شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا

در ارتباط با شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا می‌توان گفت: برای گرفتن بورس تحصیلی استرالیا کمک‌های مالی زیادی از سوی دولت استرالیا، مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی یا سازمان‌های دولتی و خصوصی به متقاضیان ارائه می‌شود.

شرایط بورسیه استرالیا، در راستای سیاست‌های اعطاکننده بورس تحصیلی متغیر است و چنانچه قصد مهاجرت به استرالیا و دریافت بورسیه تحصیلی را دارید و می‌توانید از پس هزینه ویزای تحصیلی استرالیا بر بیایید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق مؤسسات معتبر برای این کار اقدام نمایید.

بورسیه تحصیلی در استرالیا
بورسیه تحصیلی استرالیا

گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا توسط موسسات

تمام مراحل، برنامه‌ها و اعلام شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا توسط نهاد اعطاکننده بورس انجام می‌شود. لازم به ذکر است بورسیه تحصیلی، اکثراً به دانشجویان بین المللی اعطا می‌شود. در ادامه برخی از اطلاعات مهم در این مورد را بیان می‌کنیم.

پاداش یا جایزه: هدف از اختصاص دادن پاداش به دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، ارتقای دانش، تبادل آموزش و ایجاد روابط پایدار بین کشور استرالیا و سایر کشورها می‌باشد؛ این برنامه عملیاتی در قالب بورسیه تحصیلی گنجانده شده است که توسط نهادهایی مانند وزارت امور خارجه، وزارت آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات کشاورزی بین المللی استرالیا ارائه می‌شوند.

هر کدام از این نهادهای مهم، شرایط بورسیه استرالیا را تعیین می‌کنند و مقدمات پیشرفت‌های جدید علمی را برای منطقه فرآهم می‌سازند.

برنامه آموزشی تحقیقاتی دولت استرالیا (RTP)

از تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۱۷، طرح تحقیقاتی دولتی RTP، جایگزین بورس تحصیلی بین المللی (IPRS) شد.

شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا بر طبق این برنامه کاربردی جدید، به وزارت آموزش و پرورش واگذار شده است به طوری که نهادهای بزرگ آموزشی مانند دانشگاه‌ها نیز در اعطای بورسیه تحصیلی، دخالت دارند.

بخش بزرگی از هزینه‌های بورسیه تحصیلی استرالیا توسط دانشگاه‌های استرالیایی در شهرهای مختلف تأمین می‌شود.

موسسه تحقیقات و مطالعات زنان (APEC)

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا از نگاه موسسه تحقیقات و مطالعات زنان (APEC) با سایر برنامه‌های تحصیلی، کمی متفاوت است.

از نگاه این موسسه، فرصت‌های تحقیقاتی برای پژوهشگران زن از کشورهای مختلف باید به گونه‌ای فرآهم شود که زنان بتوانند تمام توان و دانش خود را در این زمینه ارائه دهند.

هدف این موسسه، ارائه کمک‌های دانشجویی به منظور حمایت از توان اقتصادی زنان و ارائه الگوهای عملی با محتوای نقش زن در علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات می‌باشد.

بسیاری از طرح‌های اجرایی در دانشگاه‌های استرالیا توسط موسسه تحقیقات و مطالعات زنان اجرا شده‌اند.

بورسیه تحصیلی در استرالیا
هزینه گرفتن بورسیه تحصیلی استرالیا

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا و تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور را دارید، اطلاع از نحوه دریافت و هزینه های ویزای بورسیه تحصیلی استرالیا می‌تواند روند کاری شما را تسریع ببخشد. دانشجویان سراسر جهان می‌توانند یکی از بورسیه‌های تحصیلی که از سوی دانشگاه‌های مختلف (ملبورن، نیو ساوت ولز یا سیدنی) این کشور ارائه می‌شوند را دریافت کنند.

هر دانشگاه برای خود قوانین و مقرراتی دارد که در هنگام اعطای بورسیه تحصیلی، آن‌ها را اعلام می‌کند.

برای دریافت شرایط بورسیه تحصیلی استرالیا می‌توانید به دو روش اقدام کنید؛ اول، مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر و دریافت شرایط اختصاصی بورسیه و دوم، مراجعه به مراکز معتبر مهاجرت و گذراندن مراحل دریافت ویزای تحصیلی و بورسیه است.

میزان هزینه‌ای که هر دانشگاه برای بورسیه دانشجویان در نظر می‌گیرد، متفاوت است. شرایط و هزینه ویزای تحصیلی استرالیا کمی سخت می‌باشد.

برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی، رزومه قوی تحصیلی، سابقه کاری مفید، مدارک علمی معتبر، کتاب یا مقاله چاپ شده داشته باشید؛ اعتبار دانشگاهی که قبلاً در آن مشغول به تحصیل بوده‌اید نیز در دریافت بورسیه تحصیلی اهمیت زیادی دارد.

دریافت بورسیه تحصیلی برای استرالیا
دریافت بورسیه تحصیلی برای استرالیا

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن