نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا

نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا

دریافت مدارک زبان مورد نیاز از امتیاز آور ترین موارد برای مهاجرت به کشور استرالیا بخصوص از طریق ویزای کار و یا ویزای تحصیلی به حساب می آید، دریافت نمره بهتر تافل و آیلتس مر احل را آسان تر میکند. برای متقاضیان مهاجرت آزمون های مختلفی مانند آیلتس، تافل، pte و … برگزار می شود که کسب مدرک این آزمون ها با نمرات بالا، تاثیر مثبتی در پذیرش ویزا دارد.

در صورتی که تافل را برای مهاجرت به استرالیا انتخاب کرده باشید، باید اطلاعات کاملی از آزمون تافل و چگونگی دریافت مدرک تافل جمع آوری نمایید. دقت داشته باشید که با توجه به نوع ویزای مورد نیازتان، امتیاز نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا متفاوت است.

نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا
نمره تافل برای مهاجرت به استرالیا

انواع روش آزمون تافل برای مهاجرت به استرالیا

TOEFL برگرفته از عبارت Test of English as a Foreign Language است. این آزمونی برای سنجش توانایی افراد در زمینهٔ برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه‌ ها، موسسات آموزشی و محل کار است.

آزمون تافل توسط موسسه ای تی اس (ETS) دانشگاه پرینستون در سه نوع کاغذی، کامپیوتری و اینترنتی در بیش از ۶ هزار موسسه در ۱۳۰ کشور جهان برگزار می‌شود. آزمون تافل بر خلاف آیلتس با یک قالب به نام آکادمیک یا دانشگاهی (Academic) برگزار می شود.

برای کسب نمره در آزمون تافل مورد نیاز مهاجرت به کشور استرالیا باید بدانیم که این آزمون به سه روش برگزار می‌شود.

آزمون تافل کاغذی TOEFL PBT:

این آزمون شامل ۳ بخش (Reading, Listening, Writing) می باشد و حدود ۳ ساعت زمان می برد. تمام مهارت ها در یک روز امتحان گرفته می شوند.

مهارت درک مطلب، مهارت شنیداری و مهارت نوشتار از سه بخش این آزمون هستند. که برای هر بخش حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان داده می شود.

بیش از ۱۰ هزار دانشگاه و کالج در بیشتر از ۱۵۰ کشور، نمرات این ازمون را می پذیرند. همچنین سازمان ها و موسسات نیز کسب مدرک تافل را لازم می دانند.

آزمون اینترنتی تافل TOEFL iBT:

آزمون تافل اینترنتی که با نام TOEFL iBT شناخته می‌شود، هر ماه در ۸ شهر ایران برگزار می‌شود.

مراکز مورد‌ تایید سازمان سنجش آموزش کشور، امکان شرکت در این آزمون حدودا ۳ ساعته را در اختیار ثبت‌نام‌شدگان ایرانی در سایت ETS قرار می‌دهند.

هزینهٔ ثبت‌نام تافل اینترنتی در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۲۵ دلار است و شما هر ۱۲ روز یک‌بار می‌توانید در آزمون شرکت کنید.

تافل مانند آیلتس و PTE، شرط لازم برای پذیرش در رشته‌های انگلیسی‌زبانِ دانشگا‌های خارجی مانند استرالیا است و برای پذیرش در مقاطع ارشد و دکتری، نمره تافل شما باید بین ۷۵ تا ۱۰۰ از ۱۲۰ باشد.

آزمون تافل کامپیوتری TOEFL CBT:

آزمون تافل کامپیوتری Computer Based TOEFL یا تافل CBT در سال ۱۹۹۸ به نقاط جهان معرفی شد. این آزمون ETS تلاشی برای استفاده از تکنولوژی و کامپیوتر در بخش آزمون های زبان انگلیسی است.

با اضافه شدن یک قسمت Writing به سوالات مشخص بود که آزمون به سمت Communicative بودن پیش رفته است.

امتیاز به این مطلب:

5 / 5. 2

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن