باغ کارلتون شهر ملبورن در ایالت ویکتوریا استرالیا

باغ کارلتون (Carlton Gardens) یک میراث جهانی است که در شمال شرقی منطقه تجاری ملبورن مرکزی در کشور استرالیا قرار دارد. مساحت این باغ شصت‌وچهار هکتار شامل نمایشگاه سلطنتی، موزه ملبورن، سینما Imax، زمین‌های تنیس و زمین‌بازی برای کودکان هست.

این باغ توسط خیابان ویکتوریا، راتدنون، کارلتون و خیابان نیکلسون محدودشده است و هم‌چنین نمایشگاه ساختمان باغ جنوب غربی و شمال شرقی را در برگرفته است.

باغ کارلتون ملبورن استرالیا
باغ کارلتون ملبورن استرالیا

بر اساس اعلام فهرست میراث جهانی، ساختمان‌های نمایشگاه سلطنتی و باغ کارلتون از ایالت ویکتوریا از اهمیت تاریخی، معماری، زیبایی‌شناسی، اجتماعی و علمی برخوردار است.

محیط‌زیست گیاهی باغ کارلتون

Carlton Gardens نمونه‌ای از طراحی چشم‌انداز ویکتوریا با چمن‌های فراوان و کاشت درخت‌های اروپایی و استرالیایی است که شامل بلوط‌های انگلیسی با برگ‌های سفید، صنوبر سفید، درختان بلوط، درختچه‌ها، سدرها، بلوط بوقلمون، درختان همیشه‌سبز مانند انجیر خلیج، تخت گل سالیانه است.

شبکه‌ای از مسیرهای درختی، مسیرهای اصلی برای برجسته‌سازی چشمه‌ها و معماری ساختمان نمایشگاه را نشان می‌دهد. دو دریاچه کوچک زینتی در بخش جنوبی پارک قرار دارد و بخش شمالی شامل موزه، زمین تنیس، انبار نگهداری وسایل، کلبه و زمین‌ بازی کودکان هست.

حیات‌وحش باغ کارلتون

حیات‌وحش شامل موزهای برس، اردک و جوجه اردک‌ها در بهار و کاکابوراس هست. در این باغ خفاش گودل گلد و خفاش‌های سفیدپوست برای شکار حشرات وجود دارد. این باغ‌ها دارای سه چشمه مهم هستند: فواره نمایشگاه (که برای این محل در سال ۱۸۸۰ توسط مجسمه‌ساز معروف جوزف هوچارتل طراحی‌شده است) فواره فرانسوی و چشمه نوشیدن است.

ساختار باغ کارلتون ملبورن

زمین‌هایی که در شمال ساختمان نمایشگاه قرار دارد قبلاً دارای یک زمین ورزشی بود که به‌عنوان نمایشگاه بیضی شناخته می‌شد. در سال ۱۸۹۰ یک مسیر پنج کیلومتری آسفالت شده برای دوچرخه‌سواری ساخته شد که در سال ۱۸۹۶ این مسیر دوچرخه ساری تعمیر و گسترش داده شد و در سال ۱۹۲۰ مسابقات دوچرخه‌سواری و موتورسیکلت کم قدرت در این محل برگزار شد که شرایط اولیه برای برگزاری مسابقات بزرگ‌تر در آینده فراهم شد.

ساختار باغ کارلتون استرالیا
ساختار باغ کارلتون استرالیا

مسیر دوچرخه‌سواری در سال ۱۹۲۸ حذف شد و در آن‌یک مسیر خاکی برای مسابقات موتورسیکلت باقدرت بالا که در آن زمان محبوبیت بیشتری داشت برگزار می‌شد. در سال ۱۹۳۹ این مسابقات قانون نمایشگاه را نقض کرده بود و پس‌ از آن که در دیوان عالی کشور تصویب شد محل برگزاری مسابقات به پارک Essendon منتقل شد.

تاریخ باغ کارلتون

Carlton Gardens در سال ۱۸۳۹ بخش بزرگی از زمین‌های اطراف شبکه اصلی شهر ملبورن را توسط چارلز لاتروب خریداری کرد، اما بیشتر این زمین‌ها بعداً فروخته و یا به‌منظور توسعه نهادهای دولتی مورداستفاده قرار گرفت.

در سال ۱۸۵۶ دولت شهر ملبورن کنترل باغ‌های کارلتون را در دست گرفت و طراحی این باغ‌ها را به ادوارد لاتروب بتمن سپرد و هرچند بودجه برای تعمیر و نگهداری کم بود.

تاریخ باغ کارلتون استرالیا
تاریخ باغ کارلتون استرالیا

در سال ۱۸۷۰ دولت استعماری ویکتوریا کنترل باغ‌ها و تغییرات جزئی را از سر گرفت که تحت هدایت کلمنت هاجکینسون ساخته شد که این ساختمان پس‌ از آن به نمایشگاه بین‌المللی ملبورن تغییر یافت که در سال ۱۸۸۰ توسط معمار معروف جوزف رید طراحی‌شده بود که ویلیام سنگستر باغدار برجسته محلی به‌عنوان یک پیمانکار برای بازسازی باغ‌ها مشغول به فعالیت شد.

در سال ۱۹۱۹ این ساختمان‌ها به اورژانس بیمارستان برای قربانیان اپیدمی آنفولانزا تبدیل شد.
در جنگ جهانی دوم این ساختمان توسط RAAF مورداستفاده قرار گرفت.
از سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۱ بخشی از مجموعه به‌عنوان یک مرکز پذیرش مهاجرت استفاده شد.
از سال ۱۹۹۹ موزه ملبورن باز می‌شود.
در سال ۲۰۰۱ ساختمان باغ کارلتون برنده جایزه چشم‌انداز طراحی و ساخت شد.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن