تاریخچه پیشینه استرالیا

تاریخچه استرالیا به مردمان بومی این کشور برمی‌گردد، بر اساس مطالعات باستان‌شناسی، بومیان استرالیا از ۴۰ تا ۷۰ هزار سال پیش به سرزمین استرالیا واردشده‌اند. این بخش از پیشینه استرالیا به‌عنوان دوران پیش از تاریخ کشور استرالیا شناخته می‌شود. تا قبل از سال ۱۷۸۸ میلادی هیچ مستندات کتبی از وقایع انسانی به دست نیامده و تاریخی به‌جا نمانده است.

تاریخچه کشور استرالیا
تاریخچه کشور استرالیا

تاریخچه استرالیا به دلیل مهاجرت‌های اولیه انسانی جزو مهم‌ترین رویدادهای تاریخی جهان به شمار می‌رود، باستان شناسان در رابطه با چگونگی جابه‌جایی مردم و مهاجرت از نقاط دیگر جهان به استرالیا نظرات مختلفی را ارائه داده‌اند که یکی از این نظرات پایین آمدن سطح آب دریاها بوده است. در طول تاریخ یخزدگی، با پایین آمدن سطح دریا از طریق آب، امکان مهاجرت به استرالیا فراهم آمد، این دوران زمانی است که گینه‌نو (NEW GUINEA) و تاسمانی به استرالیا پیوستند.

همچنین این باستان شناسان شواهدی که نشان‌دهنده زندگی انسان در رودخانه سوان بزرگ در استرالیای غربی که حدوداً متعلق به ۴۰ هزار سال پیش است را به دست آوردند. به‌جز تاریخ باستانی مربوط به بومیان استرالیا، تاریخچه این کشور به مهاجران استرالیا نیز تعلق دارد.

استرالیا با وسعت ۷۶۸۶۸۵۰ کیلومترمربع جزو ۶ کشور بزرگ دنیا به شمار می‌آید، ازنظر امکانات و شرایط زندگی، بسیار توسعه‌یافته است و از نظر وسعت حدوداً ۴٫۶ برابر ایران می‌باشد.

تاریخچه زندگی بومیان و مهاجران استرالیا

مطابق مستندات تاریخچه استرالیا ، بومیان استرالیا برای تهیه خوراک و نیازهای خود آرام‌آرام به سرزمین‌های جنوبی این کشور مهاجرت کردند، همچنین تعدادی از این بومیان نیز از راه دریا و از طریق جزیره‌هایی که آسیا را به شمال استرالیا وصل می‌کرد وارد خاک استرالیا شدند و با شکار حیوانات و تهیه غذا توانستند زندگی و به حیات خود ادامه دهند.

این مردمان بومی و مهاجر از قبایل مختلفی تشکیل‌شده بودند که سال‌ها در این سرزمین زیستند و کشف جزیره‌ها و مناطق مختلف استرالیا نیز توسط همین مردمان حادث‌شده است. نیمی از این مردم به استرالیا به چشم سرزمینی خشک و دورافتاده نگاه می‌کردند بطوریکه استرالیا را برای تبعید و زندانی کردن محکومین مناسب می‌دانستند، اما عده‌ای دیگر نیز با مهاجرت به استرالیا زندگی جدیدی برای خود ساختند.

در تاریخچه استرالیا گفته شده است هلندی‌ها در سال ۱۶۰۶ میلادی برای اولین بار جزیره کیپ یورک (cape York peninsula) را در شمال کوئینزلند کشف کردند. همچنین در تاریخچه کشور استرالیا ذکر شده است که یک دریانورد بریتانیایی به نام کاپیتان جیمزکوک توانست در سال ۱۷۷۰ میلادی در شرق استرالیا نواحی سیدنی را کشف و ثبت کند، کاپیتان آرتورفیلیپ در سال ۱۷۸۸ میلادی با کشتی خود که ۱۳۵۰ مسافر داشت، به همراه ۱۱ کشتی دیگر به نواحی سیدنی رسید و با تصرف قسمتی از این کشور نام آن را نیوساوت ولز ثبت و خود را به فرماندهی آن برگزید.

ملکه ویکتوریا، پادشاهی بریتانیا در سال ۱۹۰۰ میلادی به استرالیا استقلال سیاسی بخشید و این موضوع در روز اول ژانویه به‌طور رسمی اعلام شد که امروزه استرالیایی‌ها این روز را به‌عنوان روز ملی استرالیا می‌دانند و هرساله آن را جشن می‌گیرند.

کشور استرالیا طی مستندات تاریخی به‌عنوان حامی بریتانیا جنگ‌ها به خود دیده است که در جنگ جهانی اول بیش از ۶۰ هزار استرالیایی کشته شدند، استرالیا در نبردهای جنگ جهانی دوم توسط آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها موردحمله قرار گرفت اما بعد از این حملات توانست دوباره سرپا شود، مردم استرالیا اینبار و بر اساس رأی اکثریت توافق کردند که ملکه انگلیس برایشان فرماندار کل انتخاب کند و تحت قیومیت ملکه باشند.

با مطالعه تاریخچه استرالیا دریافتیم که، امروزه این کشور بعد از گذراندن این دوران توانسته است به کشوری پیشرفته و مهاجرپذیر تبدیل شود و مردم از تمام نقاط جهان برای داشتن زندگی بهتر و مناسب‌تر مهاجرت به استرالیا را انتخاب کردند.

در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا را داشته باشید می‌توانید از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در این کشور یا ایالت اقدام کنید.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن