تصویر-هدر-جاده‌-بورلا-استرالیا

جاده‌ بورلا استرالیا

جاده‌ بورلا borella یک بزرگراه بسیار بزرگ در شرق شهر آلبوری است که جاذبه‌های گردشگری زیادی را برای مردمانش و همچنین کسانی که در فکر مهاجرت به استرالیا هستند، به ارمغان آورده است.

این جاده در استرالیا پر از شگفتی، در ۳ کیلومتری شرق آلبوری احداث شده است و منطقه تجاری مرکزی نیوساوت‌ولز در کنار آن وجود دارد. در ادامه به برخی از جاذبه‌های این جاده می‌پردازیم.

جاذبه های جاده بورلا

جاده‌ بورلا از شهر آلبوری عبور می‌کند و در کنار رودخانه موری قرار دارد. ورزشگاه آلبوری و پارک الکساندرا نیز در این جاده قرار گرفته و بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب نموده است. توسعه منطقه شرق آلبوری به دلیل دسترسی حمل و نقل از طریق جاده‌ بورلا در سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۸۷۰ انجام شد.

این رشد پس از جنگ نیز ادامه داشت. بخشی از این بزرگراه به عنوان منطقه مسکونی و قسمتی از آن نیز مراکز تجاری به حساب می آیند. رودخانه موری نیز که یکی از ذخایر طبیعی شهر آلبوری است، در امتداد این جاده قرار دارد.

ساکنان منطقه شرق آلبوری مذهب کاتولیک داشته و درآمدی کمتر از میانگین درآمد در کشور استرالیا برای هر نفر در آن ذکر شده است. بنابراین با وجود جاده‌ بورلا و جاذبه‌های گردشگری واقع در آن، افرادی که در نزدیکی جاده‌ بورلا زندگی می‌کنند، متوسط درآمد پایینی دارند.

رستوران‌های جاده بورلا

رستوران‌ها با غذاهای آسیایی در طول جاده به چشم می‌خورد. غذاهای دریایی نیز یک شام بسیار عالی را برای خانواده‌ها فراهم خواهد کرد. رستوران‌های چینی واقع در جاده در شهر آلبوری سبب شده تا بسیاری از مردم این منطقه برای صرف غذای چینی و آسیایی به سوی این جاده حرکت کنند.

ماهی‌های تازه و بزرگ غذای اصلی رستوران‌ها در جاده‌ بورلا هستند که بسیاری از افراد از خوردن ماهی تازه به همراه چیپس در آن لذت می‌برند.

همچنین بنای یادبود تنها آلبرای دریافت کننده کراس ویکتوریا با کاپیتان آلبرت در جاده‌ بورلا ساخته شده است. این بنا رسما در نوامبر ۲۰۱۴ افتتاح شد و گردشگران بنای آلبرت در مسیر این جاده را می‌توانند از نزدیک بازدید نمایند.

این بنا شامل یک مجسمه برنز با اندازه یک انسان توسط استاد برجسته آلبرت بورله ساخته شد که پرچم استرالیا و تیغه برنزی با نام ۱۰۰ نفر از دریافت‌کنندگان استرالیا ویکتوریا نیز در کنار آن قرار دارد.

علاوه بر این، در بزرگراه می‌توان صبحانه، ناهار یا عصرانه را در کافه Borellas میل کرد که در سال ۲۰۰۹ به افتخار کاپیتان آلبرت بورله نامگذاری و مجموعه‌ای از خاطرات وی در نمایشگاه کافه قرار داده شده است.

دسترسی به جاده‌ بورلا

شاید بعد از مهاجرت به استرالیا، افراد تمایل داشته باشند تا در شهر آلبوری از جاذبه‌های جاده‌ بورلا دیدن کنند و بهتر است نزدیک‌ترین ایستگاه‌های قطار و اتوبوس به این جاده را بدانند.

هاروی نورمن در مرکز بزرگراه قرار داشته و با حدود ۱ دقیقه پیاده روی می‌توان به این جاده رسید. همچنین شرق سنت نزدیک کدال سنت و ایستگاه شرقی نیز بین ۷ تا ۸ دقیقه پیاده‌روی تا جاده دارند.

استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی برای بازدید از جاده‌ بورلا می‌تواند به کاهش هزینه‌ها منجر شود و از طرفی لذت از طبیعت شرق آلبوری در کنار این بزرگراه را میسر می‌سازد.

سفر به جاده‌ بورلا در شهر آلبوری بسیار آسان است و تنها کافیست مطابق با مسیرهای مختلف اتوبوس و قطار از این قسمت از شهر نیز دیدن نمود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن