گالری هنری جرالدتون

گالری هنری جرالدتون در ایالت استرالیای غربی استرالیا

گالری هنری جرالدتون استرالیا (geraldton regional art gallery) که در فهرست میراث فرهنگی قرار دارد، در تالار شهرداری در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان نخستین نمایشگاه منطقه‌ای A-Class در غرب کشور استرالیا افتتاح شد. این گالری بزرگ‌ترین موسسه هنری بزرگ جرالدتون است که هنر و فرهنگ را به ساکنان و گردشگران منطقه میدوست می‌دهد. GRAG همچنین مجموعه‌ای از مجموعه شهر بزرگ جرالدتون را در اختیار دارد.

کلاس A در طبقه‌بندی گالری‌های استرالیا این فرصت را می‌دهد که سالانه ۱۵ نمایشگاه در بالاترین درجه و کیفیت را بتوان از منابع محلی، دولتی، ملی و بین‌المللی برگزار کرد.

گالری فعالیت‌های آموزشی و کارگاهی جدیدی را در هر دوره نمایشگاهی شامل گفتگو هنرمند، شب فیلم، سخنرانی و حتی دوست‌یابی سریع برگزار می‌کند. این مکان توسط شهر گرین جرالدتون اداره می‌شود و توسط وزارت امور خارجه، اداره‌های محلی، صنایع ورزشی و فرهنگی تأمین مالی می‌شود.

نمایشگاه گلچین گالری هنری جرالدتون

این گالری در نمایشگاه گلچین گالری جایزه هنری غرب میانه که به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود و برای همه هنرمندان در سراسر کشور باز است را سرپرستی می‌کند. این نمایشگاه جوایز هنری Mid-West Art که از سال ۲۰۱۱ با مبلغ ۴۵۰۰۰ دلار و یک مدال نقره در جایزه هنر غربی استرالیا اهدا می‌کند را نیز شامل می‌شود.

تاریخچه گالری هنری جرالدتون

ساختمان نمادین گالری، از سال ۱۹۰۷ تا سال ۱۹۶۴ به‌عنوان تالار شهرداری به کار گرفته می‌شد و پس‌ازآن شوراها به مکان فعلی خود در مرکز کلیسای جامع مدیترانه منتقل شدند. در ۱۵ سال بعد، سالن خالی به‌عنوان محل برگزاری انواع مختلفی از فعالیت‌های اجتماعی مانند رقص، کنسرت، تئاتر و فیلم، رویدادهای مدنی و خانه اداره گردشگری استفاده می‌شد.

تقاضا برای پارکینگ شدن تالار شهرداری

تقاضا برای پارکینگ شهر در اوایل دهه ۱۹۸۰ به تهدید تخریب این ساختمان منجر شد. یک کمپین عمومی به نام FROTH (دوستان قدیمی تالار شهر) برای نجات ساختمان از تبدیل‌شدن به یک پارکینگ خودرو ایجاد شد. این کمپین تبلیغاتی بزرگ برای نوسازی و حفاظت از تالار شهرداری منجر به ایجاد گالری هنر جرالدتون شد که در اوت ۱۹۸۴ افتتاح گردید. این زمان، تغییرات گسترده‌ای در معماری و ساختار درونی این بنا شکل گرفت تا مهیای کاربری جدید باشد.

تعمیرات توسط شرکت ساختمان جرالدتون (GBC) انجام شد. امکانات مانند تهویه مطبوع با کنترل‌های درجه حرارت و رطوبت و دستگاه‌های امنیتی از ویژگی‌هایی بود به گالری هنری جرالدتون که یکی از اولین گالری‌های منطقه‌ای A در استرالیاست اضافه شد. در سال ۱۹۹۷، کلمه Regional به‌عنوان اضافه شد تا منعکس‌کننده گستره گسترده‌تر خدمات گالری باشد زیرا در سال ۱۹۸۸ جرالدتون شهر شد.

با افزودن و بروز کردن امکانات گالری هنری منطقه جرالدتون پیش‌بینی می‌شود که این مکان برای حداقل سه دهه آینده بتواند میزبان نمایشگاه‌های کلاس A استرالیا باشد.

با توجه به کاهش بودجه منطقه‌ای دولت، مدیریت این مکان از گالری هنری استرالیا غربی به شهر جرالدتون در سال ۲۰۱۷ منتقل شد.

مجموعه شهر گالری هنری جرالدتون

گالری جرالدتون، خانه هنری مجموعه‌ای از شهر جرالدتون است که شامل بیش از ۴۷۵ اثر هنری است که عمدتاً نقاشی و کار روی کاغذ است.

مجموعه شهر در سال ۱۹۵۹ با رونمایی از ۳۹ اثر هنری مربوط به شهر جرالدتون توسط مرحوم سر کلود هاتچین آغاز شد. هاتچین با استقبال گسترده از مجموعه خود در سفر به شهرها در سراسر منطقه استرالیای غربی در تلاش برای نمایاندن و واردکردن آثار هنری به زندگی مردم بود. امروزه گالری هنری جرالدتون دارای آثار هنرمندان معاصر محلی و غربی استرالیا و هنرمندان برجسته ملی است.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن