شهر سوان‌هیل

شهر سوان‌هیل در کنار رودخانه مورای ایالت ویکتوریا استرالیا

شهر سوان‌هیل (SWAN HILL) یک شهر در شمال غربی ویکتوریا در بزرگراه دره مورای و در جنوب رودخانه مورای کشور استرالیا قرار دارد. در سرشماری که گرفته‌شده جمعیت این شهر بالغ‌بر ۱۱ هزار نفر تخمین داده‌شده است. این شهر در قسمت جنوب در کنار رودخانه مورای و در قسمت شمال در کنار رودخانه لدون قرار دارد.

شهر سوان‌هیل استرالیا
شهر سوان‌هیل استرالیا

تاریخ شهر سوان‌هیل

اولین محل سکونت در این شهر در کنار باتلاق کوو که بر اساس شواهد موجود به نظر می‌رسد که مردم بومی در این منطقه طی ۹ تا ۱۳ هزار سال گذشته زندگی کرده‌اند. این منطقه بانام فعلی خود توسط کاوشگر معروف انگلستانی توماس میچل در سال ۱۸۳۶ داده‌شده است.

حدود ۸۸ درصد مردم ساکن در این شهر در استرالیا متولدشده‌اند و ۱۲ درصد دیگر را مهاجرانی از کشورهای ایتالیا، انگلستان، نیوزیلند، افغانستان، اسکاتلند و مردم بومی این منطقه هستند.

به گفته کاوشگر معروف توماس میچل این منطقه بین دو رودخانه لجن کم‌عمق بود که در آن قوها و سایر جوندگان وحشی چنان فراوان بودند که هرچند فاصله آن‌ها از اردوگاه ما زیاد بود اما سروصدا آن‌ها در شب حال ما را مضطرب می‌کرد به همین دلیل من به این ویژگی‌های تا حدودی قابل‌توجه و جدا از هم سوان‌هیل نامیدم که احتمالاً ممکن است به‌عنوان نشانه اتصال دو جریان باشد.

تاریخ شهر سوان‌هیل استرالیا
تاریخ سوان‌هیل استرالیا

در اوایل سال ۱۸۴۶ اروپایی‌ها به این منطقه وارد شدند و در کنار رودخانه مورای به کشاورزی مشغول شدند و در سال ۱۸۴۹ اداره پست در این شهر تأسیس شد. در سال ۱۸۸۳ اولین برج‌ها در این شهر ساخته شد که با رشد این شهر آب آشامیدنی تأمین شد. این آب از طریق رودخانه به بالای برج توسط یک موتور بخار آورده می‌شود سپس این آب با گرانش به لوله‌های اصلی شهر و خانه‌ها برده می‌شود. هنوز هم با گذر زمان بسیاری از این برج‌ها در اطراف شهر دیده می‌شود.

در سال ۱۸۹۶ عبور از رودخانه توسط یک پل چوبی صورت می‌گرفت ولی باگذشت زمان و با رشد این شهر یک پل فولادی بر روی رودخانه مورای ساخته شد. در سال ۱۹۱۱ به این شهر ۶ خط تلفن متصل شد و در سال ۱۹۶۵ سوان‌هیل به شهر تبدیل شد.

آب‌وهوای شهر سوان‌هیل

سوان‌هیل دارای آب‌وهوای خشک با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد و خنک است. داغ‌ترین ماه تابستان ژانویه است زمانی که دمای متوسط به میزان ۳۵ درجه سانتی‌گراد است و همچنین در زمستان در ماه ژوئیه هوا سردتر می‌شود زمانی که حداقل دما ۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر تا دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب‌و‌هوای شهر سوان‌هیل استرالیا
آب‌و‌هوای شهر سوان‌هیل استرالیا

به‌طور طبیعی بارش باران در این شهر نسبتاً کم است اما در زمستان بیشترین بارندگی وجود دارد اگرچه باران در طول سال خیلی سنگین نیست اما میانگین سالانه بارش باران در این شهر حدود ۵۰ میلی‌متر است.

حمل‌ونقل سوان‌هیل

شهر سوان‌هیل در بزرگراه دره مورای قرار دارد که این شهر را از شرق به شهر وودونگا و از غرب به شهر میلادورا و در بزرگراه دره لدون در قسمت جنوب به شهر بندگیو متصل می‌کند. همچنین این شهر دارای ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه و شبکه عمومی اتوبوس است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن