کوئینزلند در کشور استرالیا است. این تالار در حدفاصل سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ ساخته‌شده است، مکان ذکرشده به‌عنوان قلب بریزبن معروف است به‌طوری‌که وجود این تالار زمینه‌ساز بسیاری از رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و مدنی در بریزبن است. این مکان محل مناسبی برای شناخت تاریخ بریزبن است.

تالار شهر بریزبن
تالار شهر بریزبن

نمادهای فرهنگی

City Hall یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی در ایالت کوئینزلند است. این بنا اهمیت اجتماعی و تاریخی زیادی برای مردم محلی دارد، به‌ویژه برای خانواده کسانی که در طراحی و ساخت‌وساز قلب بریزبن نقش داشتند.

از زمان افتتاح تالار شهر بریزبن در سال ۱۹۳۰، این بنا سمبل غرور مدنی بریزبن شده است. در طول سال‌ها، این تالار یکی از بزرگ‌ترین نمادهای بریزبن و به مکان اجتماع جامعه تبدیل‌شده است. این ساختمان چه در زمان جنگ و چه در زمان صلح و شادی، نقشی ویژه در زندگی مردم محلی ایفا کرده است و به‌درستی عنوان «جایگاه مردم» را به آن داده‌اند.

موزه بریزبن

یکی دیگر از ویژگی‌های City Hall، نمایش آثار هنری هنرمندان معاصر و برخی از هنرمندان مشهور و برجسته بریزبن در مکان تالار است. موزه بریزبن یک گالری کامل و ایدئال از حوادث و اتفاقات تاریخی شهر بریزبن است که در ۳ تالار از مجموعه تالارهای مختلف City Hall قرار دارند.

بازدید از تالار شهر

کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا دارند یا استرالیا و شهر بریزبن را جهت مسافرت انتخاب می‌کنند، حتماً از این مکان به‌عنوان قلب بریزبن و نقطه ثقل شهر بازدید کنند. ولی این نکته را فراموش نکنید که پیش از حضور در City Hall بریزبن در مورد سالن‌های این مکان و نحوه دسترسی به آن‌ها و پارکینگ اطلاعات لازم را کسب کنید.

بازدید تالار شهر بریزبن
بازدید تالار شهر بریزبن

شرکت در جلسه شورای شهر بریزبن

جلسات شورای شهر بریزبن در ساختمان این تالار برگزار می‌شود و شرکت در تمامی جلسات معمولی شورای شهر و بیشتر جلسات کمیته دائمی برای عموم آزاد است و همه افراد می‌توانند جهت شرکت در جلسات، به سالن قلب بریزبن بروند.

شورا تالار شهر بریزبن
تالار شورای شهر بریزبن

رزرو سالن

تالار شهر بریزبن دارای ۱۴ سالن مجلل مخصوص برگزاری مراسم و جشن‌های رسمی و خصوصی است. جهت رزرو سالن‌ها و انجام مراسم از پیش باید هماهنگی‌های لازم و مختلفی صورت گیرد.

حقایق تاریخی

در سال ۱۹۰۹ معماران یک تالار جدید برای شهرداری طراحی کردند اما به خاطر امتناع صاحبان املاک بریزبن و عدم واگذاری املاک جهت ساخت پروژه، قرارداد متوقف شد. اولین سنگ بنای این مکان در سال ۱۹۱۷ توسط فرماندار سابق، سر همیلتون گولد آدامز، گذاشت.

هنگامی‌که دفاتر تالار برای کسب‌وکار در تاریخ ۳ ژانویه ۱۹۲۸ افتتاح شد، قلب بریزبن دارای ویژگی‌های زیر بود:
یکی از گران‌ترین ساختمان‌های استرالیا بود.
به‌عنوان دومین سازه بزرگ زمان خود شناخته می‌شد، تنها پل بندر سیدنی از این بنا بزرگ‌تر بود.
اولین ستون‌های بتنی ساخته‌شده در استرالیا در این بنا به‌کاربرده شد.

طراحی و معماری تالار

معماری تالار شهر بریزبن
معماری تالار شهر بریزبن

City Hall، سالن دایره‌ای شکل وسیعی دارد و راهروها توسط دفاتر و محل‌های کاری احاطه‌شده‌اند. این ساختمان دارای برج ساعت است که ۹۲ متر ارتفاع دارد. یکی از ویژگی‌های ساختمان اصلی، پلکان مرمر بزرگ آن است. سالن اصلی این بنا بزرگ‌ترین فضا در تالار شهر بریزبن است. گنبد مسی بالای ساختمان، بزرگ‌ترین گنبد در استرالیا است و قطر آن ۳۱ متر است.

در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشید می‌توانید از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور و یا یکی از ایالات کشور استرلیا اقدام کنید.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن