پارک ساحل جنوبی رودخانه بریزبن

پارک ساحل جنوبی رودخانه بریزبن استرالیا

پارک ساحل جنوبی (South Bank Parklands) نام یک مرکز فرهنگی، تفریحی بزرگ است که در ساحل جنوبی رودخانه بریزبن واقع در شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارد. در سال ۱۹۸۸ نمایشگاه جهانی World Expo 88 در شهر بریزبن برگزار شد و چهار سال بعد محوطه برگزاری نمایشگاه، تبدیل به یک مرکز توریستی به نام پارک ساحل جنوبی شد. این پارک و مجموعه آن به‌طور رسمی در تاریخ ۲۰ ژوئن ۱۹۹۲ برای عموم باز شد.

پارک ساحل جنوبی شهر بریزبن استرالیا
پارک ساحلی شهر بریزبن استرالیا

پارک ساحل جنوبی یک محیط فرهنگی و خانوادگی، همچنین برای کسانی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، مقصدی توریستی، تفریحی و محل کسب‌وکار مناسب است. این مجموعه در تمام طول سال برای عموم مردم باز است. برای کسانی که قصد مهاجرت به کشور استرالیا دارند شهر بریزبن مقصدی مناسب برای زندگی و South Bank Parklands مکانی زیبا و جذاب برای تفریح است. این مکان و جاذبه‌های آن سالانه بیش از ۱۰ میلیون نفر بازدیدکننده را جذب می‌کند.

در ساحل جنوبی پارک‌هایی قرار دارد که شامل ترکیبی از جنگل‌های بارانی، آب و مناطق گیاهی است. و همچنین مکان‌های توریستی و گردشگری مانند تفرجگاه رودخانه، ساحل مصنوعی، پیک پیتزا، معبد صلح نپال، چرخ‌وفلک بریزبن، رستوران‌ها، مغازه‌ها و چشمه‌ها و همچنین هنرستان عالی موسیقی در پارک ساحل جنوبی قرار دارد.

برخی از امکانات و جاذبه‌های ساحل جنوبی

این مکان از مهم‌ترین مکان‌های فرهنگی در بریزبن است که پیوسته جشنواره‌ها و رویدادهای بزرگ بین‌المللی در آنجا برگزار می‌شود. این پارک انتخاب نخست بسیاری از گردشگران، مسافران و همچنین مقصد فرهنگی برای علاقه‌مندان به شناخت فرهنگ‌های مختلف و نیز گزینه‌ای مناسب جهت زندگی به سبک مدرن برای بسیاری از مهاجران و توریست‌ها است.

چرخ‌وفلک بریزبن در پارک ساحل جنوبی

چرخ‌وفلک بریزبن wheel of Brisbane با ارتفاع ۶۰ متر، دارای اتاقک‌هایی بسته، مجهز به سیستم تهویه هوا، که علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش، نمایی ۳۶۰ درجه از مناظر شهر پیش روی بینندگان خود قرار می‌دهد.

چرخ و فلک پارک ساحل جنوبی بریزبن
چرخ و فلک پارک ساحل بریزبن

موزه دریانوردی و مرکز هنرهای نمایشی در South Bank Parklands

در طبقه اول موزه، مرکز علمی Science Center قرار دارد که مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های تعاملی برای فعال کردن ذهن است. در این مجموعه کودکان و بزرگ‌سالان می‌توانند اطلاعات زیادی در مورد بدن و مشخصات حیاتی خود و موجودات زنده‌ی اطرافشان کسب کنند. موزه دریانوردی در رودخانه بریزبن قرار دارد. این موزه در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد و شامل یک نمایشگاه دوسالانه است که انواع مدل‌های مختلف از قایق‌های کلاسیک، قایق‌های حمل‌ونقل، تجاری و کشتی‌های باری اولیه و نیز کشتی‌های کانتینر مدرن که در آن به نمایش گذاشته‌شده است.

موزه دریانوردی پارک ساحل جنوبی بریزبن
موزه دریانوردی پارک بریزبن

مرکز هنرهای نمایشی QPAC نیز بخشی از مرکز فرهنگی کوئینزلند در است و در گوشه‌ای از خیابان ملبورن و خیابان خاکستری در ولسوالی بریزبن واقع‌شده است. QPAC توسط معماری به نام رابین گیبسون در اواسط دهه ۱۹۷۰ طراحی‌شده است.

خیابان استنلی کوچک در پارک ساحل جنوبی

خیابان استنلی کوچک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های بریزبن برای افراد عاشق غذای فوری هست. این خیابان شامل بیش از ۳۰ کافه، رستوران و غذای فوری معروف است که شامل مجموعه‌ای از انواع غذاها در سبک‌های مختلف و محبوب تایلندی، ایتالیایی و… هست.

خیابان خاکستری در پارک ساحل جنوبی

خیابان خاکستری همانند خواهر خیابان استنلی کوچک است. خیابان خاکستری یک مأمن غذاست. با قدم زدن در امتداد این خیابان می‌توانید به تماشای کافه و رستوران‌های جذاب در فضای آزاد بپردازید که به لطف وجود هوای آفتابی و دمای معتدل شهر بریزبن بسیار مفرح است. همچنین در خیابان خاکستری رستوران کافه‌ی South bank Cineplex قرار دارد که به خاطر قیمت ارزان آن بسیار مشهور است.

آخر هفته‌های شاد و مفرح و به‌یادماندنی همراه با غذاهای خارق‌العاده و اجرای موسیقی زنده رایگان، را در این مکان می‌توان تجربه کرد. این برنامه و برنامه‌های مشابه در اولین شنبه از هرماه در مکان پارک برای گردشگران و بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

پارک ساحل جنوبی شهر بریزبن
ساحل جنوبی شهر بریزبن

برای همه افراد و با همه سلیقه‌ها همیشه دلیلی خاص و بهانه‌ای جذاب برای انتخاب پارک ساحل جنوبی وجود دارد. ساحل دوستان، طبیعت دوستان، عاشقان هنر و معماری، علاقه‌مندان به موسیقی زنده می‌توانند دلیلی برای سرگرم شدن در این مکان داشته باشند و تجربه‌ای شیرین، خاطره‌ای خوش و سفری لذت‌بخش و به‌یادماندنی برای همه‌ی گردشگران، مسافرین و تمام کسانی که این پارک را به‌عنوان مقصد خود برگزیده‌اند به یادگار خواهد ماند.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

1 / 5. 1

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن