باغ الکساندرا ملبورن

باغ الکساندرا ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا

باغ الکساندرا ملبورن (Alexandra Gardens Melbourne) در جنوب رودخانه یارا مقابل میدان فدراسیون منطقه تجاری مرکزی ملبورن در ایالت ویکتوریا کشور استرالیا واقع‌شده است. این پارک توسط رودخانه یارا به شمال خیابان شاهزادگان و از جنوب به باغ ملکه ویکتوریا متصل شده است. این مکان دیدنی در دامنه پارک‌های الکساندرا قرار دارد که آن را به باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن نیز می‌شناسند.

باغ الکساندرا ملبورن
باغ الکساندرا ملبورن

طراحی باغ الکساندرا

این مکان تفریحی در سال ۱۹۹۰ برای اولین بار تحت هدایت کارلو کاتانی مهندس ارشد گروه جلسات جمعی آن موقع ملبورن راه‌اندازی شد. نام این فضای سرسبز و دیدنی برگرفته از نام الکساندرا دانمارکی است. باغ توسط ملکه انگلستان، پادشاه بریتانیا و پادشاه هندوستان افتتاح شد. پارک الکساندرا که آن را به‌عنوان یک پارک زیبا و دلنشین می‌شناسند در فهرست ثبت مهم‌ترین میراث ویکتوریا به دلیل اهمیت تاریخی و باستان‌شناسی قرارگرفته است.

امکانات و ویژگی‌های باغ

باغ الکساندرا ملبورن ایالت ویکتوریا استرالیا علاوه بر منظره زیبا و متنوعی که دارد امکانات رفاهی و گردشگری زیادی نیز برای کسانی که از این مکان دیدن می‌کنند دارد؛ که می‌توان به: باغ گیاه‌شناسی سلطنتی، دامنه پادشاهان، باغ ملکه ویکتوریا، سالن تاریخچه و موزه، پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت، دریاچه قایقرانی و… نام برد.

پارک‌هایی که در اطراف و دامنه باغ قرار دارند بخش بزرگی از این مکان را تشکیل داده‌اند. به‌طور مستقیم پارک را به جنوب شرق شهر بین جاده سنت کلیدا و رودخانه یارا وصل می‌کنند. این باغ که در سال ۱۹۹۱ افتتاح‌شده است مساحت آن حدود ۵٫۲ هکتار هست.

امکانات باغ الکساندرا ملبورن
امکانات باغ الکساندرا استرالیا

گردشگرانی که از این باغ دیدن می‌کنند می‌توانند علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، رستوران و هتل از گیاهان بومی استرالیا، گیاهان سنتی غیربومی استرالیا، اتصال حمل‌ونقل تراموا و مناظر رودخانه یارا نیز دیدن کنند.

سیلاب رودخانه یارا

باغ الکساندرا ملبورن استرالیا از زمان استقرار اروپا در ملبورن در سال ۱۸۳۵ همواره منطقه‌ای برای برش چوب و به‌عنوان یک میدان آجر سازی مورداستفاده قرار می‌گرفت. این مکان تفریحی بعد از سیلابی که به خاطر سرریز کردن و گسترش رودخانه رخ داد از سال ۱۸۹۶ تا ۱۹۰۰ از بین رفت و عملاً کارایی نداشت. این سیلاب باعث به وجود آمدن باتلاق و تالاب‌هایی در محدوده باغ شده بود. بعد از چند سال محوطه‌سازی جدیدی برای این مکان شروع شد و تغییرات گسترده‌ای در آن انجام شد.

مسابقات قایقرانی در دریاچه یارا

دسترسی به این باغ از طریق پل پرنسس در امتداد غارهای جنوبی بانک امکان‌پذیر است نمای خاص و زیبایی به خیابان الکساندرا داده است. همچنین پارک اسکیت‌بازان که در سال ۲۰۰۱ در کنار باغ، رودخانه یارا و در نزدیکی جزیره یالمز واقع‌شده است باعث به وجود آمدن شلوغی خاصی در اطراف باغ شده است.

قایقرانی دریاچه یارا ملبورن
قایقرانی دریاچه یارا استرالیا

باغ الکساندرا ملبورن با توجه به آن‌که کنار رودخانه یارا قرارگرفته است دارای کلبه‌های قایقرانی و باشگاه قایقرانی هست. خانواده‌هایی که در شهر ملبورن سکونت دارند با استفاده از کلبه قایقرانی به قایق‌سواری در دریاچه می‌پردازند. این مسئله باعث شده که هرساله مسابقات ورزشی تحت عنوان باغ الکساندرا برگزار شود.

افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند می‌توانند از طریق اخذ یکی از انواع ویزاها مانند ویزای سرمایه‌گذاری، کاری و… نسبت به اقامت در استرالیا و یا یکی از ایالات کشور استرالیا اقدام کنند.

امتیاز به این مطلب:

0 / 5. 0

مقالات مرتبط:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن